|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kuba2
Nowicjusz
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: OK 20km od Lublina Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:04, 11 Sie 2012 Temat postu: Brak iskry, nowa cewka, iskrownik, świeca i przewody |
|
|
Witam, mam problem ze swoim Simsonem S51 B1-4 z zapłonem platynowym sim jest z 1988r.
Nie mam iskry a stało się to tak że postanowiłem zmienić instalację elektryczną kupić stacyjkę świecę i wymienić iskrownik (ten przy kole magnetycznym).
Kiedy już kończyłem łączyć kable zrobiło się zwarcie i nagle strzeliło z tłumika aż stół w warsztacie przesunęło
Śmierdziało spalenizną z cewki zapłonowej, nie było iskry więc kupiłem nową. Po zmontowaniu wszystkiego w całość Simek dalej nie miał iskry. Sprawdziłem wszystko co mogłem sprawdzić i wymieniłem przewód między świecą a cewką.Iskry ciągle nie ma.
Być może nowa cewka jest uszkodzona ale nie mam jak jej sprawdzić w końcu jest sobota wieczór Czy ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną nie licząc tej cewki?
P.S.:Próbowałem odpalić go na krótko, prąd do cewki wchodzi ale nie wychodzi. Świeca ma ładną iskrę sprawdzałem na innym motorze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
damianeczek141
Bywalec
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:17, 11 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
To jak próbowałeś i do cewki dochodzi a nie wychodzi to chyba sprawa jasna.
Daj inną cewke i wtedy zobacz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kuba2
Nowicjusz
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: OK 20km od Lublina Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:49, 12 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Dodam jeszcze że zwarcie zrobiło mi się na starym stojanie, a nowy iskrownik (stojan) wygląda tak jak w tym temacie:
http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/problem-z-podlaczeniem-statora,36817.html
Ale wracając do rzeczy stara cewka wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie jest oryginalna choć zdziwiło mnie to że pisze na niej 8v!
Za nową cewkę dałem 42zł, ale też według mnie nie jest oryginałem...
Nigdzie nie pisze DDR, a jedyne co na niej widać to wybity napis 12v i nalepka z napisem "Tec" i jakimiś Chińskimi krzakami Nowa cewka wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla ciekawskich mam świecę NGK B8HS.
Liczę na szybką pomoc z waszej strony.
Pozdrawiam!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:05, 12 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Dla wyjaśnienia iskrownik to nie stojan. Stojan to np. nieruchome magnesy w silniku.
Mówisz że prąd wchodzi do cewki? Jak to sprawdziłeś? Palcem?
Jeżeli masz miernik uniwersalny to zmierz napięcie jakie daje cewka zapłonowa( ta w iskrowniku).
Miernik podłączasz między masę a kabel wychodzący z cewki. Zakres ustawiasz na 750V napięcia przemiennego.
Być może cewka generuje za małe napięcie aby uzyskać iskrę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kuba2
Nowicjusz
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: OK 20km od Lublina Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:18, 13 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki zaraz sprawdzę.
Czy prąd dochodzi do cewki...Sprawdziłem to tak:
Podpinając próbówkę z jednej strony pod masę, a z drugiej strony pod kabel od iskrownika przy kopniaku się zapalała (jak by się przyjrzeć to migała).
Ale wciąż mnie to zastanawia dlaczego na starej cewce pisze 8v?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TERY
Stały bywalec
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 1141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pon 10:13, 13 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
to bez różnicy jeśli masz 6v te 8 to pewnie jakis czeski wynalzek widziałem to w simie już tez i jeździł wiec to nie problem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kuba2
Nowicjusz
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: OK 20km od Lublina Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:50, 13 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za informacje Simson już działa Temat uznaje za zakończony.
Kiedy dzisiaj już głupiałem i nie wiedziałem co mam z tym wszystkim zrobić postanowiłem zmienić kondensator w iskrowniku (w iskrowniku który był nowy) wybiłem ze starego, wbiłem do nowego (oczywiście przez deseczkę) i Sim działa aż miło.
Tylko rozpędza się do 40 km/h, ale myślę że to kwestia wyregulowania zapłonu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:52, 13 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Tym co pisze na cewce butelkowej na razie nie ma się co przejmować.
Wydaje mi się że próbówka to nie zbyt dobry sposób na sprawdzenie prądu. Owszem, jeśli się świeci to znak że prąd jest, ale być może to zbyt niskie napięcie jest przyczyną braku iskry. Napięcie wystarczające do zapalenia się żarówki w próbówce ale zbyt niskie do powstania iskry.
Sprawdź to napięcie o którym pisałem wyżej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|