|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobik0000000
Nowicjusz
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leżajsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:12, 25 Mar 2010 Temat postu: Brak prądu z modułu na cewke |
|
|
Chłopaki mam problem baaa duży problem, ponieważ dostałem simka do naprawy ktory objeżdzil juz 3 mechaników i nadal stoi! powodem jest brak iskry, kupilem nowy Stator, nowe koło magn, nowe 2 moduły i nadal nie mam prądu na czarnym kablu z modułu na cewke, jest to inst 6v electronik, rok 1985, czy jest mozliwe że czujnik halla jest dupniety? czyli impulsator tzw, po prostu od tygodnia nie moge spac przez to dziadostwo, wszystkie rezystancje na cewkach są ok, sprawdzałem 1000 razy i dalej nichu chuchu!
jesli macie jakies pomysły to dajcie znać, wypróbuje wszystko _ pozdrawiam wszystkich użytkownikow
TAG-SYZ ELEK-ELEK
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:49, 25 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Sądząc z instrukcji to nie jest czujnik Halla lecz zwykła cewka. Wg instrukcji - przy odłączonym module zapłonowym (styk 3) - pomiędzy odłączonym kabelkiem z impulsatora a masą powinna być rezystancja tej cewki 24...30 omów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Czw 15:45, 25 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
W electroniku jak zgubisz iskrę to ciężko jest ją potem znaleźć na nie oryginalnych częściach.
na początek sprawdź czy wychodzi prąd z cewki (iskronik) i jakie napięcie podaj. Jest to nowa czy oryginalna cewka
nie oryginalne cewki mają to do siebie że po prostu palą moduły co byś nie robił to spali i tak moduł... słyszałem że na allegro moną dorwać jakieś mocniejsze no ale nie testowałem tego.
Wiec najpierw napisz mi jakie napięcie wychodzi z cewki i czy jest oryginalna.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:08, 25 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
pawels2004 - a jak on ma zmierzyć to napięcie z cewki skoro nie może zapalić silnika?
bobik0000000 - jeśli chcesz, to mogę Ci podać sposób sprawdzenia tyrystora wewnątrz modułu zapłonowego (bez jego rozbierania). Potrzebna jest żaróweczka 12V/5W oraz akumulator.
To znaczy taki sposób wymyśliłem sobie, bo nie mam modułu aby to sprawdzić. Sprawdzałem na innym tyrystorze i powinno trybić.
Masz schemat wnętrza modułu zapłonowego?
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 16:10, 25 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobik0000000
Nowicjusz
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leżajsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:54, 25 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
napiecie z cewki to 40 v przy ruchnieciu kopnikiem z ręki, reszta niby gra, ale dalej nie ma wyjscia z modułu na cewke
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:25, 25 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
To ja się podepnę...Syzyf jeśli możesz to podaj ten sposób na sprawdzenie modułu. Będę wdzięczny.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:20, 25 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
OK, ale na razie opisowy, bo nie mam pod ręką gotowego rysunku.
Kilka słów o działaniu tyrystora, żeby nie robić tego całkiem "na małpkę". Tyrystor to sterowana dioda: przewodzi w jedną stronę jak dioda, czyli trzeba dać "+" na anodę a "-" na katodę aby przewodził. Od diody różni się tym, że zaczyna przewodzić dopiero wtedy, gdy na jego trzeci styk (bramkę) poda się napięcie dodatnie względem katody. Wtedy "zaskakuje" i przewodzi nadal także wtedy gdy na bramce napięcie zaniknie.
W module anoda tyrystora jest na styku 14, katoda na styku 31 a bramka na styku 3.
Do sprawdzenia można użyć aku 6/12V i żarówkę max 5W, albo baterię płaską 4,5V oraz żaróweczkę z latarki.
