|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartusiak
Nowicjusz
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:30, 03 Cze 2015 Temat postu: Instalacja 12V czy 6V do Simson SR50 B4 |
|
|
Witam.
Widziałem kilka tematów, ale chciałbym dokładnie wiedzieć czy warto próbować działać z instalacją pod 12V .
Tak więc mam Simsona SR50 B4 (prawdopodobnie) składam go już 2 lata od gołej blachy (budżet nie pozwalał na szybsze odnowienie) i doszedłem do momentu podłączenia elektryki światła i reszta dupereli .
Mam migacze led , a reszta standard.
Nie mam akumulatora, więc myślałem by kupić pod 12V wymienić ELBĘ z 6V na 12V (koszt ok. 30zł) . Mam także taki przerywacz :
[link widoczny dla zalogowanych] (w środku pisze, że na 12V)
Pytanie do Was .
Czy coś poza elbą trzeba wymienić oraz czy warto ?
Drugie pytanie:
Czy zakupione kable do simsona pod instalacje 6V mogą być także w instalacji 12V ?
Jeżeli mam podać dodatkowe informacje proszę pytać.
Za pomoc dzięki !
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroslaw97
Bywalec
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:51, 03 Cze 2015 Temat postu: Wiadomość |
|
|
Kable są takie same.Zamiast elby kup regulator napięcia od chinola.Przerywacz już masz to szkoda kasy na awaryjną elbę.Tylko trochę zmian w instalacji gdyż jak wiadomo elba miała w sobie regulator i przerywacz.Ja przerabiałem elektronika z 6 na 12 volt.Zapłonu nie ruszałem a przewody wykorzystałem stare plus dorobiłem na kierunki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:15, 03 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Zaletą instalacji 12V jest m. in. ładowanie o 100% mocniejsze niż w instalacji 6V (ładowanie pełnokresowe), bo wykorzystuje się mostek prostowniczy (zamiast diody), zatem znikają problemy z ciągłym niedoładowaniem aku 6V.
Użycie "regulatora z chinola/skutera" powoduje utratę tej zalety (ładowanie półokresowe) i naprawdę nie rozumiem, czemu to rozwiązanie jest ostatnio tak lansowane. W sensie elektrycznym regulator ten działa na identycznej zasadzie jak ELBA, czyli tak samo dziadowsko (nie reguluje napięcia ładowania). Trzeba osobno kupić przerywacz kierunków, więc koszt sumaryczny zakupu (15+15 zł) jest niemal taki sam jak ELBY. Na temat awaryjności ELBY się nie wypowiem, bo nie mam. Przerywacza LED też nie znam.
Oprócz ELBY, mostka, akumulatora i żarówek, trzeba jeszcze kupić cewkę ładowania i świetlną (łącznie ok. 60 zł albo nawinąć drut samemu). Cewki zapłonowe bez zmian. Jeśli trzeba kupić akumulator, to moim zdaniem lepiej jest już zrobić 12V, bo łatwiej potem o żarówki i jakieś ewentualne gadżety.
Instalacji 6V/12V w sensie kabli może być ta sama, choć w sensie połączeń, schematu są drobne różnice (niektóre kabelki dodać, niektóre odjąć).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartusiak
Nowicjusz
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:46, 03 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
jaroslaw97 napisał: | Kable są takie same.Zamiast elby kup regulator napięcia od chinola.Przerywacz już masz to szkoda kasy na awaryjną elbę.Tylko trochę zmian w instalacji gdyż jak wiadomo elba miała w sobie regulator i przerywacz.Ja przerabiałem elektronika z 6 na 12 volt.Zapłonu nie ruszałem a przewody wykorzystałem stare plus dorobiłem na kierunki. |
Syzyf napisał: | Zaletą instalacji 12V jest m. in. ładowanie o 100% mocniejsze niż w instalacji 6V (ładowanie pełnokresowe), bo wykorzystuje się mostek prostowniczy (zamiast diody), zatem znikają problemy z ciągłym niedoładowaniem aku 6V.
Użycie "regulatora z chinola/skutera" powoduje utratę tej zalety (ładowanie półokresowe) i naprawdę nie rozumiem, czemu to rozwiązanie jest ostatnio tak lansowane. W sensie elektrycznym regulator ten działa na identycznej zasadzie jak ELBA, czyli tak samo dziadowsko (nie reguluje napięcia ładowania). Trzeba osobno kupić przerywacz kierunków, więc koszt sumaryczny zakupu (15+15 zł) jest niemal taki sam jak ELBY. Na temat awaryjności ELBY się nie wypowiem, bo nie mam. Przerywacza LED też nie znam.
Oprócz ELBY, mostka, akumulatora i żarówek, trzeba jeszcze kupić cewkę ładowania i świetlną (łącznie ok. 60 zł albo nawinąć drut samemu). Cewki zapłonowe bez zmian. Jeśli trzeba kupić akumulator, to moim zdaniem lepiej jest już zrobić 12V, bo łatwiej potem o żarówki i jakieś ewentualne gadżety.
