|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:26, 31 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Dobra. A Wiece może jak sprawdzić cewkę zapłonową?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:46, 31 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Najprościej i najbardziej prymitywnie można sprawdzić przy pomocy omomierza.
Cewka butelkowa ma w środku 2 cewki połączone ze sobą jednym wspólnym odczepem. Ten wspólny w platynkowym ma oznaczenie 15 (piszę "z głowy" bo nie mam pod ręką cewki żeby sprawdzić).
Tak więc jedna cewka (pierwotna) ma zwoje pomiędzy stykami 15 i 1. Ma ona niską rezystancję rzędu kilku omów.
Druga cewka (wtórna) daje właśnie iskrę na świecy i jej uzwojenia są między 15 i wyjsciem na kabel wysokiego napięcia (WN). Trzeba więc odłączyć ten kabel i zmierzyć rezystancję między stykami 15 i wyjściem WN (nie mierzyć razem z kablem i fajką). Ta rezystancja jest dużo większa i wyniesie kilka kiloomów.
Nietstety nie wiem, czy w cewce od elektronika także stykiem wspólnym jest 15 ale zasada będzie ta sama.
Czyli generalnie ma być tak (przy każdej cewce butelkowej):
- pomiędzy stykami 1 i 15 mała rezystancja (kilka omów)
- pomiędzy stykiem 1 i WN duża rezystancja (kilka kilo)
- pomiędzy stykiem 15 i WN duża rezystancja (kilka kilo)
Jeśli przy którymś z tych pomiarów będzie przerwa, to cewka na pewno jest uszkodzona.
Sprawdzić cewkę na 100% samymi przyrządami nie jest łatwo, bo sprawdzenie rezystancji cewek nie gwarantuje, że nie robi się gdzieś przebicie podczas normalnej pracy. Najłatwiej więc po prostu podłączyć ją do sprawnego innego Simsona i zobaczyć.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 22:50, 31 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:38, 03 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ok.Dzieki.
Sprawdziłem te opory i tak:
-między 1 a 15 ok. 2,5-3 Ω
-miedzy 1 a stykiem WN 2,23 kΩ
-między 15 a stykiem WN 2,23 kΩ
Myślę że ta cewka raczej bedzię dobra.
Dzięki Syzyf.
Teraz potrzebuje jakiegoś sposobu na sprawdzenie cewki zapłonowej w statorze.
Wie ktoś coś na ten temat?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|