 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ifasimson
Nowicjusz

Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:05, 19 Lut 2012 Temat postu: Iskrownik Sr50 '88 i iskrownik s51 '82 |
|
|
Witam.
Posiadam Simsona sr50 rocznik 1988. Iskrownik w tym silniku był oryginalny, ale w koszmarnym stanie, o magnecie wspominał nie będe...
Mam taki problem. Otóż kupiłem silnik, wyremontowałem go i teraz mam pytanie. Otóż iskrownik, który siedział w simie po kupnie jest troche inny od tego, który kupiłem wraz z silnikiem od Simsona s51 rocznik 1982, a konkretnie chodzi mi o podpięcie kabli np. iskrownik z sr'ki ma podpięte [link widoczny dla zalogowanych] do kondensatora, a w iskrowniku s'ki są podpięte 3 kable, jest tam troszeczke więcej zmiany w kablach, ale na wyjściu z iskrownika w obu przypadkach wychodzą 4 kable. Chciałem zrobić nową instalacje elektryczną na podstawie schematu Mosera do Simka Sr50 B4. I mam 2 pytania.
1. Czy jak podepne ten iskrownik z s'ki, według ww. schematu, to będzie to działać ?
2. Jeśli nie będzie działać, to czy moge te kable porozmieszczać tak jak to było w zapłonie z którym kupiłem Sima ?
Prosił bym o szybkie odpowiedzi, ponieważ 3 marca mam przegląd i chciałem szybko zrobić nową instalacje.
Z góry dziękuje za wszystkie odp.
Pozdrawiam.
TAG-SYZ ELEK-CEWK
Ostatnio zmieniony przez ifasimson dnia Nie 18:07, 19 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:12, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Tutaj nie ma miejsca na dowolność podłączenia, bo jest tylko jeden poprawny sposób podłączenia 4 kabli z wiązki:
- do cewki ładowania mają być podłączone 2 kable (ładowanie/stop)
- do cewki świetlnej 1 kabel
- układ zapłonowy: 1 kabel MUSI być tak podłączony, jak na schemacie.
Czyli przewód z cewki zapłonowej iskrownika ma być podłączony do: przerywacza, kondensatora i potem wyprowadzony na zewnątrz silnika w wiązce 4 kabli. Te 3 punkty muszą być ze sobą "zwarte" krótkimi kabelkami. Zazwyczaj jest tak, że:
1. Kabelek z cewki idzie na kondensator
2. Kabelek z przerywacza idzie na kondensator
3. Kabel z zewnątrz silnika (zapłon) też idzie na kondensator
Chodzi więc o to aby te punkty 1, 2, 3 były ze sobą połączone. Zazwyczaj jest to na kondensatorze, bo ma on śrubkę, która pozwala je ze sobą zacisnąć.
Nie napisałeś też na jakie napięcie jest instalacja.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ifasimson
Nowicjusz

Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:41, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Bardzo przepraszam za nie napisanie tak ważnej informacji, po prostu wypadło mi jakoś z głowy...
Zapłon jest na 12v, ale to jest dziwne ponieważ oznaczenia na płytce twornikowej jest wybite oznaczenie, z którego wywnioskowałem z niemieckiej strony, że iskrownik jest od Simsona S51 z napięciem 6v
Wielkie dzięki za tak cenne info Syzyf.
Pozdrawiam.
Temat do zamknięcia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|