Instalacji 6V/12V w sensie kabli może być ta sama, choć w sensie połączeń, schematu są drobne różnice (niektóre kabelki dodać, niektóre odjąć). |
Dzięki wielkie za tak szybką pomoc. W takim razie robię instalacje pod 12V
Co do cewki ładowania i cewki świetlnej, jak myślicie będzie OK ? :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj jeszcze regulator napięcia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Widziałem także ELBY na olx za 30 zł, ale widziałem w innych tematach oraz tutaj piszecie, że ELBY są awaryjne więc raczej zostanę przy tym chinolu (innego pomysłu nie mam, a zależy mi by w końcu się przejechać )
Powiem tak .. MAKABRA !
Pierwszy właściciel tak go zniszczył, że brak słów. Szkoda tylko, że nie zrobiłem zdjęcia, bo teraz to już piękny (pomalowany na białą perłę i czarny mat)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:33, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Cewki będą dobre.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartusiak
Nowicjusz
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:03, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: | Cewki będą dobre. |
Dobra, a teraz co z regulatorem napięcia ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaroslaw97
Bywalec
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:19, 04 Cze 2015 Temat postu: RE: Poradzicie :) |
|
|
Kup jaki uważasz.Elba nowa,dobra 70-100 zł.Ja mam od skutera ale to twoja kasa i wybór.Poczytaj fora
Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Czw 15:20, 04 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radzio3747
Nowicjusz
Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:53, 26 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Wszystko jest na forum tylko trzeba poszukać chińskie regulatory nie są złe. Tylko podłącz regulator bo bez tego ani rusz jak masz kierunki to żeby ich nie popalić albo jeśli jakieś taśmy led chcesz sobie założyć tak samo bez regulatora spalisz 12V jest najlepsza bo dużo rzeczy podłączysz ja mam i nie narzekam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartusiak
Nowicjusz
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:14, 21 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Odkopuje troszkę temat, ale mam już cewki i uniwersalny regulator napięcia.
Gdy oglądam schematy to w każdym coś mi nie pasuje i tworzą się problemy.
Najlepszy schemat był 6V no ale pod 12V całkiem inaczej wygląda.
Np. w jednym schemacie jest Mostek Gretza,a w innym ESB-1.
Też muszę to zamówić ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:57, 21 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Jeśli chcesz użyć regulatora ładowania ze skutera (ten niby uniwersalny?), to mostka nie potrzebujesz (ani ESB-1).
Bartusiak napisał: | Gdy oglądam schematy to w każdym coś mi nie pasuje i tworzą się problemy. Najlepszy schemat był 6V no ale pod 12V całkiem inaczej wygląda.
|
Instalacja Simsona składa się z 3 niezależnych od siebie części: świetlnej, zapłonowej i ładowania akumulatora z kierunkami. Można więc je niemal dowolnie mieszać w różnych konfiguracjach, tzn. z jednego oryginalnego schematu wybrać kawałek a z innego coś jeszcze i dopasować do swoich potrzeb. O ile robi się to świadomie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HubertSR50
Bywalec
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 0:44, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Syzyfie, jeśli dobrze myślę, aby zachować plus tej 12voltowej instalacji należałoby zastosować mostek gretza a potem ograniczyć napięcie podawane na aku.
Czy można to zrobić używając owego regulatora podłączając go jak do zasilania oświetlenia?
jak na tym schemacie:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 1:32, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: | Jeśli chcesz użyć regulatora ładowania ze skutera (ten niby uniwersalny?), to mostka nie potrzebujesz (ani ESB-1).
|
Odpisał Ci, ze właśnie nie dobrze myślisz
Żaden mostek, jeden odczep cewki masujesz a drugi pod regulator i tyle.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 5:46, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Do ładowania aku podłączasz bez mostka, wg górnej części rysunku.
HubertSR50 napisał: | należałoby zastosować mostek gretza a potem ograniczyć napięcie podawane na aku.
Czy można to zrobić używając owego regulatora podłączając go jak do zasilania oświetlenia? |
"Do zasilenia oświetlenia", czyli dolna część rysunku wykorzystująca wejście "sense"?
Taki układ ogranicza napięcie, ale robi to drastyczną metodą: po przekroczeniu napięcia z cewki powyżej ustalonego przez producenta progu, następuje zwarcie uzwojenia wyjściowego (ge) cewki do masy. Gdyby tam był szeregowo z cewką (bezmasową) mostek, to jest duża szansa na jego pójście z dymem.
Przypomnę, że układ z górnego rysunku, wykorzystujący wejście "Lader", nie reguluje napięcia i nie ogranicza go, lecz jedynie odłącza aku od ładowania, gdy napięcie na nim przekroczy ustaloną wartość. I jest to ładowania słabsze o 50% w stosunku do rozwiązania z mostkiem i ELBĄ.
Tak nawiasem mówiąc, o ile rzeczywiście w środku takiego regulatora ze skutera siedzi taki układ (część w kolorze różowym):
to można by do niego użyć mostka i cewki bezmasowej. Na własną odpowiedzialność, bo nie widziałem, aby ktoś tak próbował
Czyli cewka bezmasowa, potem mostek i potem regulator ze skutera podłączony, jak na górnej części rysunku jw. (tzn. tym: [link widoczny dla zalogowanych] )
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartusiak
Nowicjusz
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 1:24, 06 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Póki co tylko zacisk 30 mam zrobiony. Co do tych schematów mam problem jak to podłączyć patrząc na oryginalny schemat 6V i na ten na który przerabiam - 12V.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|