Zatem sprawdzamy tak:
1. Na styk 14 podajemy "+" aku/baterii
2. Na styk 31 podłączamy jeden styk żarówki a drugi do minusa aku/baterii - żarówka nie powinna świecić
3. Teraz trzeba "odpalić" tyrystor, czyli podać mu na bramkę napięcie dodatnie. Zatem "+" aku/baterii podłączamy do wejścia 3 modułu - żarówka powinna się zaświecić
4. Odłączamy od styku 3 napięcie (odłączamy bramkę) - żarówka powinna nadal świecić, bo tyrystor będzie nadal przewodził
5. Odłączamy "+" aku/baterii od styku 14 - żarowka powinna zgasnąć.
Jeśli to się uda, to znaczy, że tyrystor jest sprawny.
Jest on najbardziej obciążonym elementem układu, więc pewnie to on się fajczy. Może tam się jeszcze uszkodzić kondensator albo dioda prostownicza, ale to trudniej sprawdzić, choć można coś pomyśleć.
Jeśli ktoś to wypróbuje, to niech napisze czy zadziałało
Edit: ponieważ nie posiadam modułu, sprawdzałem to na tyrystorze BT151, czyli takim samym jaki jest w module. Użyłem diody LED i bateryjki 9V. Tyrystor ma dopuszczalny prąd kilka amperów, więc spokojnie powinien wytrzymać 0,5A prądu przy żarówce 5W.
Tym niemniej zaznaczam, że jeśli ktoś to wypróbuje, robi to na własną odpowiedzialność.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 22:36, 25 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Czw 23:18, 25 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
To teraz sprawdź przewody jeszcze raz, najbardziej do masy sie doczep która idzie od modułu. Następnie odłącz stacyjkę i wtedy bez stacyjki zobacz czy jest. jak nie ma to moduł jest spalony penie. jeśli wymieniałeś moduł na nowy po raz drugi i spaliło to ciężko będzie ci znaleźć rozwiązanie tego problemu. bo albo ten wzmacniany moduł z allegro albo szukaj oryginalnej cewki zapłonowej...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobik0000000
Nowicjusz
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leżajsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:03, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
chłopaki Stator chyba ma masować czy nie? tak wychodzi że cały prąd spieprza na silnik, kurde nie wiem sam gdzie łapy pchać, wszystko nowe a ten dalej w chu... wali, mam nastepny moduł i dalej niciuja, moze wał ma luzy na łożyskach i dlatego? pozdrawiam i dzienksy za wszystko
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:40, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: |
Jeśli ktoś to wypróbuje, to niech napisze czy zadziałało
|
Odważyłem się, no i wypróbowałem.
Podłączyłem wszytko tak jak napisałeś ( Syzyf), no wszystko Ok.
Dam + na nr 3 i żarówka zaświeciła, odłączyłem i dalej świeciła więc chyba (tyrystor) moduł działa.
Wielkie dzięki Syzyf .
A Masz/macie jakiś sposób na sprawdzenie cewki butelkowej?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobik0000000
Nowicjusz
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leżajsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:34, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Znalazłem juz przyczyne, dzieki wam oczywiscie, cały prad ginał na silniku, trzeba bylop tylko z modułu puscic prosto mase na cewke nie przez oryginał mase co przez rame leci motoru az do cewki tylko prosciutko kabelkiem swoim noweym, taka pizdułka a tyle nerwów potrafi zechlać, jeszcze raz dziekuwa za dobre rady , pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:03, 30 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Czyli Twoim zdaniem przyczyna była taka że masę zamiast ramą dałeś przewodem i jest git??
Bo tak rozumiem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobik0000000
Nowicjusz
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leżajsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:05, 31 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
tak dokładnie, całkiem nowa masa, od modułu aż do cewki, aha i teraz ma kopa jak trzeba tylko świece mi spawa, dość czesto
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:59, 31 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Hehe.. No super:D hyhyhy..
Wątpię że to była główna przyczyna, ale Ok.
Więc ja wracam do swojego pytania; Jak sprawdzić czy cewka butelkowa jest sprawna?W Elektroniku
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobik0000000
Nowicjusz
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leżajsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:15, 31 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
no ciekawe pytanie, niby chłopaki pisali ze nie ma jak sprawdzic cewki, nigdy nie bedziesz pewien czy jest dobra do konca, nie wiem nie bede motał tego tematu. jak sie cos dowiem to dam znac!
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|