|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pit295
Nowicjusz
Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:24, 26 Lip 2012 Temat postu: Brak ładowania, Elba? |
|
|
Witam. Mam nietypowy problem i nie mogłem znaleźć podobnego tematu (przeszukiwałem nie będąc zalogowanym). Proszę o pomoc i wyrozumiałość
Nie mogę z tym dojść do ładu, może Wy pomożecie : )
Mam cewki zmasowane, od nich idzie jeden kabelek i jest podpięty do mostka Graetza. Od mostka z + wychodzi kabek, który podpinam do elby. Mam półokresowe prostowanie. I tu jest problem. Jak wyjmę kabel z elby i podepnę tu miernik, a krugi kabel miernika do masy, to pokazuje mi w zależności od obrotów 12-20 V, prąd od 2 do 3A. Gdy Kabel miernika odczepię od masy i podłączę do styku Elby, to nie płynie prąd! Podłączałem na krótko żarówkę zamiast aku (21W i w ogóle nie świeci.
Sprawdzałem u kolegi na simsonie i elba doładowywała (a może to co innnego?) .
Mógłby ktoś podać też ile musi wynosić ładowanie aku, którym współpracuje elba? Czytałem, że do 14 V ma dochodzić. Na aku napisane, że 13,9 - 14,5V.
jeśliby ktoś mógł pomóc to będę dozgonnie wdzięczny Pozdr.
Ostatnio zmieniony przez pit295 dnia Czw 19:27, 26 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilsr60
Nowicjusz
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: dzielna (śląskie) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:46, 26 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
no ja ci niestety nie pomoge bo mam podobny problem i sorry żę tu ale jest możliwe że przez elbe mi akumulatora nie ładuje ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:02, 26 Lip 2012 Temat postu: Re: Brak ładowania, Elba? |
|
|
pit295 napisał: |
Mam cewki zmasowane, od nich idzie jeden kabelek i jest podpięty do mostka Graetza. |
Jak możesz mieć cewki masowe podpięte pod mostek prostowniczy?
Ile masz tych cewek i jak są połączone ?
Jakie masz napięcie instalacji ?
pit295 napisał: | Od mostka z + wychodzi kabek, który podpinam do elby. Mam półokresowe prostowanie. I tu jest problem. Jak wyjmę kabel z elby i podepnę tu miernik, a krugi kabel miernika do masy, to pokazuje mi w zależności od obrotów 12-20 V, prąd od 2 do 3A.
|
Gdzie podpinasz miernik żeby zmierzyć ten prąd? Jakie odbiorniki masz wtedy podpięte pod aku ?
pit295 napisał: |
Mógłby ktoś podać też ile musi wynosić ładowanie aku, którym współpracuje elba? Czytałem, że do 14 V ma dochodzić. Na aku napisane, że 13,9 - 14,5V.
jeśliby ktoś mógł pomóc to będę dozgonnie wdzięczny Pozdr. |
Na najwyższych obrotach nie powinno przekraczać 14,4 V.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pit295
Nowicjusz
Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:21, 26 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie za odpowiedź. Instalacja oczywiście 12V. Z tymi cewkami to, tak jak piszę, że są zmasowane i idze mi kabel do mostu (miałem go na stanie i łatwiej podczepić radiator, mogłem posłużyć się diodą prostowniczą) Wcześniej miałem pełnookresowe prostowanie, 2 przewody z cewek podpięte pod mostek no i 2 przewody na aku. Ale też mi nie ładowało aku, więc wziąłem na półokresowe, ale nic z tego, wciąż nie ładuje.
Mam 2 cewki połączone szeregowo. Wcześniej każda była na 6v i obie, połączone równolegle dawały 28W.
Pierwszy raz podpiąłem miernik równolegle do aku, żeby zmierzyć napięcie. Potem mierzyłem prąd. Na wyłączonym silniku przy włączonych odbiornikach miałem -2.8A, jak odpaliłem to też było -2.8A.
TERAZ: Miernik: jeden kabelek podłączyłem pod wypostowany prąd z mostka (wpiąłem się przed elbę), no a drugi kabel miernika dałem do masy no i odczytałem napięcie i w tej samej konfiguracji połączenia kabli odczytałem prąd.
Potem ciągle jeden kabel miałem podpięty do + z mostka, a drugi podłązyłem do elby (wpiąłem się w szereg. MOSTEK----MIERNIK----ELBA----AKU. No i mówię, wskazuje zero.
Jak mam elbę wpiętą prawidłowo do instalacji, i silnik długo chodzi, to ta płytka metalowa w elbie nie za bardzo się grzeje.
Sory, może piszę oczywiste rzeczy dla niektórych i popełniam jakiś błąd. Dzięki za ciepliwość.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:58, 27 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Będziemy opierać się o ten schemat: [link widoczny dla zalogowanych]
Nie wiem czy dobrze się rozumiemy jeśli chodzi o " masowanie " cewek.
Ja mam na myśli że cewka masowa to taka która ma jeden z odczepów na masie.
