 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wilson
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CwA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:31, 10 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
nadmiar zaczął wypływać
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:40, 10 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Niby tak, ale Twój schemat zakładoa zrobienie cewkek masowych...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:41, 10 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Jeśli ja to dobrze rozumiem, to podłączając mostek tylko na 2 końcówkach zamiast na 4, uzyskasz z jednej cewki tylko połowę mocy czyli 21W zamiast 42W. Dlatego, że mostek pracuje na pół gwizdka działając jak dioda.
Schemat Palucha zakłada podłączenie cewek bezmasowych, czyli 2 końcówki cewki idą na mostek. Masa jest podłączona dopiero na "-" mostka a nie do cewki.
Ja podejrzewam, że Twoje cewki są właśnie bezmasowe skoro masz na nich 2 styki. Jeśli tak, to sam robisz z nich masowe i podłączasz jeden styk cewki do masy. Jak więc masz te cewki podłączone do masy?
"Same z siebie" mają podłączenie do masy (przez "śrubkę do przykręcenia do statora), czy też musiałeś przylutować kabel do jednego styku i podłączyć go do masy?
[/list]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 0:12, 11 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Są to cewki bezmasowe.
Oto schemat autora.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:53, 11 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Przyznaję się do pewnego błędu w myśleniu. Ten mostek zasugerował mi, że chcesz oświetlenie zrobić na napięcie stałe.
Jeśli tak masz to podłączone, to znaczy że lampy zasilasz napięciem przemiennym a mostek służy jako dioda podładowująca akumulator.
Takie podłączenie powinno działać, choć ma mankamenty: nie masz regulatora napięcia do ładowania akumulatora oraz cewki na skutek połączenia ich równolegle mogą się grzać na skutek płynącego między nimi prądu "pasożytniczego" powstałego przy nierównych napięciach na cewkach.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:39, 11 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Jak również wydaje mi się, że takie napięcie ładowania powstało daltego, że jedynym odbiornikiem jest właśnie akumulator. Wypiąłem wcześniej akumualtor 6V i pojechałem po 12V i pod koniec jazdy H4 nie wytrzymało 20V i się spaliło tak jak tylnia automatycznie.
Teoryzuje, że jak zakupię nową H4 i podłączę tył, to napięcie ładowania spadnie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:45, 16 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Witam. Ostatnio przerabiałem simsona wg pomysłu wojtka z forum simsony.net.
Mam mały problemik:
Z przodu H4 60/55W 12V
Z tyłu 21W/12V
Na wolnych obrotach: 10V
Na pełnym gazie: 20V
Skutek - palenie włókna H4
Podłączyłem stabilizator od skutera na styk A i D (A, B - góra, C i D - dół)
to przepuszcza tyle samo voltów co było bez niego. Przy innej komplikacji nie działa.
Chciałem podłączyć pod styk 58 czyli z regualtorem "trystorowym" i ledwo co się świeciły.
Ale się nie poddam, światła przed spaleniem świecą jak w samochodzie.
Stare kable wymazałem do połowy by było wiadomo co zmieniane.
Magneto MZA.
Błagam Was ratujcie mnie, jak zbić te 8V? Jestem skłonny wynagrodzić
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez warszawa_24 dnia Pon 20:14, 16 Lis 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:19, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Zrobione.
Pomogło magneto DDR + spiłowanie cewek.
Niedługo uwtorze nowy temat i opiszę co i jak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|