 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo101
Nowicjusz

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:53, 14 Maj 2010 Temat postu: Czy można dać słabsze żarówki w kierunkach? |
|
|
Hej... Mogę do kierunków dać jakieś słabsze żarówki powiedzmy 10-15W?
Wiem że powinny być 21W ale słabo świecą.
TAG-SYZ ELEK-KIER
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:57, 14 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Możesz.
Ale 21W powinny Ci dobrze świecić.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:09, 14 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Tylko, że jak dasz o mniejszej mocy, to będą świeciły jeszcze słabiej
Tradycyjnie - jak większość - nic nie piszesz o typie Simsona i napięciu w instalacji, więc trudno coś więcej powiedzieć.
Na pewno warto przeczyścić styki, konektory czy gniazda żarówek w oprawkach.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pią 22:10, 14 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo101
Nowicjusz

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:53, 15 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Typ jest w podpisie jakbyś nie zauważył!!! Czyściłem już styki i dalej tak świeci!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:52, 15 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
No racja:)
Weź jedną żarówkę z kierunkowskazu, do jednego styku daj przewód z plusem akumulatora a drugi styk daj do masy.
Minus akumulatora oczywiście do masy.
Sprawdź jak świeci. Jeśli świeci dobrze to pewnie masz zwarcie, albo źle podłączone przewody.
PS. Co do podpisu widziałeś kiedyś NIEczerwonego diabła?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:59, 15 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Mateo101 napisał: | Typ jest w podpisie jakbyś nie zauważył!!! |
Rzeczywiscie nie zauważyłem - przepraszam.
Sprawdź jak radzi Pustack, choć lepiej z 2 żarówkami. Będzie przynajmniej wiadomo, czy to aku nie ma wystarczającej wydajności. To znaczy trzeba by je podłączyć tak na 1 minutę i zobaczyć, czy przygasną.
Skoro masz ELBĘ (sądząc ze schematu S-51B 1-4), to raczej odpada przerywacz, jako przyczyna. Gdybyś miał przerywacz bimetaliczny (2-stykowy), to on mógłby być źródłem problemów.
Mimo ELBY nadal jest przy tej instalacji ładowanie jednopołówkowe (słabsze) i jeśli przeczyściłeś styki, to może po prostu ładowanie aku jest słabe i przy częstym używaniu kierunków akumulator się rozładowuje.
Tutaj ewentualną przyczyną mogłaby być cewka ładowania/stopu.
Czy światło "stop" dobrze świeci?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maniek1gy1
Bywalec

Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:21, 15 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
może masz 24v żarówki
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:33, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Może masz przerywacz 1x18W - u mnie tak było.
Świeciły przednie jako tako, tylne słabiej. Wymieniłem kable - to samo. Zrobiłem białe klosze było lepiej, przy przesiadce na 12V patrze a tu 1x18W...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo101
Nowicjusz

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:20, 23 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Sprawdzę wszystko jak mówicie! Mam jeszcze jedno pytanie: widziałem w patentach temat o diodowych kierunkach, mógłbym na simsonowskim przerywaczu i oryginalnej instalacji zamienić żarówki na zestaw diod?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:37, 23 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Instalacja będzie OK, ale na oryginalnym przerywaczu diody nie będą mrugać, bo żarówki muszą mieć odpowiednią moc (zazwyczaj 2x21W).
Na diodach będzie dużo mniej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo101
Nowicjusz

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:40, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Hey. Sprawdzałem akumulator 2 żarówkami 21W i tyle ile były podłączone świeciły jasno. Sprawdzałem też przerywacz jest 6v 2x21W
[link widoczny dla zalogowanych]
ale jakiś nowy włożony w obudowę starego w ten sposób
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam jeszcze jedno pytanie, bo wcześniej zauważyłem, że na bezpiecznikach były źle podpięte kable, podłączyłem tak jak na schemacie
[link widoczny dla zalogowanych]
i trochę pomogło ale dalej to samo. Tylko jak dam gazu to trochę zajarzą.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:17, 24 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli 2 żarówki podłączone wprost do aku świeciły dobrze, a w instalacji już nie, to znaczy że gdzieś po drodze napięcie spada.
Zapewne przyczyną będzie przerywacz. Przy okazji: ten zewnętrzny walec jest tylko obudową/uchwytem samego przerywacza, którym jest ten mniejszy element z napisem 6V 2x21W.
Pytanie gdzie napięcie ginie. Najprościej to stwierdzić w ten sposób: włóż żarówki na jedną stronę kierunków (albo dwie). Odłącz kable od 2 styków przerywacza i zewrzyj je ze sobą. Teraz "włącz" kierunki przełącznikiem na kierownicy - powinny świecić się światłem ciągłym.
Jeśli świecą tak samo jasno jak przy podłączeniu do aku, to winny jest przerywacz. Jak świecą słabo, to coś w samej instalacji (zaśniedziałe styki itp).
Jeśli wyjdzie, że to przerywacz, to nie musi to świadczyć o jego uszkodzeniu. To jest przerywacz mechaniczny, starego typu i z samej zasady jego działania wynika, że "pożera" trochę prądu.
Niestety nie wiem czy one z powodu takiej konstrukcji są na tyle lipne, że nawet kupno nowego niczego nie zmieni.
Tu musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto ma taki na 6V.
Sprawdź najpierw to, co napisałem wyżej i napisz - potem zobaczymy co dalej.
Z bezpiecznikami nie bardzo mi coś pasuje - musiałbyś napisać, który kabel z tych czterech od czego idzie (od cewki, aku, prostownika itd).
Np. ten po prawej na dole jest czerwono-czarny a takiego na schemacie tam nie powinno być (tego koloru idzie na światło "stop")
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo101
Nowicjusz

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:02, 25 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Biały od aku, czerw-czarny od cewki, czerwony i zielony od prostownika, czarny na stacyjke.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:53, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli czarny idzie na styk 30 stacyjki, to bezpieczniki podłączone są dobrze.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo101
Nowicjusz

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:27, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Próbowałem kierunki z ominięciem przerywacza, ten sam problem kierunki się nie odzywają jak zgaszony (z załączonym zapłonem oczywiście), świecą w miare dobrze jak simek ma bardzo wysokie obroty ( tak samo z przerywaczem). Czyściłem też styki w przełącznikach i mase i dalej to samo, więc pewnie jakiś błąd w instalacji, prawda?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|