 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malarzpl
Nowicjusz

Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:41, 20 Kwi 2012 Temat postu: elektryka na nowo S51 |
|
|
Mam problem z simsonkiem, otwierając schowek pojawiła się szpula kabli chcac cos uporządkować i naprawić niedzialajace kierunkowskazy polowa kabli sie porozlaczała. Silnik po przeglądzie złożony na nowo, wymieniłem iskrownik na elektronika, nastepnie elektronika... wybebeszyłem wszystko, znalazlem bezpieczniki, przerywacz kierunkowskazow i.... no wlasnie pierwszy raz mam stycznosc z elektryka simka wczesniej tylko jezdzilem nimi wiec prosze o pomoc.
[link widoczny dla zalogowanych]
regulator napiecia? czy cos innego? gdzie znajde schemat?
[link widoczny dla zalogowanych]
to są przewody od iskrownika, czerwony to iskra a reszta? w schematach podane są dwukolorowe kable... mam juz ładnie skręcony silniczek, nie chce ponownie sciagac magneto i iskrownik zeby oblukac od czego jaki kabel.
znalazłem przetlumaczony schemacik
[link widoczny dla zalogowanych]
zaznaczylem 3 elementy... 2: stacyjka mam rozumieć a 1 i 3?
TAG-SYZ ELEK-INSS
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:48, 20 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
1. Napisz po kolei powoli. Jeśli masz chaos w instalacji to pisz po kolei co chcesz zrobić. Tak będzie najlepiej a nie wszystko na raz.
Element 2 to tak, stacyjka. Zajrzyj tutaj, jest tu opis stacyjki w każdym położeniu:
http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/schematy-elektryczne-seri-s-i-sr,1622.html
Również w tym linku znajdziesz diagram, za pomocą którego dobierzesz odpowiedni schemat do motoru.
Element 1 to moduł zapłonowy. Posiada 5 styków: 14,2,3,31,15.
Element 3 to prostownik ładowania, stosowany w instalacjach 6V.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malarzpl
Nowicjusz

Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:07, 20 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
aktualnie wywalilem wszystko.
Mam to co wyżej, czyli ten element... prawdopodobnie regulator napiecia...
nr 1 na schemacie jest podpisany prostownik... napisałeś naodwrot niż schemat opisany ?
Co chce zrobić... chce podpiąc na nowo instalacje czyli, iskrownik połączyc ze stacyjka aku, i potrzebnymi innymi elementami...
z czym sobie poradze, kierunki, światła, klakson i inne dziwniejsze elementy, chodzi mi o początek.
Czego nie wiem... co mi jest potrzebne? jakie przewody za co sa odpowiedzialne? modół zapłonowy potrzebny? prostownik też?
Motorek jezdzil na platynkach i z tego co zauwazylem iskra szla prosto do cewki i swiecy przez jakis tam przycisk... musze miec wszystkie te elementy czy mozna je ominac?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:14, 20 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Na schemacie jest błąd, to nie jest prostownik tylko moduł zapłonowy.
Na początek to wybierz schemat, według którego chcesz mieć poukładaną instalację, z tematu który podałem wcześniej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malarzpl
Nowicjusz

Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:22, 20 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
To to raczej by było to.... a więc moduł zapłonowy potrzebny... bo w schemacie platynek nie widze tego elementu. A prostownik ladowania?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:30, 20 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
W platynkach nie ma tego modułu bo jest on nie potrzebny. Tam jest inna zasada działania.
Prostownik też musisz mieć jeśli chcesz mieć akumulator.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malarzpl
Nowicjusz

Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:43, 20 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
zwykly uklad greca plus dioda wystarczy? są jakieś gotowce? na allegro pod nazwa prostownik nie widze... jakos inaczej to sie zwie?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:35, 21 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Układu Graetza nie mozesz dac bo to jest instalacja 6v. Mozesz dac zwykła diode prostownicza ale i tak musisz kupic regulator.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malarzpl
Nowicjusz

Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 15:37, 21 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
ok zakupilem modul zapłonowy, na rysunku zaznaczylem strzalkami pewien styk ktory podczas pracy jest rozlaczany, ten modul ma w sobie jakis styk?
[link widoczny dla zalogowanych]
mam taki prostowik
[link widoczny dla zalogowanych]
i z tego co wyczytałem czerwony kabel na + aku a kolorowy na cewke, a szare pozostawic w spokoju?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:54, 21 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem o co ci chodzi z tymi strzałkami. Chodzi o to że ten przewód jest rozłączany prze stacyjkę w pozycji 0 i 3 ?
To normalne i tak ma być. Podając masę na styk 2 modułu powodujesz zwarcie cewki zapłonowej do masy czyli brak iskry i gaśnięcie motoru. Tak ma być na pozycjach stacyjki 0 i 3 .
Nie miałem do czynienia z tym prostownikiem nigdy więc na 100% ci nie powiem, gdzie i jak do podpiąć ale napisz po kolei jakie przewody z niego wychodzą tzn jakie kolory.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malarzpl
Nowicjusz

Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:32, 21 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
o to mi chodzilo czy na tych 2 stykach powoduje brak iskry. Wszystko juz jasne.
Co do prostownika, wychodza 4 przewody.
czerwony zielono-czerwony bodajze i 2 szare, czytalem na innych postach, że kolorowe odpowiadają za ładowanie (prostowanie) a szare mozna ominac. Chcialem tylko potwierdzic te informacje
Ostatnio zmieniony przez malarzpl dnia Sob 21:33, 21 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:50, 22 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Szaro-czarne kabelki są podłączone szeregowo z żarówką pozycyjną tylną (kolejność kabli dowolna) - jest to dławik, który ogranicza napięcie na tej żarówce przy wysokich obrotach, czyli zabezpiecza ją przed spaleniem.
Zielono-czerwony do cewki ładowania a czerwony - poprzez bezpiecznik - na plus akumulatora 6V.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Nie 14:52, 22 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|