|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marshal
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 1242
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:24, 22 Cze 2010 Temat postu: Elektryka w moim Simsonie - jak ją podłączyć? |
|
|
Witam.
Na początku przepraszam Administrację, że temat jest taki jak 3 linijki niżej, ale ja mam inny burdel i postanowiłem założyć swój temat. Chciałbym również powiedzieć, że jestem zielony w temacie elektryki więc nie używajcie profesjonalnych określeń.
Do rzeczy: Robię całkiem od nowa elektrykę w moim Simsonie, bo jest beznadziejna. Na każdym schemacie z iskrownika wychodzą co najmniej 4 kable, a u mnie 3.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I teraz się zastanawiam co robić? Chciałem elektrykę zrobić jak na schemacie, a z 3 kablami się nie da. Mam gdzieś dolutować ten kabel czy jak? Cewki wymienić? Jeśli tak to robiłbym 12v, bo aku padło więc na 12v zostanie dokupić cewkę butelkową, żarówki, przerywacz i chyba tyle.
Teraz tak: 1 kabel (żółty) był nie podłączony (myślę, że jest on od cewki ładowania), 2 jest podłączony do czegoś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
a 3 pod cewkę butelkową, która jest 8v.
Proszę o pomoc, bo na elektryce się nie znam.
Ostatnio zmieniony przez Marshal dnia Wto 18:25, 22 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:50, 22 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Na moje oko to ta instalacja którą obecnie masz jest zrobiona tak żeby była. Kolory przewodów się powtarzają choć są od czegoś innego.
Więc będziesz musiał zrobić zgodnie ze schematem.
Podaj dokładnie jaki to typ simsona żeby można było znaleźć do niego schemat.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marshal
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 1242
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:30, 22 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No elektryka robiona "na sprzedaż". Schematy mam z książki Wernera i zdaje mi się, że to będzie ten:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tylko, że ja z przodu mam żarówkę 35W zwykłą bańkę, a lampę mam HS1...
Ostatnio zmieniony przez Marshal dnia Wto 21:31, 22 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moon
Bywalec
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Poniatowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:31, 22 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
to z 3 linku to chyba jest bezpiecznik tak mi się zdaje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marshal
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 1242
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:06, 23 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Dobra nie tak. Jak ktoś może mi wysłać zdjęcia kabli z iskrownika i powiedzieć kttóry idzie od czego do czego. Z tego co zauważyłem to w nowych iskrownikach idą 2 kable z kondensatora, a u mnie 1
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:49, 23 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Z zapłonu platynowego wychodzą 4 kable.
1) Brązowo biały - zapłon (połączone razem w iskrowniku kondensator, przerywacz platynkowy tzw. młoteczek i cewka zapłonowa)
2) Czerwono biały - zasilające przednie i tylne światło drogowe
3) Żółto - czerwony i czerwono - szary Są to dwa kable wychodzące od cewki ładowania. Ich zadaniem jest zasilenie światła STOP a także odpowiada za ładowanie akumulatora.
EDIT: Tu masz jeszcze coś takiego. Może to ci coś ułatwi:
[link widoczny dla zalogowanych]
Opis powyższego obrazka:
1 – cewka pierwotna układu zapłonowego,
2 – cewka zasilająca reflektor,
3 – cewka zasilająca światło hamowania i doładowująca akumulator,
4 – przerywacz,
5 – kondensator,
6 – koło magnesowe z wbudowanymi magnesami stałymi,
7 – krzywka na kole magnesowym,
8 – cewka zapłonowa,
9 – przewód zasilający z nasadką odkłócającą.
Ostatnio zmieniony przez Prezes333 dnia Śro 18:56, 23 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:35, 24 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Oryginalne kolory kabli ze schematów nie będą pasować, bo masz inne. Musisz obejrzeć połączenia w iskrowniku - co jest do czego podłączone.
Mnie się wydaje, że to będzie tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Cewka ładowania powinna mieć 2 punkty lutownicze - u ciebie do tej cewki jest podłączony tylko 1 kabel (żółty). Czy masz 2 styki? Musiałbyś te kable po prostu opisać sobie indywidualnie, czyli np. przykleić kartki.
Od kondensatora idzie 1 kabel ale biegnie on do przerywacza, podobnie jak od cewki NN (zielony). One wszystkie zbiegają się na przerywaczu, czyli OK - i wychodzi jeden kabel, który ma iść na styk 2 stacyjki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marshal
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 1242
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:05, 18 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Dobra odświerzam. Kolejna zmiana nastąpiła w mych planach Elektryka pójdzie od nowa 12v, tyle że nie będzie ona z żadnego schematu. Mam w planie 2 cewki dać na ładowanie aq i światła z akusia. Z tyłu normalna lampa zostaje, a z przodu jak chyba Warszawa ma żarówkę 55/60W Osram cool blue. Kierunki led, przerywacz z patentu Syzyfa, awaryjne z 1 włącznikiem, regulator napięcia z patentu KnightRider'a na 2 cewki (ładujące akusia), Stop jak oryginalnie, stacyjka tak samo. Klakson też oryginalnie. Co o tym myślicie? Aku nie dostanie za bardzo po dupie?? Nie mam zamiaru jakiś neonów, pierdół dawać tylko to co napisałem. A takie pytanko czy cewka świetlna może ładować akumulator??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:51, 18 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Cewka świetlna może ładować aku, ale jest masowa czyli musiałbyś zamiast mostka podłączyć diodę prostowniczą. Albo ją odmasować i wtedy mostek i regulator.
Jeśli chcesz założyć z przodu tak silną żarówkę i zasilić ją "poprzez" aku, to weź pod uwagę, że będzie ona zasilana głównie poprzez cewki ładowania i regulator napięcia. Ten prąd będzie wynosił ładnych kilka amperów i pytanie, czy ten regulator to wytrzyma.
Problem może też być po spaleniu się żarówki, bo napięcie przed nim skoczy na skutek spadku obciążenia a układ 7815 wytrzymuje tylko 35V.
Cóż, pozostaje zrobić i spróbować
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:40, 18 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Marshal polecam takie światła ale są dwa problemy:
1. Ładowanie to jest tragedia - co tydzień doładowywuję.
2. Lepiej by się sprawdziła lampa S50, bo ta trochę gorzej się sprawdza.
Kup u kniaziaw cewki świetlne u kniazia model 42W
Proponuję wykonac wg mojego schematu:
Łączysz cewki z nich idzie kabel na trójkę - tam na dławik i na 59.
Na 56 masz tradycyjnie na przełącznik świateł + wejście ładowania trystora.
Przy wejściu na ładowanie z trójeczki bez świateł masz ponad 20V.
Co do ładowania - mam nadzieję, że Polskie magneto zwiększy prąd.
Mam 13,5V na 56 a na aqu 12,4V (przy jeździe na maxa).
PS. Stop musi iść z 15/51 gdyż inaczej światła przygasają a po chwili żarówka sie spala gdy się jedzie bez świateł.
Ostatnio zmieniony przez warszawa_24 dnia Nie 22:46, 18 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marshal
Stały bywalec
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 1242
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:16, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Syzyfie, a gdyby zastosować jakiś inny regulator, który by wytrzymał, lub 2 regulatory każdy na osobną cewkę to chyba powinno wytrzymać nie?
A i jeszcze o co chodzi z tym układem 7815?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:29, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli potrafisz sam zrobić, to możesz wypróbować prosty regulator, który opisałem tutaj.
Napisałeś, że chcesz zrobić stabilizator opisany przez KnightRider'a, w którym układ 7815 wyznacza napięcie stabilizacji. Jest on podłączony na wejściu i jeśli tam pojawi się zbyt wysokie napięcie (ponad 35V), to może go sfajczyć.
A pojawić się może np. po spaleniu się żarówki przedniej 60W i tak mocnych cewkach (2x42W).
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|