|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukien
Nowicjusz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:05, 08 Maj 2010 Temat postu: Co zamiast Elby? |
|
|
Cześć, Elba mi padła. Zastanawiałem się, czy jej nie naprawić ,albo wymienić na nową, ale ostatecznie chyba zrobię coś co ją zastąpi. Przerywacz bym dał od malucha, a zasilanie kierunków z akumulatora. Pozostaje jeszcze tylko problem ładowania akumulatora, dlatego prosiłbym o rady jak zrobić stabilizator.
P.S. Znalazłem taki schemat [link widoczny dla zalogowanych] i nie wiem czy będzie on dobry.
A bym zapomniałem. Mam instalacje 12v, według tego schematu [link widoczny dla zalogowanych]
TAG-SYZ ELEK-LADO
Ostatnio zmieniony przez lukien dnia Sob 23:59, 08 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:34, 09 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Niemal identyczny układ został opisany tutaj. Może pracować także na jednej cewce.
Z tego, co czytałem wiele osób stosuje także układy ładowania (moim zdaniem niesłusznie zwane "regulatorami napięcia") ze skuterów, które mają taki schemat:
Eingang - podłącza się zamiast styku 59a (albo 59) ELBY a Ausgang na plus akumulatora. Masse - wiadomo do masy.
Można zrobić samemu albo kupić gotowy na Allegro w cenie ok. 20 zł.
Zaznaczam, że sam żadnego z tych układów nie używałem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukien
Nowicjusz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:34, 09 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ten schemat jest pod 6v, a ja potrzebuje na 12 v. Problem chyba już będzie załatwiony, bo za 10 zł kolega ma regulator od skutera, więc nie będzie opylać mi się robić samemu, bo więcej będą części kosztować
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:39, 09 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
lukien napisał: | Ten schemat jest pod 6v, a ja potrzebuje na 12 v. |
Nie jest to prawda, ale skoro i tak masz gotowy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukien
Nowicjusz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:16, 09 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
A jeszcze się zapytam z ciekawości, ten pierwszy schemat działał by poprawnie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:32, 09 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Na 95% tak, choć to zależy też jakie napięcie generują cewki itd. Maksymalne napięcie wejściowe stabilizatora 7815 wynosi 35V, zatem jeśli będzie małe obciążenie, silne magneto i duże obroty, to coś może pójść z dymem...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|