Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ELBA 12V się przepala!!!
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:44, 27 Sie 2010    Temat postu:

Nie wiem, który schemat będzie pasował do twojego modelu, może np taki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy uszkodzonej ELBIE i zwarciu między jej stykami 49 i 59a oraz odłączonym aku, mogło by się pojawić napięcie z cewki ładowania.
Możesz to łatwo sprawdzić (przy odłączonym akumulatorze): przy zapalonym silniku i zaświeconej kontrolce N, odłącz od ELBY kabel od styku 49 - powinna zgasnąć. To samo na pozycji 2 stacyjki i podś. licznika.
Jeśli tak się dzieje, to zapewne z powodu uszkodzenia tyrystora w ELBIE.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ohara5
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:53, 27 Sie 2010    Temat postu:

Na nowej ELBIE też tak się dzieje chyba że EWR się uszkodził jest to możliwe?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:09, 27 Sie 2010    Temat postu:

Oczywiście, że jest możliwe uszkodzenie mostka w EWR ale bez paniki: nowy mostek kosztuje 3 zł, nie trzeba wymieniać całego EWR (120 zł).
Proponuję ci podejść do tematu systematycznie, czyli trochę pomierzyć i dopiero próbować wyciągać wnioski.
1. Odłącz ELBĘ i zmierz napięcie (przemienne) na cewce ładowania, czyli między stykami 59a i 59b układu EWR (wejście mostka)
2. Zmierz napięcie (stałe) na wyjściu mostka, czyli między 59ab EWR a masą.
3. Zmierz napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku
4. Podłącz ELBĘ do EWR i akumulatora i zmierz na aku napięcie stałe na wolnych i średnich obrotach.
5. Zasadniczo nie powinno się odłączać ELBY od aku przy pracującym silniku, ale myślę że na wolnych obrotach można to zrobić. Czyli na wolnych odłącz od ELBY kabel od styku 49 i zmierz napięcie na 49 ELBY (już pisałem to wcześniej).
Wyłącz silnik i dopiero wtedy ponownie podłącz styk 49 do ELBY, nie rób tego na włączonym silniku. Stacyjka też ma być w pozycji 0.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ohara5
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:59, 28 Sie 2010    Temat postu:

Więc zmieniłem EWR na chwilke użyczył mi znajomy ze sklepu i tak samo się wszystko zachowuje także EWR mam dobry. Jak zgubiłem kluczyk to ktoś mi powiedział ze mam wypiąć brązowy kabel z EWR 31 i wtedy odpali i tak zrobiłem odpaliłem i przejezhałem około 3 km może wtedy coś sie zepsuło bo od tego czasu to się stało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:16, 28 Sie 2010    Temat postu:

Jak odłączyłeś kabel od 31 EWR (masa), to po prostu nie było ładowania. Z tego powodu nic nie powinno się uszkodzić.
Natomiast sama porada, że przez to "ma łatwiej odpalić" jest równie cenna, jak taka, że łatwiej odpala po nałożeniu na głowę kapelusza z pawim piórkiem Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ohara5
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:15, 28 Sie 2010    Temat postu:

To ja już nie mam pojęcia skąd mam wszedzie ten prąd dawany z cewki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:53, 29 Sie 2010    Temat postu:

Gdybyś zrobił próby i pomiary, o których pisałem wyżej, to może dało by się wyciągnąć jakieś wnioski. Bez tego trudno o trop.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ohara5
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:57, 30 Sie 2010    Temat postu:

Dziś chciałem zrobić pomiary miernikiem tylko nie bardzo wiem jak zmierzyć napięcie przemienne? Proszę o pomoc! [link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnio zmieniony przez ohara5 dnia Śro 14:17, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:26, 30 Sie 2010    Temat postu:

Musisz ustawić przełącznik miernika na zakresie ACV/200 oraz podłączyć jego kabelki między stykami 59a i 59b układu EWR (wejście mostka).
Ogólnie:
- napięcie stałe: DC (Direct Current, albo DCV)
- zmienne: AC (Alternating Current, albo ACV)
Ja zapamiętuję tylko A Wink (1) , jako amplituda. Napięcie stale jej nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ohara5
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:13, 31 Sie 2010    Temat postu:

Zrobiłem pomiary więc tak:
1. Odłączyłem ELBE i zmierzyłem napiecie przemienne od cewki między stykami 59a i 59b wyszło mi na mierniku 20 ACV

2. Zmierzyłem napięcie na kabelku 59ab od EWR i mialem 0V.
3. Zmierzyłem napięcie akumulatora na wył.silniku miałem 12,6V.
4. Podłączyłem ELBE do EWR i zmierzyłem akumulator na wolnych było 15,6V a na średnich 17,6V.
5. Na wolnych obrotach odłączyłem kabel od styku 49 ELBY na kabelku miałem 16,6V a na styku elby 49 miałem 0,70V.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:26, 31 Sie 2010    Temat postu:

Czyli tak:
1. OK
2. Źle, powinno być powyżej 10V. Jeśli jest 0, to albo źle zmierzyłeś (napięcie stałe) albo jest uszkodzony mostek w EWR
3. OK
4. Za dużo - to oznacza, że nie ma ograniczenia napięcia
5. Na odłączonym kabelku powinno być napięcie akumulatora, czyli 12,6V. Jeśli jest więcej, to znaczy, że dostaje się na niego jakieś "lewe" napięcie. Natomiast na styku 49 ELBY powinno być 0V.

Generalnie wygląda na to, że masz coś źle podłączone. Sprawdź dokladnie, dokąd biegnie kabelek ze styku 59ab EWR - powinien na styk 59a ELBY.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ohara5
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:09, 31 Sie 2010    Temat postu:

Zgadza się tak idzie zielony kabelek. On dostaje lewy prąd chyba z cewki tylko sprawdzam wszystko i niby podłączone jest dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:12, 31 Sie 2010    Temat postu:

Na schemacie:
[link widoczny dla zalogowanych]
widać, że zielony kabelek ze styku 59a ELBY rozgałęzia się i idzie przez listwę połączeniową na światło "stop". Być może jest on podłączony na inną listwę (np. na listwę kierunków) i podaje napięcie naokoło na styk 15/51 stacyjki. Przez to prąd ładowania omija ELBĘ i na aku dostaje się napięcie prosto z mostka, czyli styku 59ab EWR. Dlatego napięcie na aku jest za wysokie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ohara5
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:51, 01 Wrz 2010    Temat postu:

Sprawdziłem i zielony rozdwaja się z ELBY i idzie na listwe pod styk 59b także podłączone jest dobrze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin