Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bardzo słabe światło przednie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tajek12
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Ostrowa Wielkopolskiego
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:40, 17 Paź 2010    Temat postu:

Ja odłączyłem cewkę świetlną od od przedniej żarówki. Czyli podczas pomiarów cewka nie była pod obciążeniem. Miernik podłączyłem bezpośrednio pod kabel (szaro czerwony chyba) wychodzący od cewki. Identycznie postąpiłem z cewką ładowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:47, 18 Paź 2010    Temat postu:

Jeśli to są pomiary bez obciążenia, to napięcia są zbyt niskie (powinno być grubo ponad 10V). Wartości z instrukcji przy 4000 obr/min dotyczą pomiaru z obciążeniem.
Albo dotykałeś do masy w jakimś "słabo umasionym" punkcie albo miernik przekłamuje (jaki to miernik?).
Do masy najlepiej dotknij końcówkę do silnika w sąsiedztwie magneta, miernik powinien być ustawiony na napięcie przemienne ~.
Zrób pomiar bez obciążenia i z obciążeniem żarówką 25W/6V (w przypadku cewki ładowania na 2 jej kablach) na różnych obrotach.
Zmierz też rezystancję na 2 odczepach cewki ładowania, tzn: między stykami oraz między każdym stykiem a masą.
Wg instrukcji magneto nie rozmagnesowuje się, więc tą przyczynę (choć logiczną) należy na razie wykluczyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tajek12
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Ostrowa Wielkopolskiego
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:23, 18 Paź 2010    Temat postu:

Miernik to : [link widoczny dla zalogowanych]

Pomiary:
Cewka światła:
Z obciążeniem (żarówka 6V 25W)
3 tyś. obr. 3,0V
4 tyś. obr. 3,8V

Bez obciążenia:
3tyś. obr. 3,5V
4 tyś. obr. 4,3V

Cewka ładowania:
Kabel Czerwono- żółty
Z obciążeniem (żarówka 6V 25W)
3 tyś. obr. 4,4V
4 tyś. obr. 5,1V

Bez obciążenia
3 tyś. obr. 6,3V
4 tyś. obr. 8,3V

Kabel Czerwono-szary
Z obciążeniem (żarówka 6V 25W)
3 tyś. obr. 5,3V
4 tyś. obr. 6,8V

Bez obciążenia
3 tyś. obr. 7,9V
4 tyś. obr. 10,8V

Rezystancja:
Między stykami 1,2 oma
Między stykiem a masą 1.1 oma
Między drugim stykiem a masą 1,1oma
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:49, 18 Paź 2010    Temat postu:

Cewka ładowania jest więc masowa i napięcia pod obciążeniem raczej sugerują, że jest na 6V. Nie mam niestety jakiś pomiarów porównawczych ale tak "na czuja" wyglądają rozsądnie.
Natomiast cewka świetlna daje zbyt niskie napięcie. Teraz pytanie dlaczego 8O ? Dziwne jest też to, że napięcia z i bez obciążenia niewiele się różnią.
Masz ją założoną w iskrowniku, więc trudno będzie zrobić jej fotkę - może to by coś pomogło. Możesz też zajrzeć na stronę AKF i obejrzeć zdjęcia cewek:
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy jakaś przypomina z wyglądu tą założoną nową? Zwróć uwagę na grubość rdzenia (liczbę blaszek) oraz ilość i grubość zwojów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tajek12
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Ostrowa Wielkopolskiego
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:35, 18 Paź 2010    Temat postu:

Zrobiłem kilka zdjęć:

[link widoczny dla zalogowanych]

Cewka świetlna: [link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


Cewka ładowania: [link widoczny dla zalogowanych]

Cewka zapłonu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Uszkodzony magnes:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:05, 19 Paź 2010    Temat postu:

Ta cewka świetlna wygląda na "po przejściach" - zwoje nierówno nawinięte. Pisałeś, że wymieniałeś na nową i to jest ta nowa? Oglądałem kilka cewek z cienkim rdzeniem (czyli chyba na 6V) i wszystkie były ładnie i równo nawinięte.
Magneto rzeczywiście jest trochę uszkodzone ale trudno powiedzieć, czy ten ubytek ma aż taki wpływ na indukowane napięcie. Raczej wątpię.
Proponowałbym ci wymienić cewkę świetlną na jakąś porządniejszą a z wymianą magneta na razie się wstrzymać. Ewentualnie samemu przewinąć cewkę, jeśli masz dostęp do drutu.
Przy okazji: wyczytałem ostatnio, że do elektronika były inne magneta do 6 i 12V, więc gdybyś kiedyś kupował to zwróć uwagę (na 12V ma tylko małe 2 otwory w powierzchni bocznej, wg. E. Wernera, str.65).


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 0:08, 19 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tajek12
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Ostrowa Wielkopolskiego
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:03, 19 Paź 2010    Temat postu:

Tak to jest ta nowa.
Tutaj przesyłam ci zdjęcia starej cewki:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:57, 19 Paź 2010    Temat postu:

Z tymi cewkami to jest masakra, bo nie mają żadnych oznaczeń i na dodatek ani grubość drutu ani przekrój rdzenia nie jest wiarygodną wskazówką do stwierdzenia na jakie napięcie dany egzemplarz jest.
Widać, że ta nowa cewka ma dużo mniejszy przekrój rdzenia niż stara na ostatnich fotkach. Przypomina moją starą cewkę świetlną na 6V, która też była "chuda".
Stara ma też jakby więcej zwojów więc teoretycznie powinna dawać napięcie większe niż nowa (napięcie zależy od przekroju rdzenia i liczby zwojów).

Nie bardzo wiem, co ci poradzić nie narażając cię na koszty, które mogą nie przynieść efektu.
Można by spróbować kupić cewkę świetlną na 12V (z grubym rdzeniem, jak w starej) i zobaczyć jakie da napięcie. Jeśli będzie za duże, to możesz założyć żarowkę z przodu na 12V zamiast na 6V, bo lampa przednia może być na inne napięcie niż reszta instalacji.
A może się okazać dobra do żarowki 6V...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tajek12
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Ostrowa Wielkopolskiego
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:21, 19 Paź 2010    Temat postu:

Kolega mi proponuje abym odwinął cały drut z cewki i żebym liczył ilość zwoji. Potem żebym nawiną ją z powrotem ale żeby było już o 1/3 zwojów więcej. Czy to powiększy napięcie?

Ostatnio zmieniony przez tajek12 dnia Wto 18:23, 19 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:48, 19 Paź 2010    Temat postu:

To powinno przynieść pozytywny efekt pod warunkiem, że masz nowy drut. Ten odwinięty z cewki będzie bardzo powyginany a próby jego wyprostowania skończą się zdarciem izolacji i zwarciami. Drut na metry można kupić na Allegro, choć koszty będą porównywalne z kupnem nowej cewki.
Jeśli nie masz nowego drutu, to możesz spróbować dowinąć do nowej cewki trochę zwojów z drutu ze starej. Z powodów opisanych wyżej będzie to trudne ale można spróbować, starając się nawinąć jak najwięcej i zrobić pomiar (w razie zbyt wysokiego napięcia można trochę odwinąć).
Czyli musiałbyś odlutować końcowkę, odwinąć kilka zwojów aby miejsce łączenia wypadło na boku korpusu, dolutować drut, zaizolować i starannie (zwój obok zwoju) dowinąć. Dobrze by było też dać izolację z papieru nasączonego Poxipolem czy Distalem między warstwami aby uniknąć zwarć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:55, 19 Paź 2010    Temat postu:

Niewiem czy to coś pomoże ale napisze. Miałem awarie zapłonu (elektronik). Przed wymianą swiatło było takie sobie. Wymieniłem impulsator i magneto. Chodzi mi głownie o magneto bo impulsator to tu nie gra roli. No i teraz jak mam nowe magneto to mam takie swiatło ze jak sie w czasie jazdy przełączy z krótkich na długie to sie zarówka pali. Zarówki wyjmuje takie jakby ''stopione''. Niewiem czy to przez magneto czy przez coś innego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tajek12
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Ostrowa Wielkopolskiego
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:23, 19 Paź 2010    Temat postu:

Jutro spróbuje coś wykombinować. Z tymi światłami to gorzej już być nie może więc nie mam nic do stracenia. :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tajek12
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Ostrowa Wielkopolskiego
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:17, 26 Lis 2010    Temat postu:

Sory że tak długo. Próbowałem nawinąć więcej zwoji ale i to nie przyniosło efektu. Dam sobie lepiej z tym spokój... Na następny sezon zmieniam już motor i nie opłaca się z tym denerwować. Dzięki za pomoc.

Temat można zamknąć.

Zamykam. Syzyf


Ostatnio zmieniony przez tajek12 dnia Pią 17:18, 26 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin