 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ohara5
Nowicjusz

Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:09, 21 Sie 2010 Temat postu: ELBA 12V się przepala!!! |
|
|
Mam problem już dwie elby przestały działać. Czy jest to możliwe wymieniłem stacyjke bo zgubiłem kluczyk i kiedy wymieniłem wszystko działa normalnie tylko mi elby siadają czy ma to coś wspólnego?? instalacja 12v
TAG-SYZ ELEK-LADO
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:58, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
A dobrze podłączyłeś?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ohara5
Nowicjusz

Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:05, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
podłączyłem tak na wzór starego pare dni działa i przestaje
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:32, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
A skąd wiesz, że stary był OK?
Znajdź schemat i przejrzyj całą elektrykę:
[link widoczny dla zalogowanych]
BTW. Masz regulator EWR? Jak tak to spotkałem się z tym, że na II pozycji światła słabiej zamaist mocniej świecą, pali się bezpiecznik na aqu a jak sie da mocny to elba.
Winowajca - EWR.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:27, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
warszawa_24 napisał: | Winowajca - EWR. |
Jaki ma związek EWR z bezpiecznikiem i ELBĄ, bo ja takiego nie widzę?
Przyczyną może być bezpiecznik albo ogólnie: chwilowa przerwa połączenia między stykiem 30 (albo 49 ELBY) a akumulatorem (np. na skutek wstrząsów). Wówczas przy wysokich obrotach cewka ładowania nie jest obciążona i napięcie na styku 59a ELBY może skoczyć nawet do kilkudziesięciu woltów, powodując uszkodzenie układu scalonego wewnątrz. Podobny efekt może być przy wyłączeniu zapłonu kluczykiem przy wysokich obrotach silnika albo podłączenie ELBY bez podłączonego akumulatora.
Spróbuj więc przejrzeć i przeczyścić styki na mocowaniu bezpiecznika oraz konektory i styki 15/51, 30, 58 stacyjki oraz 59a, 49 ELBY.
Pytanie też, co w tych ELBACH się uszkodziło. Możesz je rozebrać i zobaczyć, czy widać jakieś elementy osmolone itp.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ohara5
Nowicjusz

Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:31, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Mam regulator EWR. Dziś sprawdzałem voltomierzem i przy wysokich obrotach akumulator pokazywał ponad 18V to jest chyba za dużo?. Stara stacyjka była ok bo cały czas jezdziłem i było dobrze a jak zmieniłem stacyjke to elba nie działa w jednej w środku pourywały się jakieś oporniki i płytka lekko czarna a w drugim nic się nie urwało ale też (chyba opornik) jest dziwnie otwinięty i czarny.
Ostatnio zmieniony przez ohara5 dnia Nie 17:52, 22 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:20, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
18V to jest na pewno za dużo (15V max) i to też może być przyczyną uszkodzenia. Rozumiem, że to 18V tylko na samym mostku, bo ELBA uszkodzona?
Tym niemniej osiągnięcie 18V na aku wskazuje na jego kiepski stan (mniejsza pojemność).
Ewentualnie może być jakiś błąd przy podłączeniu samej stacyjki.
Zrób wyraźne fotki tych przepalonych plytek, to może uda się zobaczyć co zostało uszkodzone.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:06, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Syzyfie, by u mnie Simson do remontu.
Z EWR, na I trybie działało wszytsko, na II trybie światła mrugały, bezpiecznik się przepalał i elbę szlak trafił (tak mówi właściciel). Zobaczyłem i ma rację.
Bez EWR naięcie na stuku wejściowym Elby nie skakało, światła były mocniejsze i ciągłe a nie jak kierunkowskaz.
Wszystko podłączone OK.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:39, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ja patrzę na schemat a z niego wyraźnie wynika, że miganie świateł z powodu EWR nie powinno mieć wpływu na całkiem odrębny układ ładowania aku, ELBĘ i bezpiecznik. W EWR jest co prawda mostek prostowniczy do zasilania układu ładowania, jednak jest to (w sensie elektrycznym a nie fizycznym) całkiem odzielny element i odseparowany od ogranicznika napięcia dla świateł.
Jeśli więc EWR ma mieć wpływ na układ ładowania to tylko w sensie uszkodzenia mostka.
Oczywiście różne cuda się zdarzają w instalacji elektrycznej, tym niemniej szukanie przyczyny trzeba zaczynać od rzeczy najbardziej prawdopodobnych i logicznych a EWR (poza mostkiem) do takich nie należy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ohara5
Nowicjusz

Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:24, 23 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
To ja już nie mam pojęcia niby jak sprawdzałem to wszystko jest podłączone tak samo jak stara stacyjka a ładowanie podchodzi nawet pod 19V
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:42, 23 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ale teraz, gdy masz 19V to jak masz to podłączone? Bez ELBY i ze styku 59ab modułu EWR (mostek) na akumulator (albo styk 58 stacyjki)?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ohara5
Nowicjusz

Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:10, 23 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Mam jedną z zepsutych Elb podłączoną i sprawdzam przy akumulatorze napięcie i tyle pokazuje nic nie zmieniałem a może kupie Elbe 5A wytrzyma to napięcie? Bo miałem 2,5A
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:10, 23 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Z tego co wiem Elba 5A jest tylko przy 6V
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:39, 24 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
warszawa_24 napisał: | Z tego co wiem Elba 5A jest tylko przy 6V |
Niekoniecznie:
Parametr 2,5A albo 5A ma pewnie oznaczać dopuszczalny prąd ładowania. Jeśli cena ta sama, to lepiej kupić na 5A.
Moim zdaniem najpierw trzeba usunąć przyczynę tak wysokiego napięcia na aku a potem kupować. Jeśli masz aż 19V na nim, to znaczy że jest naładowany. Możesz spróbować podłączyć do niego żarówkę 12V/21W oraz woltomierz i spróbować go nią rozładować mierząc i zapisując napięcie co 10 minut.
Teoretycznie na aku 12V/5Ah taka żarówka powinna świecić ok. 2,5 godziny.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 8:54, 24 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ohara5
Nowicjusz

Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:41, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Więc dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem i stacyjke mam raczej podłączoną dobrze ale dlaczego jak odłączyłem całkowicie akumulator to swieci mi kontrolka N i jak przekręce kluczykiem na 2 to podświetla licznik o co tu chodzi?? A ładowanie cały czas wysokie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|