|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GruchaSR50
Bywalec
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysłowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:16, 06 Lis 2012 Temat postu: Gotuje akumulator |
|
|
Witam.Kolejny problem.Chciałem wyciągnąć akumulator z mojego sima i pod akumulatorem wszystko było w białym proszku.Dałem go wujkowi na oględziny i powiedział że gotuje się akumulator.No i tu jest problem bo mam zrobiony wiejski "tjuning" instalacji zrobiony przez poprzedniego właściciela.Jest tak przerobiona że nie ma tylu wejść na mase jak powinno być w oryginale,jest mostek Graetza,nie ma elby,nie ma żadnego regulatora napięcia,kontrolki są przerobione na żarówki w5w(postojowe w aucie mam takie),po odłączeniu akumulatora momentalnie pali kontrolki,nie ma bezpieczników ani nawet puszki na nie.Ponadto jest tam chyba kilometr dodatkowych kabli i 3kg taśmy izolacyjnej.Kompletnie nie znam sie na elektryce i nie wiem co i jak stąd taki temat.Instalacja oryginalnie była 6v ale zastała przerobina 12v też przez poprzedniego właściciela Jeżeli to istotne to zapłon platynowy.Pytania:
1.Co byście zrobili w takiej sytuacji?
2.W przypadku wymiany całej instalacji na nową w co muszę się zaopatrzyć(poza instalacją)?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:52, 06 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Prawdopodobnie ( nie jestem pewien ) nie ma regulatora ładowania i aku jest przeładowany. Nie ma podpiętych pod aku odbiorników, które na bieżąco pobierały by część energii z akumulatora np. światło stop, kierunki...
Musisz znaleźć jakiś schemat, mniej więcej odpowiedni do twojej instalacji i sprawdzić po kolei przewody w układzie ładowania.
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Wto 22:53, 06 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GruchaSR50
Bywalec
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysłowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:35, 07 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Hmm...czyli jak bym podłączył pod aku np. światła,kierunki itd. ogólnie wszystko co świeci to to by rozwiązało problem?Czy oprócz tego potrzebny regulator?Bo wszystko działa też bez akumulatora na włączonym silniku ale zaraz pali kontrolki i pewnie kierunki też spali bo na wyższych obrotach strasznie szybko migaja a znajomy w SR miał tak że bez akumulatora działał tylko silnik i światła.U mnie chyba z tego co wnioskuję akumulator ogranicza dopływ prądu do kontrolek,kierunków dla tego się nie palą gdy jest podłączony.Aha, kontrolki,kierunki,klakson,światło stopu oprócz świateł są podłączone pod aku bo na wyłączonym silniku działają.Ale tak jak pisałem działają też bez aku na włączonym tyle że się palą(oprócz żarówek ze świateł).Ładować tam elbę?bo tam chyba też jest regulator(tylko bym musiał kombinować gdzie podłączyć)albo coś takiego np:
[link widoczny dla zalogowanych]
Co o tym sądzicie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:01, 07 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ja się tam nie znam na regulatorach z innym motocykli. Najprościej i najtaniej będzie wykonać regulator według patentu Syzyfa. Jest umieszczony w dziale Patenty.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GruchaSR50
Bywalec
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysłowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 1:19, 08 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Tylko jak podłączyć to w SR?Tam pisze że jeden koniec na masę a drugi do styku 15/51 ale to w s51. Dla mnie to czarna magia ale zawsze mogę to jakiemuś kumplowi zlecić.Po tym co wyczytałem w necie to chyba najbardziej by mi odpowiadał regulator ze skutera bo on ma i prostownik i regulator.Czy można go podłączyć zamiast mostka?Oto schemat podłączenia mostka u mnie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez GruchaSR50 dnia Czw 1:31, 08 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GruchaSR50
Bywalec
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysłowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:57, 08 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Sory że post pod postem ale dzisiaj przeszukałem internet i wyczytałem że te chińskie regulatory ładują tylko 50%Poza tym znalazłem schemat z elbą i mostkiem i myślę nad taką konfiguracją.Tylko jest jeden problem z połączeniem.Mianowicie:do styków 49 i 49a podłączam dwa kable które mam w przerywaczu kierunków.31b idzie na masę a 59a jest połączony z plusem na mostku.Tylko teraz gdzie podłączyć plus z akumulatora który był na plusie na mostku?Używałem tego schematu:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:59, 09 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
GruchaSR50 napisał: | gdzie podłączyć plus z akumulatora który był na plusie na mostku?Używałem tego schematu:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Do styku 30 stacyjki, jak na schemacie: do listwy połączeniowej na styk 30 i z drugiego styku 30 listwy na stacyjkę.
GruchaSR50 napisał: | do styków 49 i 49a podłączam dwa kable które mam w przerywaczu kierunków. |
Do styku 49a ELBY podłączasz tylko 1 kabel od przerywacza - ten, który idzie dalej na przełącznik na kierownicy.
Koniecznie zamontuj sobie bezpiecznik 5..7A. Można za parę złotych kupić w sklepie elektronicznym/motoryzacyjnym oprawkę na zwykłe bezpieczniki samochodowe. Prowizorycznie można też zrobić kabel z 2 typowymi konektorami i wstawić go szeregowo z minusem aku. Bezpiecznik pasuje do tych konektorów 6 mm.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GruchaSR50
Bywalec
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysłowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:26, 09 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie Syzyf.A co zrobić z pozostałymi dwoma kablami co były podłączone do przerywacza?Bo się zorientowałem że tam są 3 a nie 2 kable.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GruchaSR50
Bywalec
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysłowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:50, 09 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Mój przerywacz ma zwykłą obudowę(aluminiowa puszka) ja ten mechaniczny ale nie ma 2 tylko 3 styki.Co do styków to pod jednym widnieje litera "L" ale nie ma żadnych liczbowych oznaczeń.Na puszce pisze:
MAGNET
DLB - SL - 12v
2x21w 4w + 2w
Na dolnym denku jest pisze "7k"
Przerywacz wygląda że był rozbierany więc możliwe że ktoś dorobił 3 styk ale nie mam pewności.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|