|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeNiroRob
Nowicjusz
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 3:51, 26 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
A czy jest jakiś sprawdzony regulator napięcia i ładowania(żeby odcinało aku gdy jest pełny, jeśli zastosował bym 3 cewki 42W (204) odmasowane i mostki prostownicze do każdej cewki...
ten [link widoczny dla zalogowanych]
czy może ten [link widoczny dla zalogowanych]
macie gdzieś zdjęcie statora na przerywacz z prawidłowo rozmieszczonymi cewkami ?? bo może rzeczywiście mam coś nie tak... ??
EDIT: poprawiono linki
Ostatnio zmieniony przez DeNiroRob dnia Nie 10:58, 02 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:53, 27 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
DeNiroRob napisał: | ten [link widoczny dla zalogowanych]
czy może ten [link widoczny dla zalogowanych]
|
Linki nie działają - jeśli pytanie zadaje się najpierw na innym forum, to trzeba kopiować treść postu będąc w trybie edycji, a nie po jego wysłaniu, z ekranu, bo wtedy linki są skrócone i bezużyteczne.
DeNiroRob napisał: | macie gdzieś zdjęcie statora na przerywacz z prawidłowo rozmieszczonymi cewkami? |
Z książki E. Wernera "Jeżdżę...", str. 64:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeNiroRob
Nowicjusz
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:54, 02 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Jednak zastosuje regulator ze skutera i połączenie 2 cewek 42W
zamontowałem nowe magneto i nagle tak zwiększyła się moc, że na wolnych obr. H4(60W) świeci pełnym światłem...
mam pytanko czy można połączyć cewkę zapłonową ( ale to cewka świetlna ) 204 żeby działała jako cewka zapłonowa i jednocześnie ładowania???
czyli 2 cewki na światła, a trzecia na zapłon + ładowanie... ? zadziała?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:41, 02 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Nie wydaje mi się. Cewka zapłonowa jeśli upodobnimy ją do zapłonowej z platynowca ma mało zwojów ( a do ładowania potrzeba ich dużo; zarówno cewka ładowania jak i zapłonowa jest wykonana drutem 0,8 - 0,9 mm także w kwestii drutu mogło by być, ale w kwestii zwojów raczej nie.
Jeśli z kolei porównać ją do zapłonowej z elektronika do ma ona dużo zwojów ale jest wykonania z cienkiego druty ( 0,2mm ) więc na pewno nie nada się do ładowania.
Musiał byś pokombinować z ilością zwojów i grubością drutu, ale nie wiem czy jest sens się w to bawić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeNiroRob
Nowicjusz
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:27, 04 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
w testach cewka świetlna w PLATYNOWCU spokojnie spełnia rolę zapłonowej działa i skra jest już po lekkim kopnięciu...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:33, 04 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
DeNiroRob napisał: | w testach cewka świetlna w PLATYNOWCU spokojnie spełnia rolę zapłonowej działa i skra jest już po lekkim kopnięciu... |
Tak będzie działać, ale przy zachowaniu oryginalnego podłączenia przerywacza, cewki butelkowej itd.
Natomiast wcześniej zadałeś pytanie
DeNiroRob napisał: | czy można połączyć cewkę zapłonową ( ale to cewka świetlna ) 204 żeby działała jako cewka zapłonowa i jednocześnie ładowania???
|
Jeśli podłączysz tą cewkę poprzez prostownik do akumulatora, to źródłem energii dla powstania iskry będzie akumulator a nie cewka.
To zmienia zasadę działania układu zapłonowego z klasycznego (z cewki), na bateryjny (albo tranzystorowy).
Zatem fakt, że cewka świetlna wstawiona za oryginalną zapłonową generuje iskrę nijak ma się do sytuacji, gdy ta sama cewka zostanie wykorzystania również do ładowania (jej energia pójdzie na aku, a nie wprost na wytworzenie iskry).
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|