 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pingwin137
Nowicjusz

Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:30, 14 Mar 2011 Temat postu: Co lepsze? EWR czy prostownik? |
|
|
Prosiłbym o szybką odpowiedź. Chodzi mi, któro zastosować aby ładowanie w moim simku było lepsze? Prostownik czy moduł EWR?
TAG-SYZ ELEK-LADO
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:34, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
EWR ma wbudowany mostek prostowniczy ale zasadniczo służy do ograniczenia napięcia na żarówkach, co z ładowaniem nie ma nic wspólnego (pełni 2 funkcje: mostka i ogranicznika napięcia).
Zamiast mostka wbudowanego w EWR (koszt 100 zł) można użyć mostka kupionego osobno (koszt 3 zł).
Nie ma żadnej różnicy w sensie działania i efekcie końcowym, poza kosztem zakupu
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 21:36, 14 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pingwin137
Nowicjusz

Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:41, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Czyli ewr nie ma żadnego wpływu na ładowanie? Bo chciałbym zastosować ten schemat. Czy będzie on dobry? Jutro wioze simka do elektryka i czy ten schemat będzie dobrze pasował?
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:13, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Ten schemat będzie dobry, jeśli masz instalację 12V i zapłon platynkowy.
Jest na nim też czujnik światła "stop" przedniego hamulca oraz kontrolkę włączenia kierunków - nie wiem, czy masz.
EWR nie ma wpływu na ładowanie w sensie regulacji napięcia itp. - ma tylko w sobie mostek prostowniczy służący do wyprostowania napięcia z cewki ładowania.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 22:14, 14 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pingwin137
Nowicjusz

Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:13, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Mam instalację 6v platyniarza i właśnie będę zmieniał całą instalację na 12v. Jest to według mnie bardziej opłacalne i ekonomiczne niż 6v i nie wiem jaki dobrać schemat. Czyli ten będzie dobry?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:58, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Będzie OK, jeśli nie masz EWR.
Tylko jest na nim błąd: kabel od żarówki światła postojowego przedniego nie powinien być podłączony do 59b, tylko do 57a.
Brak też kabla umożliwiającego błyśnięcie światłami na pozycji 1 stacyjki (kabel od styku 86): jak na schemacie [link widoczny dla zalogowanych]
To już zależy, czy chcesz mieć postojówkę i ten "błysk".
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pingwin137
Nowicjusz

Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:45, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Nie ma to większego dla mnie znaczenia. Jeśli chodzi o koszty to w warsztacie elektryk za same części przewiduje kwotę 300zł. Czy to jest realne czy można jakimś niższym kosztem zmienić całą instalację z 6v na 12v? W dodatku powiedział mi że będzie konieczna zmiana kabli nie wiem z jakiego powodu. W poprzednio założonym temacie dostałem od was odpowiedzi że kable mogą zostać więc tu jestem troche zdziwiony.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:56, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Kabli nie trzeba wymieniać przy zmianie z 6V na 12V. Chyba, że instalacja jest wybrakowana, zniszczona itd.
Do tej zmiany musisz kupić akumulator (65 zł), 2 cewki (2x25), mostek (4 zł), ELBĘ (35), żarówki (25) - razem daje to ok. 180 zł + 20 wysyłka (np. Kniaź, czy Stazet), czyli ok. 200 zł przy samodzielnym kupnie.
Gdybyś chciał też kupić moduł EWR, to trzeba za niego dać dodatkowo ok. 100 zł. Moim zdaniem cena zbyt duża - można go zastąpić regulatorem ze skutera (20-30 zł) ale wtedy, gdy okaże się, że palą się żarówki. Jak nie będą się przepalać, to nie warto.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Sob 16:00, 19 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pingwin137
Nowicjusz

Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:28, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Nie no części z allegro to porażka. Jak już to wybrałbym sie do Rzeszowa do sklepu z częściami do simsonków. Tam jest profesjonalny sklep w którym sprowadzają części ddr z Niemiec i dają na to certyfikat autentyczności tylko własnie zdziwiła mnie postawa tego mechatronika z tymi kablami O.o
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|