Jeśli Ty masz dwie cewki masowe, wyjście z nich podłączone pod mostek to w takim razie z mostka masz wykorzystane tylko dwa styki: " ~ " i plus.
Nie rozumiem skąd masz wynik o mocy cewek 28W. Jak do zmierzyłeś/obliczyłeś ?
Jak mierzyłeś prąd to miernik też podpiąłeś równolegle ? Do pomiaru prądu miernik podpinamy szeregowo
Jeśli jednak podpinałeś szeregowo to między jakie styki go wpiąłeś ?
pit295 napisał: |
TERAZ: Miernik: jeden kabelek podłączyłem pod wypostowany prąd z mostka (wpiąłem się przed elbę), no a drugi kabel miernika dałem do masy no i odczytałem napięcie i w tej samej konfiguracji połączenia kabli odczytałem prąd. |
Czyli miernik podłączyłeś pod plus mostka i masę tak ? Co wskazał miernik tzn jakie napięcie ?
Jeśli przy takim samym podłączeniu mierzyłeś prąd to przed dalszymi pomiarami sprawdź czy miernik działa. Bo mógł się uszkodzić przez takie podłączenie.
pit295 napisał: |
Potem ciągle jeden kabel miałem podpięty do + z mostka, a drugi podłązyłem do elby (wpiąłem się w szereg. MOSTEK----MIERNIK----ELBA----AKU. No i mówię, wskazuje zero. |
Do jakiego styku ELBY konkretnie się wpiąłeś ? Pisz dokładniej.
Na jaki zakres miałeś ustawiony miernik tzn co chciałeś zmierzyć ?
Na przyszłość pisz jak podpinasz miernik - do jakiego styku jaki przewód, na jakim zakresie masz ustawiony miernik oraz jaki jest wynik pomiaru.
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Pią 11:00, 27 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pit295
Nowicjusz
Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:34, 27 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Przpraszam jeśli piszę niejasno, ale będę starał się wyprostować
Mam nadzieję, że mnie nie zabijecie, bo konkretnie to są cewki z WSK-i. Działam na świetlnych. Oryginalne. Fabrycznie mają 28W, stąd to wiem.
Dokładnie Pustack, tak jak piszesz. Wykorzystane jest z mostka jedno ~ oraz + (tak jak dioda). Wieczorem zrobię rysunek, to będzie wszycho widać. Bo tak, to ciężko się dogadać Keblel jednej cewki podpięty do masy, drugi kabel tej samej cewki łączy się z minusem drugej, a potem ten drugi kabel drugiej cewki idzie do mostka.
Masa-----CEWKA------CEWKA----- ~mostek+ -----miernik--masa
Tak podłączoyłem miernik. Zakres 20V. Na wolnych 9V, jak kręcę silnikiem wysoko, to kończy się skala. Prąd mierzyłem tak samo, zakres 20A i wachał się od 2 do 3A.
Masa-----CEWKA------CEWKA----- ~mostek+ -----miernik--elba i tu było 0 na napięciu i natężeniu. Dzięki!!!!!!!
Miernik podpięty jednym kablem do + mostka , a drugi kabel miernika podpięty do masy. Napięcie od 9 do ponad 20V. Zakres 20V. Prąd zakres 20A. Mierzony tak samo od 2 do 3 A. <<Elba nie jest podłączona.
Chociaż, jak podepnę amperomierz przed aku to mam już ok 0,7 A...<<w tym wypadku + mostka połączony bezpośrednio, (nie przez elbę) do aku.Pewnie chodzi o opór.
Tak wygląda instalacja.[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez pit295 dnia Pią 22:35, 27 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:19, 27 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Ale źle podłączasz amperomierz
Nie możesz go podłączać równolegle.
Przykładowo: chcesz zmierzyć napięcie ładowania na aku : czerwony przewód miernika dajesz na plus, czarny na minus. To jest ok. Ale jeśli chodzi o prąd to nie możesz mieć tak podłączonego miernika.
Wtedy należy odpiąć przewód idący do plusa i do tego przewodu podpiąć czarny przewód miernika zaś czerwony miernika do plusa aku. To jest połączenie szeregowe i tak mierzymy prąd. Nigdy równolegle
Znowu nie rozumiem: podłączyłeś jeden styk miernika do ELBY. Ale ELBA nie ma jednego styku tylko kilka więc napisz do jakiego konkretnie. Prosiłem o to wyżej.
Co znaczy że podepniesz amperomierz przed aku ?
EDIT: Teraz zobaczyłem dopiero rysunek, także już wiem że wiesz.
Odpisz na to co napisałem teraz.
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Pią 23:20, 27 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pit295
Nowicjusz
Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:59, 27 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielki za cierpliwość jeszcze raz! Może do tego dojdziemy Super elektryk ze mnie nie jest, ale wiem na czym polega pomiar (prąd-szeregowo, napięcie-równolegle). Może teraz źle mierzę, ale tak to ogarniam...
Napięcie i natężenie mierzyłem podłączając kabel czerwony miernika do + z mostka, a czarny do masy. I to mnie też dziwi, bo w ten sam sposób odczytałem prąd i napięcie po wyprostowaniu.
