 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maksym316
Nowicjusz

Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dratów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:28, 23 Lut 2014 Temat postu: gasnie przednia lampa |
|
|
witam. Mam taki problem w moim simku podczas jazdy czasem wyłącza mi sie przednia lampa lecz po przygazowce znów sie swieci. Instalacja 6v na platynkach. Co moze byc przyczyną?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matekk91
Stały bywalec

Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RJS Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 1:01, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Coś musi nie łączyć, najlepiej jakbyś sprawdził wszystko po kolei idąc od cewki w iskrowniku, przez stacyjkę, następnie przełącznik i do lampy. Inaczej nic nie wymyślisz.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maksym316
Nowicjusz

Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dratów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:41, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Przejrzałem wszystkie kable Ale są okey. Gaśnie dalej przednia lampa co może być przyczyna ?
Ostatnio zmieniony przez maksym316 dnia Pon 18:33, 24 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:20, 24 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Skoro zapala się po przygazowaniu, czyli wyższym napięciu, to sugeruje zbyt dużą oporność "po drodze" - między cewką, żarówką i masą. Przyczyną mogą być skorodowane złącza oraz kiepski styk do masy.
Oporność można sprawdzić omomierzem podłączając się (po wyciągnięciu żarówki z lampy):
- pomiędzy masę a styk w lampie, do którego jest podłączony kabel idący do masy
- pomiędzy styk 59 stacyjki (wcześniej odłączyć od niej kabel i przekręcić ją na pozycję z włączonymi światłami) a jeden ze styków doprowadzających napięcie do żarówki. Zmierzyć po ustawieniu przełącznika świateł na światła krótkie i długie.
Zmierzona oporność nie powinna być większa niż 1-2 omy (mierzone na zakresie do 200 omów miernika). Warto przed pomiarem zewrzeć kable miernika, aby uwzględnić ich oporność (odjąć od wyniku).
Warto też na próbę wymienić żarówkę.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maksym316
Nowicjusz

Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dratów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:02, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
jest problem że nie posiadam omomierza a chciałbym obyć się bez wizyty u mechanika ;/ może to wina cewki ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:42, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Oczywiście można to sprawdzić bez omomierza, wykorzystując żarówkę z lampy przedniej.
Aby wykluczyć cewkę, trzeba podłączyć żarówkę w lampie jakimiś kawałkami grubszego kablami pomiędzy masę (najlepiej silnik) a kabel z cewki, czyli w S51 kabel dochodzący do styku 59 stacyjki (albo do styku 59 listwy w SR50). Jeśli będzie dobrze świeciła, to cewka OK.
Potem zastąpić "tymczasowy" kabel masowy oryginalnym z lampy. Jeśli będzie gorzej, to trzeba szukać na tym kablu.
Jeśli będzie dobrze, to pozostaje odcinek między stykiem 59 stacyjki/listwy a lampą itd.
Trzeba popatrzeć na schemat - tam dobrze widać poszczególne odcinki instalacji i punkty łączeń/przełączników.
Napisz też, jak to gaśnięcie lampy wygląda: czy ona na wolnych obrotach zaczyna stopniowo przygasać, czy też jest to raptowne - świeci dobrze albo wcale.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maksym316
Nowicjusz

Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dratów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:20, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Twój pomysł z żarówka sprawdzę jutro. Żarówka gaśnie raptownie niezależnie od obrotów. zapala się też raptownie świeci dobrze na niskich i wysokich obrotach. Dziś zgasła przednia lampa i już sie nie włączyła ;/ jednak tył świeci jak głupi. Myślałem że to cewka i zmieniałem żarówkę jednak to nic nie daje ;/
Ostatnio zmieniony przez maksym316 dnia Śro 20:27, 26 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EriCk
Bywalec

Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Broniszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:43, 27 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Ja tak mialem jak mi lampa z masą dobrze nie laczyla. Sprawdz. Ja dodalem podkladke i skrecilem i dziala git
Ostatnio zmieniony przez EriCk dnia Czw 19:44, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maksym316
Nowicjusz

Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dratów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:52, 27 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Mase wyczyściłem założyłem nowa złączkę jednak nic nie dało dalej nie świeci ;/
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|