 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:21, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Omomierzem zmierz na najniższym zakresie tzn. np 200 omów. Będzie pokazywał prawie 0, bo cewka to niemal zwarcie.
Ja jednak podejrzewam, że Twoje cewki są bezmasowe i stąd te 2 styki na nich.
Musisz więc na każdej cewce zrobić 3 pomiary:
1. między dwoma punktami lutowniczymi
2. między śrubką do przykręcenia cewki (masą) a punktem lut. nr 1
3. między śrubką do przykręcenia cewki (masą) a punktem lut. nr 2
Napisz też konkretnie jaki jest Twój typ Simsona i wybierz schemat instalacji do niego pasujący:
http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/schematy-elektryczne-seri-s-i-sr,1622.html
Ponieważ ja na to patrzę tylko teoretycznie, bo nie grzebałem zbytnio w instalacji Simsona i sam nie mam w swoim cewek bezmasowych, to może ktoś mnie wyprowadzi z ewentualnego błedu:
rozumiem, że cewka masowa, to taka, która ma jeden koniec zwoju podłączony do swojej obudowy, czyli "śrubki do przykręcania" do stojana?Zatem ma 1 punkt lutowniczy.
Natomiast bezmasowa ma 2 styki (punkty lutownicze) nie połączone z tą "śrubką" czyli z masą?
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 1:54, 05 Lis 2009, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:27, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
A jakby zrobić ładowanie akumulatora 84W i z niego pociągnąć światła?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
suszny
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraśnik (woj. lubelskie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:33, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem niezbyt dobry pomysł.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paluch
Z Simsonem na ty

Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krzepice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:20, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Czemu myślisz że to nie dobry pomysł?
Najprostszy i najlepszy sposób na dobre ładowanie w simsonie to taki: 3 cewki 12v 42w bądź przewijanie drutem 1mm 180 zwojów, następnie 1 cewka podłączona przez motek bez pośrednio na aku, natomiast pozostałe 2 cewki podłączone tez przez mostki i wyjścia z mostków połączone i puszczone przez przekaźnik, i gdy się przełączy stacyjkę na 2 pozycje(czyli światła) zapalą się światła i będzie wtedy lądowanie z 3 cewek. Oczywiście wtedy wszystkie odbiorniki będą zasilane z akumulatora.
Jeżeli jest coś niezrozumiałego w tym co napisałem proszę pytać.
Ostatnio zmieniony przez Paluch dnia Czw 21:22, 05 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:45, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Dobra, jazda próbna zakończona. JEST SUPER!
Tylko, że długie święcą gorzej, mało co widać oraz licznik nie jest podświetlany, ponieważ żarówka ledwo co świeci oraz mostek KBPC3510 35A 1000V(+ od cewki, DC do akumulatora, 2 styki wolne) zbiera za dużo prądu, go wypiąłem.
To już ostatnie (mam nadzieję) pytania:
1. Czy mogę zastosować żarówkę LED na tył zamiast 5W? Byłbym prawie 4,5W do przodu? Bd działac przy typie prądu jaki dają cewki?
2. Jaki mam zastosować układ ładowania? Czy jak kupie Elbę to ją spali?
3. Mam stabilizator napięcia od skutera.
Podłączyłem go tak:
A-akumulator, B-oświetlenie, C-zasilanie, D-masa.
I jest ładowanie aku i tył+licznik były wpięte to tylko licznik ledwo co się świecił. Wypiąłem H4 bo myślałem, że to jej wina (za duży pobór) a jednak nie, podłączyłem tak jak jak BananVANDyk ma na schemacie: [link widoczny dla zalogowanych]
Akumulator, Światła, Cewka, Masa. I nie działało w ogóle.
4. Mój kolega ma uchwyt na H4 do przedniej lampy, taki czarny, nawet ma opisane kodem wyjścia na kabel. Gdzie takie coś kupię? Albo jak zamontowac H4? Ja mam na taśmę...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:07, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ad. 1. Przy podłączeniu wprost do samych cewek działać będą, ale słabo, bo wykorzystają tylko część napięcia przemiennego - bez sensu. Taką lampę trzeba zasilać z akumulatora albo zrobić przed nią prostownik ze stabilizacją napięcia.
Ad.3-4 Nie wiem
warszawa_24 napisał: | JEST SUPER!
Tylko, że długie święcą gorzej, mało co widać oraz licznik nie jest podświetlany, ponieważ żarówka ledwo co świeci |
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pią 8:19, 06 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:24, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Aha.
To może ktoś inny pomoże?
Jak już wszystko zrobię to zamieszczę dokumentację.
Edit:
Co? Światła na mijania są super ale drogowe już nie wyrabiają. Zobaczę jak to bd przy Philipsie, bo mam podróbkę teraz. Choć dodam, że przy nim przy 6V 21+25W długie jak i słabe świeciły lepiej niż super...
Ostatnio zmieniony przez warszawa_24 dnia Pią 8:45, 06 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gagus77
Bywalec

Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:16, 08 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Witam
Po pierwsze w zarowkach nie znaczy ze na im mniejsze napiecie jest zarowka tym lepiej swiecic bedzie. Zarowka 6v ma wiekszy opor niz 12v wiec 6v bedzie swiecic gorzej.
Po drugie mostek prostowniczy prostuje obie półowki pradu przemiennego na prad jednokierunkowy.
Mostek prostowniczy prądożerny ? Niemozliwe Jak wiadomo mostek prostowniczy składa sie z 4 diod prostowniczych. Na jednej diodzie mamy spadek napiecia 0,7v wiec na 2 spada 1,4v. A ze prad przemienny płynie raz przez jedne diody a raz przez drugie wiec wiecej nie spadnie niz 1,4v. Wiec skad wniosek ze pochłania tyle pradu ?? według mnie cos zle podłaczasz w patentach masz stabilizator dla 2 lub 3 cewek. tylko taka mam sugestie sprawdz jakie napiecie masz podczas jazdy i zastosuj jakis rezystorek przed stabilizatorem
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:51, 08 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Drobna poprawka, bo
gagus77 napisał: | Zarowka 6v ma wiekszy opor niz 12v wiec 6v bedzie swiecic gorzej. |
Wzór na moc: P=U x J =(U x U)/R
czyli rezystancja żarówki: R=(U x U)/P
Przy tej samej mocy, żarówka na 6V ma mniejszą rezystancję niż żarówka na 12V.
Np przy 35W żarówka na 6V ma rezystancję 1 om, a na 12V 4 omy.
Dlatego żarówka na 6V zasilona z instalacji na 12V będzie świecić lepiej, a nawet tak dobrze, że po chwili się spali
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:43, 08 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Już prawie koniec.
Martwi mnie tylko ładowanie. Mam KBPC3510 35A 1000V
I podłączony jest tak:
+ od bezpiecznika
DC do akumualtora
I te dwa styki wolne.
Ostatnio zmieniony przez warszawa_24 dnia Wto 18:01, 10 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paluch
Z Simsonem na ty

Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krzepice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 4:57, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Jeżeli masz podłączone 2 cewki ładujące to na każdą z nich musi być oddzielny mostek. Z tego co zrozumiałem w Twoim poście wynika że mostek masz źle podłączony. Prawidłowe podłączenie wygląda tak: + pod aku - na masę a pod wejścia DC bądź oznaczone sinusoidą ~ ma być podłączona cewka. Jeżeli masz zastosowane mostki to radził bym Ci wydzielić masę z cewki. Moim zdaniem tez wcale nie jest potrzebny ten bezpiecznik pomiędzy cewkami a mostkiem.
Ogólnie nie widzę sensu tak kombinować z ładowaniem skoro można to rozwiązać w bardziej prosty sposób, oto schemat [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Paluch dnia Pon 4:59, 09 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:55, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Sory, ale nie chcę się bawić w robienie cewki masowej. Jakieś inne możliwości?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paluch
Z Simsonem na ty

Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krzepice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:08, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Jak już to chyba bezmasowej. Nawet jeśli chcesz miec podłączoną cewke masowa pod mostek to cewka ma być podłączona pod jedno z wejść ~ a plus na aku.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:05, 10 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Sprawdziłem. Na jednym ~ nie ładował, a na drugim robił zwarcie. Więc + i DC działa poprawnie.
Ale sprawdziłem stan akumulatora i wynosi 5.80V a na gazie 7V czyli OK, gdyby nie fakt, że mam 12V od niedawna.
Więc podłączyłem pożyczony rozładowany 12V to prąd łądowania wynosi 13V a na gazie 18V i zaczęło z niego kapać.
O co chodzi?
Ostatnio zmieniony przez warszawa_24 dnia Wto 18:06, 10 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paluch
Z Simsonem na ty

Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krzepice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:30, 10 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem tylko poco ty tak w zaparte idziesz w tym kierunku, napisałem Ci sprawdzony i co najważniejsze 100000 razy prostszy sposób na zrobienie ładowania od podstaw a ty i tak wolisz się babrać z tym co jest problemem u Ciebie w Simsonie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|