 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
berecik
Śpiący na Forum

Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 3643
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Poznania Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:29, 27 Lip 2008 Temat postu: Alternator w simsonie. |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Ciekawe czy dobrze działa??
TAG-SYZ ELEK-LADO ELEK-NTYP
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Nie 20:47, 27 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
a to czasem nie ,,spowalnia" silnika ;/ ma dodatkowe obciążenie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziu
V.I.P

Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgierz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:25, 27 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
No napewno stawia jakis opor...ale musze powiedziec ciekawa konstrukcja;p
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal91a
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lewniowa
|
Wysłany: Nie 22:34, 27 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
myslalem nad czymś takim tylko z innego motora zeby wewalić to pod pokrywę ale raczej by to dużo większy opór stawiało
Ostatnio zmieniony przez Michal91a dnia Nie 22:38, 27 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziu
V.I.P

Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zgierz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:37, 27 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
duzo kombinowania jest z dodatkowymi kolami paskami itp...a seryjne 50ccm moze nie podolac...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Nie 23:06, 27 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
po przemyślenu doszedłem do wniosku że jakby dać w miejsce magneta dużo koło a w miejsce alternatora małe to by dało rade. a po co takie coś ?? wystarczy zrobić dobre ładowanie...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK

Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Nie 23:10, 27 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
alternator daje w chu. duzy opor.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Pon 0:20, 28 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Podstawowa sprawa. Alternator daje duży opór jeżeli daje duży prąd. Tzn jeżeli akumulator będzie mało obciążony i ładowanie będzie małe to i alternator nie będzie stawiał dużych oporów. W przypadku założenia takiego alternatora do sima z oryginalną instalacją to opór będzie porównywalny z zwykłym ładowaniem. Jeżeli alternator miałby dawać duży opór ładując przy tym jak zwykłe ładowanie to pytam sie co się dzieje z tą mocą którą odbiera alternator... Wyparowuje ?? W fizyce nie ma takiej możliwości żeby jakaś energia nagle "wyparowała" w niewytłumaczony sposób.
Podsumowując w przypadku oryginalnych instalacji nie warto. W przypadku instalacji z większą ilością odbiorników też nie warto bo oryginalny iskrownik można "podkręcić" do ponad 100W. W przypadku instalacji mocno przekombinowanej z dodatkowymi lampami itp warto pomyśleć nad takim rozwiązaniem. Oczywiście pomijam względy estetyczne.
Co do kół napędowych alternatora to powinny być podobnej wielkości, bo alternator powinien sie kręcić do 10tys obrotów czyli porównywalnie z wałem silnika.
Taki alternator ma jeszcze taki plus że nie ma problemu z regulatorem ładowania, bo praktycznie pasuje z każdego samochodu, o ile alternator nie ma wbudowanego regulatora.
Ostatnio zmieniony przez Tomek1212 dnia Pon 0:21, 28 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|