|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
badyllek1993
Stały bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polska, Dol., Twardogóra
|
Wysłany: Czw 14:49, 31 Lip 2008 Temat postu: Co to za elementy w S51? Jak podłączyć elbę? |
|
|
Proszę o wytłumaczenie co to za elementy instalacji el. (te w kółeczkach).
[link widoczny dla zalogowanych]
TAG-SYZ ELEK-INSS
Ostatnio zmieniony przez badyllek1993 dnia Sob 17:44, 02 Sie 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paluch
Z Simsonem na ty
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krzepice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:56, 31 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Te żółte to czujniki stopu
Zielone stacyjka
Niebieskie Przełączniki na kierownicy
Czerwone bezpiecznik
Różowe listwa połączeniowa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Czw 15:49, 31 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
niebieskie inaczej jest nazywane- przelacznik zespolony (ogolnie to lewa manetka)
różowe to taka listwa plastikowa znajdujaca sie z prawej strony obudowy filtra
reszta j.w.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
badyllek1993
Stały bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polska, Dol., Twardogóra
|
Wysłany: Sob 17:54, 02 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Mam Simsona S51N. Rok temu założyłem mu kierunki i klakson zasilane z aku. Męczy mnie jego wyciąganie i ładowanie co 1-2 tyg. Postanowiłem, że zrobię ładowanie. Kupiłem już elbę, m. greatza gdyż chcę to zrobić wg. tego najprostszego schematu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie jestem jakimś asem w elektryce i nie mam się zbytnio do kogo zwrócić o pomoc jak do was.
Ze schematu wywnioskowałem tylko, że kable z cewki ładowania trzeba podłączyć pod wtyki na prąd AC w mostku prostowniczym. + z mostka idzie do elby (59a), a następnie na sam dół do kostki. - z mostka idzie do 31b, i przez bezpiecznik 4A do - aku. Dalej proszę o pomoc, bo nie wiem czy mam resztę podłączyć pos styki w stacyjce.
Dzięki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
garncarz
Nowicjusz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Melsztyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:47, 02 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
jeśli masz S51N to ciężko przerobić na prostownik AC/DC i ELBĘ. Cewka pod którą będziesz miał ładowanie jest inna w S51N niż na schemacie tym co podałeś. Cewka którą Ty masz na 3 wyjścia. Jedno jest to tylnego stopa (21W) a drugie jest do ładowania akumulatora (10W) a trzeci jest połączony z masą . A cewka na schemacie ma 2 które są połączone z prostownikiem (u.greatza) Łatwiej jest wykorzystać schemat S-51 B1-3, B1-4 - (wersja z akumulatorem, na platynkach, 6v) tutaj masz schemat: [link widoczny dla zalogowanych] .Jest jeszcze wyjście kupić cewkę ładowania pod elbę A tak nawiasem jaką kupiłeś elbę na 6 V czy 12 V??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
badyllek1993
Stały bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polska, Dol., Twardogóra
|
Wysłany: Nie 8:21, 03 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
12V
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
garncarz
Nowicjusz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Melsztyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:29, 03 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
to musisz zmieniać cewki bo w S51N jest 6 V instalacja
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł
PREZES
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 4434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:41, 03 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
kupujesz cewke bezmasowa 12v ( u kniazia 20zł )
mostek greatza masz
elbe masz.
[link widoczny dla zalogowanych]
rys. Knightrider
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
badyllek1993
Stały bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polska, Dol., Twardogóra
|
Wysłany: Nie 13:40, 03 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
serdecznie dziękuje wszystkim udzielającym się w tym temacie.
Ostatnie pytania:
- czy coś się stanie jeżeli wyjście 49a w elbie zostawię wolne, gdyż mam oddzielny przerywacz kier. i wolał bym, żeby on został?
- na Elbie mam amperaż 2.5A, czy mostek też musi tyle mieć, bo mam w domu jedynie 3.5 i 5A.
Ostatnio zmieniony przez badyllek1993 dnia Nie 13:45, 03 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paluch
Z Simsonem na ty
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krzepice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:15, 03 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Mostek to obojętnie jaki i to wyjście może zostać wolne
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
garncarz
Nowicjusz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Melsztyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:39, 04 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
O z tym pomysłem to się zgadzam. Jeśli pod te styki nie będzie nic podłączone to będzie bez żadnego problemu I tak jak wspominał Paluch, obojętnie jaki mostek będzie będzie chodził, może być nawet na 15 A i więcej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
badyllek1993
Stały bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polska, Dol., Twardogóra
|
Wysłany: Pon 13:47, 04 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
kupiłem 35A, bo mniejszych nie mieli. Nawet wole ten, mimo iz jest większy, ponieważ ma eleganckie wejścia na konektorki.
Przy okazji zapytam:
- czy kierunki ze styku 49a z elby działają tylko podczas włączonego silnika? Czy świecą biorąc prąd z cewki, kiedy motor chodzi, a kiedy nie - czerpią z aku?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł
PREZES
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 4434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:53, 04 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
badyllek1993 napisał: |
Przy okazji zapytam:
- czy kierunki ze styku 49a z elby działają tylko podczas włączonego silnika? Czy świecą biorąc prąd z cewki, kiedy motor chodzi, a kiedy nie - czerpią z aku? |
zeby działały to stacyjka nei moze byc na pozycji O
a silnik nie musi byc zapalony.
biora prad z akumulatora
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
badyllek1993
Stały bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polska, Dol., Twardogóra
|
Wysłany: Pon 16:12, 04 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
a jeżeli silnik chodzi to z cewki ładowania?
i czy do tego układu trzeba dawać bezpiecznik i gdzie najlepiej?
Ostatnio zmieniony przez badyllek1993 dnia Pon 22:38, 04 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|