|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek85
Nowicjusz
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stanica
|
Wysłany: Pon 14:35, 19 Lip 2010 Temat postu: Czy można sprawdzic instalacje bez elby? |
|
|
puki silnik jest rozebrany a tłok w szlifie chce sprawdzic cała instalacje, robie to tak że podłączam prostownik w miejsce akumulatora, niestety nie mam elby (jest zamówiona), moje pytanie brzmi czy wszystkie podzespoły powinny działac na takim podłączeniu? tzn swiatła, stop, klakson itp, wiem ze migacze nie bedą..
ps. tak pozatematem, dlaczego cewka butelkowa wg schematu ma być na 12v w instalacji 6v
TAG-SYZ ELEK-LADO6
Ostatnio zmieniony przez marek85 dnia Pon 14:37, 19 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:51, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Cewka butelkowa może być zarówno na 6 i 12 V. Tutaj nie ma różnicy.
Teoretycznie twój pomysł jest dobry, ale światła drogowe nie będą działały ponieważ podchodzą one pod cewkę świetlna, a silnik masz w rozbiórce. Bez ELBY kierunki nie będą chodzić. Światło stop, jeżeli masz z aqu to będzie świecić, jak z cewki to też nie. Klakson bez problemu powinien "trąbić".
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:16, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Było by łatwiej, gdybyś podał link do schematu instalacji, którym się posługujesz. Najlepiej jeden z tych:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak połączysz prostownik zamiast aku, to kierunki też możesz sprawdzić, tzn. czy świecą żarówki. Podłącz kabel, który ma być docelowo podłączony na styk 49a ELBY, na styk 15/51 stacyjki. Wtedy w pozycji 1 i 2 stacyjki, gdy przełączysz kierunki na kierownicy, to powinna swiecić dana strona ale światłem ciągłym, bo nie ma przerywacza.
Światło przednie też możesz sprawdzić, tylko zależy gdzie masz podłączoną cewkę świetlną. Przeważnie jest ona na styku 59, więc tam podłącz prostownik.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek85
Nowicjusz
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stanica
|
Wysłany: Wto 10:35, 20 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
instalacje mam taka
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:06, 20 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
W takim razie aktualne jest to, co napisałem wyżej. Z tym, że żarówki masz na 6V i prostownik też powinien być na takie bo je popalisz przy sprawdzaniu
Jeśli to jest prostownik na 12V, to możesz na plus podłączyć szeregowo żarówkę 6V/5W albo 12W/5W.
Tak więc prostownikiem zastępujesz po kolei kable wychodzące z silnika:
- od cewki świetlnej (czerowno-biały) na styk 59 - sprawdzasz światło przód/tył czy się żarzy
- kabel czerowno-szary: podłączasz się na listwępołączeniową do światła "stop"
Podłączasz się na kabel do plusa aku i sprawdzasz kierunki (j.w) oraz klakson.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 11:08, 20 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|