|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sluczakpl
Nowicjusz
Dołączył: 28 Cze 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:26, 28 Cze 2015 Temat postu: Gorący regulator napięcia. |
|
|
Witam, wszystkich na forum.
Zakupiłem Simsona, miałem problem z kierunkowskazami, więc postanowiłem wymienić elektrykę, stare poprzecierane kable - nie mogłem na to patrzyć Wykonałem całą elektrykę od nowa i mam problem.
Kiedy podłączę akumulator przepala mi bezpiecznik 3,15A i do tego regulator napięcia jest cały gorący. Nie jestem pewien czy dobrze podłączyłem regulator, mam dość nietypowy (dwa szaro-czarne, zielony, czerwono-zielony i czerwony) i nie mogę znaleźć schematu podłączenia.
Instalację mam 6V Simosn z 1976 roku SR50.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroslaw97
Bywalec
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 10:11, 29 Cze 2015 Temat postu: Wiadomość |
|
|
Bezpiecznik masz za mały.Na schemacie sobie zobacz.Podłącz JAK NA TYM SCHEMACIE.JEDEN ZOSTANIE WOLNY.JAK NIE POMOŻE TO BĘDZIEMY DALEJ KOMBINOWAĆ.MASZ MIERNIK DO SPRAWDZENIA ŁADOWANIA NA AKU?
-http://obrazki.elektroda.net/59_1272200060.gif
A tu drugi ale na tym schemacie światła świecą od razu-http://c.wrzuta.pl/wi5019/280bbc6b002292df4ff5b2e6
Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Pon 10:16, 29 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sluczakpl
Nowicjusz
Dołączył: 28 Cze 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:43, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Bezpiecznik wymieniłem. Podłączyłem jak na schemacie i nadal jest to samo, nie przepala bezpiecznika, ale nadal regulator napięcia jest strasznie gorący. Nie działa nic. Kiedy podłączam akumulator słychać puknięcie w silniku, lekkie stuknięcie. Akumulator ma 5.9V
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HubertSR50
Bywalec
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:21, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Bo jest zwarcie i to puknięcie to przepalony bezpiecznik.
Wina złego podłączenia regulatora, prawdopodobnie masę masz nie w tym miejscu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sluczakpl
Nowicjusz
Dołączył: 28 Cze 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:27, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
To puknięcie to puknięcie w silniku, nie bezpiecznik właśnie.
Masy mam podłączone jak na schemacie.
Ostatnio zmieniony przez sluczakpl dnia Pon 12:33, 29 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:49, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Regulator napięcia trzeba podłączyć tak: kabel od cewki ładowania na bezpiecznik 3,15A. Z niego na kabel zielono-czerwony regulatora, a jego kabel czerwony do drugiego bezpiecznika (8A) i z niego na plus akumulatora.
Jak tutaj [link widoczny dla zalogowanych] (regulator to Ladeanlage 8871.4).
Jeśli bardzo się grzeje, to może uszkodziła się dioda prostownicza. Można to łatwo sprawdzić miernikiem podłączając go pomiędzy kabel czerwony i zielono-czerwony - na zakresie z symbolem diody (w jedną stronę miernik pokaże ok. 0,4, a po zamianie kabli miejscami powinien pojawić się symbol "1").
Bez miernika można sprawdzić używając żarówki 6V/5W: podłączyć żarówkę szeregowo z akumulatorem i regulatorem: plus aku > kabel zielono-czerwony > kabel czerwony - styk żarówki > drugi styk żarówki > minus aku. Żarówka powinna świecić. Przy odwrotnym podłączeniu kabli regulatora (zamianie miejscami) żarówka nie powinna świecić.
To "puknięcie" w silniku to może być zwarcie plusa aku do masy poprzez cewkę ładowania, jeśli uszkodzona jest dioda w regulatorze: cewka zadziała jak elektromagnes i przyciągnie magnesy magneta. Choć powinien też zostać od razu spalony bezpiecznik.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sluczakpl
Nowicjusz
Dołączył: 28 Cze 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:55, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Nic się nie zmienia, ciągle brak jakiegokolwiek napięcia w Simsonie...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroslaw97
Bywalec
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:52, 29 Cze 2015 Temat postu: Wiadomość |
|
|
Sprawdziłeś regulator miernikiem-diodę?Nie robicie tego co się wam pisze a potem piszecie że nie działa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sluczakpl
Nowicjusz
Dołączył: 28 Cze 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:32, 06 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałem Problem rozwiązany, sąsiad też ma Simsona i przełożyłem układ stacyjki jak u niego i wszystko gra. Wyszło na to, że bezpiecznik 3.15A został tylko z jednym kabelkiem wychodzącym z regulatora
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|