Amperomierz przed aku czyli: Odczepiłem kabel z instalacji od bieguna + aku i podłączyłem czerwony od miernika, a czarny od miernika do bieguna dodatniego Pozdr.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:24, 28 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Ok, ale nawet jeśli amperomierz ci coś wskazał przy podłączeniu równoległym to na pewno nie jest to wiarygodny wynik.
Więc to co wtedy pokazało ci się na wyświetlaczu nie ma znaczenia.
Zrób tak: odłącz ELBE, plus z mostka daj prosto na plus aku. Do plusa aku podepnij czerwony przewód miernika, a czarny do masy. Miernik ustaw na zakres pomiaru napięcia stałego 100V. Zapal motor i napisz jakie są wyniki na wolnych i najwyższych obrotach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pit295
Nowicjusz
Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:30, 28 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Dobra, Pustack, już mam
Na mierniku miałem zakres 200V, a nie 100V (ale to nie ma znaczenia).
Więc na wolnych obrotach 12,8V, później 12,9V (pewnie doładowało trochę)
Natomiast na najwyższych obrotach do 13,9V. Raz jakoś pojawiło się 16V niewiadomo skąd, ale później ile razy bym nie gazował to 13,8 - 13,9V.
Oczywiście mierzyłem przy wyłączonych odbiornikach. I tu jest prostowanie półokresowe (masowe cewki)
Ostatnio zmieniony przez pit295 dnia Sob 22:31, 28 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 8:13, 29 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Pomiary wyglądają na całkiem dobre. Śmiało można uznać że przy takim połączeniu wszystko jest ok.
Podepnij ELBĘ tak jak na schemacie który rysowałeś i zrób ten sam pomiar co teraz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:33, 29 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Dlaczego mostkujesz cewki przed wyprostowaniem? Cewki moga byc mostkowane dopiero ZA prostownikiem, czyli do obu cewek musisz dac diode, lub mostek.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pit295
Nowicjusz
Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:25, 29 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Mam dokładnie tak jak na rysunku. Więc, skoro kolega tak mówi, to może to jest powód czemu nie działa....
Pustack, oto wyniki.
Przy odpalonym moto, jeszcze zanim sobie podłączyłem elbę, złączyłem "na krótko, w ręku" + z mostka i + z aku, no i ładowało. Teraz + z mostka dałem do pierwszego styku 59a, elbę zmasowałem na styk 31b no i aku podłączyłem na 49.
Wynik to 12,4 V, potem spadło na 12,3V. Jakbym niewiaomo jak nie gazował to nic nie podskoczyło. jest jakiś ratunek?
Ostatnio zmieniony przez pit295 dnia Nie 21:34, 29 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:54, 30 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
ELBA jest dobrze podłączona, jednak ten wynik 12,4V - 12,3V jest troszkę za mały.
Moim zdaniem cewki są zbyt słabe, ale mogę się mylić.
Spróbuj jeszce to co pisał Antonio, tzn: Rozdziel cewki od siebie, koniec drutu przylutuj do korpusu cewki ( rdzenia ), na drugi koniec drutu przylutuj do anody diody prostowniczej. Z drugą cewką zrób tak samo: jeden koniec drutu do korpusu cewki a drugi do anody diody prostowniczej.
Potem drugie styki diod czyli katody, połącz razem i daj prosto na plus aku.
Podepnij na zaciski aku woltomierz i napisz jakie są wyniki na różnych obrotach.
Diody daj takie na prąd 3A napięcie 1000V - przynajmniej takie znam
Jeśli nie wiesz jak rozpoznać anodę diody to tak: dioda ma 2 styki : anodę i katodę. Katoda jest zwykle oznaczona paskiem na obudowie więc anoda to będzie drugi styk.
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Pon 10:55, 30 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pit295
Nowicjusz
Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:15, 30 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
No więc jest tak:
Dałęm do każdej cewki prostowanie. Przy jednej diodka, a w drugiej mostek (wykorzystane + i jedno AC), bo diody nie miałem drugiej.
Połączyłem katody. No i znowu na wolnych 12,8V i max do 13,8V dochodziło.
Podłączyłem Elbę, no i kaszana. Prąd nie płynie.
Uwaga!(może to to) jak łączę kabel + od aku z + od cewek, to mi iskrzy na niebiesko, a jak złapę za te styki jedną ręką i dotknę się do masy drugą łapą, to hehe, czuję, że idzie
Jak puszczam już przez Elbę, to jak podłączam do styku 59a, to nic nie widać, nie iskrzy. Może ktoś wie czy to prawidłowo? Moim zdaniem elba mie ma połaczenia między 59a, a 49.
Podłączałem też Amperomierz. Jak załączę zapłon, silnik chodzi, elba podłączona to mam -0,03A. Tyle pobiera Elba. Jak potem załączę żarówkę z tyłu od pozycji, to mam ciągle -0,47A...
Powoli tracę nadzieję na rozwiązanie...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|