 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simrex
Nowicjusz

Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:04, 18 Sie 2010 Temat postu: Brak ładowania 12V |
|
|
Witam. Posiadam simsona s51 B1-4, zapłon platynkowy, instalacja 12V, mostek Gretza, ELBA. Mam problem, bo w moim simku nie ma ładowania. Kupiłem nowy akumulator jakieś 3 miesiące temu, założyłem nową ELBĘ i dalej nic. Jednak gdzieś przeczytałem, że jeśli ktoś ma cewkę masową to nie będzie miał ładowania. Sprawdziłem czy mam cewkę masową w następujący sposób: podłączyłem jeden z kabli od cewki ładowania do żarówki i złapałem masę z motoru i... żarówka się delikatnie zaświeciła. To samo zrobiłem z drugim kablem i żarówka też się zaświeciła.
Proszę o pomoc. Jak zrobić te ładowanie?
A i jeszcze jedno: czy ELBA będzie poprawnie pracować jeśli akumulator będzie rozładowany?
TAG-SYZ ELEK-LADO
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:24, 18 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
ELBA powinna pracować przy rozładowanym akumulatorze, nawet jeśli daje tylko np. 9V.
Z opisu wynika, że cewkę masz masową. Można ją także użyć do ładowania razem z ELBĄ przy czym ładowanie będzie słabsze niż przy bezmasowej. Jest w niej tyrystor, który może pełnić rolę prostownika, zatem teoretycznie nie jest potrzebny przed ELBĄ prostownik. Jednak moim zdaniem lepiej użyć przy cewce masowej diody na co najmniej 6A (można też użyć część mostka prostowniczego, który masz), bo ELBA na 12V może nie mieć wewnątrz zabezpieczenia w postaci diody.
Tak więc możesz zrobić tak: jeden styk z cewki podłączyć do AC mostka, jego styk "+" na 59a ELBY. 2 pozostałe styki mostka zostawiasz nie podłączone. Styk 49 ELBY na plus aku, 31 do masy, 49a na kierunki.
Ta cewka wygląda na taką z instalacji 6V ale może pociągnie: użyj styku, który ma przylutowany 1 drucik (na drugim powinny być 2).
Z tego użytego styku cewki możesz też spróbować zasilić światło"stop".
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maniek1gy1
Bywalec

Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:58, 18 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
weź znajdz schemat instalacji prześledz kabel po kablu może masz coś źle podpięte jeśli nie to możesz mieć spaloną elbe
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simrex
Nowicjusz

Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:06, 18 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Czyli od mostka trzeba odłączyć masę i jeden z kabli, który wychodzi z cewki?
Sory ale nie rozumiem tego zdania: "użyj styku, który ma przylutowany 1 drucik (na drugim powinny być 2)". Czy chodzi o to, aby do mostka podpiąć ten kabelk z cewki, który ma przylutowany jeden drucik?
Jakie powinno być napięcie podczas ładowania akumulatora z tą przeróbką?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:32, 18 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Tak, od mostka trzeba odłączyć masę i jeden kabel od cewki.
Odnośnie drucików: skoro cewka ma 2 odczepy i jest masowa, to są to jakby 2 cewki połączone szeregowo, nawinięte na wspólnym rdzeniu.
Początkowy koniec drutu jest przylutowany do rdzenia, potem jest ileś zwojów i wyprowadzony styk. Do niego dolutowany jest znowu początek drugiej cewki i kolejne zwoje zakończone stykiem. Zatem do jednego styku powinny być przylutowane 2 druty a do drugiego jeden drut "kończący".
Trudno powiedzieć, jakie będzie napięcie ładowania, bo taki typ cewki masowej nie był stosowany przy 12V a przynajmniej nie ma jej na dostępnych schematach. Pozostaje podłączenie i pomiar w praktyce.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|