|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TomekS70
Nowicjusz
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:31, 01 Cze 2015 Temat postu: Brak jeden strony kierunków,Simson pali kabel |
|
|
Majstry mam problem, otóż przestały działać mi lewe kierunkowskazy, prawe działają dobrze. Jak simson chodzi i są zapalone światła i włączy się lewe kierunkowskazy to przednie i tylne światło lekko mrugają, tylny kierunek bd słabo świeci a przedni wcale nie działa, zdjąłem prawą pokrywe i kabel z przerywacza kierunkowskazów jest przypalony (czarny kabel), jak włączam lewy kierunkowskaz to on się strasznie grzeje i leci dym. Co moze być przyczyną ? Pewnie gdzieś zwarcie jest, ale nie mam pojecia gdzie szukać. Mam Simsona s70 z zapłonem vape 12v. Jeżeli był już taki temat to z góry przepraszam, ale nie mogłem znaleźć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroslaw97
Bywalec
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:13, 01 Cze 2015 Temat postu: Wiadomość |
|
|
Odkręć przełącznik kierunków i zobacz bo to może tam być,tym bardziej że inne światła migają.A jak nie to miernikiem sprawdź poszczególne odcinki przewodów.Odłącz przerywacz,przełącznik migaczy na zero i jeden koniec miernika na masę a drugi do tej żyły odłączonej i patrz co miernik pokaże.(ustawiony na ciągłość obwodów lub oporność).Jeśli to nie ten to następne.Z wyłącznika idą dwa przewody na lewy i prawy.Sprawdź teraz ten przewód lewy (przełącznik ciągle na zero) i do masy.Jeśli pokazuje zwarcie to trzeba dalej eliminować odcinki i to wtedy trzeba rozłączyć w miejscu gdzie jest podłączony przewód od przełącznika z lewymi kierunkami(przód i tył) czyli trzy przewody.Jak rozepniesz to sprawdź jeszcze raz ten co szedł do kierunków z przełącznika a wtedy ten co idzie na przód i na tył.Przełącznik na zero i wyjęte żarówki z migaczy.W taki sposób sprawdzisz poszczególne odcinki.To prosta sprawa,2 minuty i zlokalizowane.Powodzenia
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TomekS70
Nowicjusz
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:49, 01 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki popróbuje
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroslaw97
Bywalec
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:53, 03 Cze 2015 Temat postu: Wiadomość |
|
|
I co?????????
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TomekS70
Nowicjusz
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:50, 05 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Zmienilem przelacznik i nadal to samo .. Może wysiadła ta kostka łącząca kable, albo regulator ? Jak myślisz ?
Ostatnio zmieniony przez TomekS70 dnia Pią 20:12, 05 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroslaw97
Bywalec
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:54, 05 Cze 2015 Temat postu: Wiadomość |
|
|
Po pierwsze nie mówiłem o wymianie przełącznika tylko o sprawdzeniu czy nie ma tam zwarcia.Następna sprawa to uważne czytanie tego co napisałem wcześniej.Co i jak sprawdzić.Przy awariach instalacji często wszyscy gdybają,może to może tamto itd.Kupują nowe części,wymieniają a to nic nie daje.Masz sprawdzić tak jak to opisałem.Tak się to robi.Dla mnie to by było 10 minut roboty.Trzeba sprawdzić a nie podstawiać nowe.Ty masz zwarcie.Sprawdź tak jak opisałem.Regulator nie ma nic wspólnego z kierunkami on tylko aku ładuje.
I na jakim schemacie bazujesz?Podaj link.Jak to się stało?Możesz też wziąć schemat w dłoń i patrząc na niego jechać po kolei po przewodach od lewych kierunków i rozłączać tak jak opisałem.Ja sobie wydrukowałem schemat na dużą kartkę i na tym bazowałem,bez latania z laptopem do motoru.Zajrzyj też do kierunków,zobacz miejsca gdzie kabelki wychodzą z tych rurek od migaczy.Sprawdż dokładnie każdą żyłę.To proste.I nic nie wymieniaj bo to nic nie daje.Zrób tak jak opisałem.A tak na marginesie to jestem elektrykiem z zawodu więc wiem co piszę.
Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Pią 21:00, 05 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TomekS70
Nowicjusz
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:14, 05 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ok sprawdzę według schematu i dam znać, a przełącznik i tak miałem do wymiany bo w srodku kable nie wyglądały najlepiej
Słuchaj mam pytanie podałbyś mi na pw swój fb ? Tam będzie się lepiej mozna komunikować bo odłączyłem kabel czarno biały idący z przedniego lewego kierunku w tej kostce złączeniowej gdzie są połączone kable i zaczął mi świecić tylny lewy kierunek
Ostatnio zmieniony przez TomekS70 dnia Pią 21:37, 05 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroslaw97
Bywalec
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:23, 05 Cze 2015 Temat postu: Wiadomość |
|
|
To znalazłeś usterkę.Tak jak pisałem trzeba etapami rozłączać.To może być ta żyła winna albo masowa,wyciągnij je i zobaczysz co i jak.Pewnie gdzieś przetarta albo w oprawie zwarcie.Czyli winę ma lewy przód.
Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Pią 22:24, 05 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|