 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:56, 27 Cze 2012 Temat postu: Drugi kondensator w module zapłonowym ? |
|
|
Cześć
Mam takie pytanko odnośnie modułu zapłonowego z elektronika.
Jest tam kondensator... Na schematach są dwa po 2,2uF/250V..
Gdy rozebrałem zalany moduł z allegro był jeden mały żółty kondensator bez jakichkolwiek oznaczeń.
Myślałem ostatnio czy by nie można było dołożyć równolegle drugiego kondensatora o tych samych parametrach. Pytanie tylko jakie te parametry skoro nie ma oznaczeń. Znalazłem u siebie identyczny kondek, takie same wymiary i też żółty
I mam pytanie czy można go dolutować równolegle i czy coś to da ?
Czy przełoży się na mocniejszą iskrę ? Pewnie zwiększy się czas ładowania kondensatora co może spowodować nieregularną pracę silnika albo jej brak ? Jak myślicie ?
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Śro 20:57, 27 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:32, 28 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
W module powinien być kondensator 1uF/400V (źródło: EdW nr 8/2008) ale kondensatory na takie napięcia są droższe i mniej dostępne, więc stosuje się 2 x 2,2uF/250V połączone szeregowo, co od strony elektrycznej na jedno wychodzi. Jest to jakby 1 kondensator 1,1uF/500V.
Piszesz, że był mały 1 kondensator. To trochę dziwne, bo taki 1uF/400V powinien mieć wielkość wiśni, czyli sporą.
Przy braku oznaczeń pojemność można zmierzyć miernikiem o ile ma taką funkcję. Dopuszczalnego napięcia już nie zmierzysz - pozostaje "na czuja" kierując się wielkością przy znanej pojemności (marna dokładność).
Nie potrafię powiedzieć, czy zwiększanie pojemności coś poprawi, czy pogorszy. Wydaje mi się, że zmiana z 1 na 2..4uF niewiele zmieni, bo w takim zapłonie liczy się napięcie podane z modułu na cewkę butelkową, która pracuje jako transformator podwyższający napięcie. Nawet większy kondensator powinien się bez problemu naładować, bo pomiędzy cewką NN a nim jest tylko dioda na styku 14 a dodatkowo na 1 obrót wału przypadają 3 szczyty napięcia ładującego (magneto ma 3 bieguny). Może się bardziej grzać tyrystor (dłuższy czas rozładowania).
Tak mi się wydaje, ale nie mierzyłem takiego modułu itd. więc mogę się mylić.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:56, 28 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Pisząc mały kondensator chodziło mi o dokładnie taki: [link widoczny dla zalogowanych]
Identyczny mam właśnie w zepsutej szlifierce i pomyślałem czy by go nie dołożyć.
Wymiary ma takie same jak ten z modułu..
Ale jak to nic nie da to chyba sobie dam spokój
Dzięki
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|