|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:13, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Pustack napisał: |
Gdy odcina ładowanie ale z podłączonym aku to jest ok, |
Nie do końca dobrze napisałeś. Chodzi o to, gdy naładuje ona akumulator do maksymalnej jej możliwości odcina dopływ ładowania i gromadzi to w sobie i z nadmiaru się przepala.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:40, 19 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Prezes333 napisał: | gromadzi to w sobie i z nadmiaru się przepala. |
To też nie jest precyzyjne, bo ELBA nic nie gromadzi. Po prostu przy braku obciążenia cewki akumulatorem (ELBA to połączenie odcina przy naładowanym aku albo braku bezpiecznika), napięcie z cewki gwałownie rośnie. Na wysokich obrotach może ono osiągnąć nawet ponad 100V. Na wejściu ma diodę Zenera chroniącą scalak ale...
Oczywiście to nie znaczy, że uszkodzenie ELBY następuje zawsze w takiej sytuacji. Wiadomo tylko, że instrukcja zaleca zwarcie jej styku 49 do masy przy braku akumulatora. Nie wiem też, jakiego rodzaju uszkodzenia powstają wtedy w ELBIE.
Nieco przejaskrawiłem problem ale może ktoś to zapamięta i nie będzie piłował silnika przy podłączonym module i odłączonym aku.
A wracając do głównego tematu: bezpiecznik może być na plusie albo na minusie akumulatora - wszystko jedno. Na schematach jest na minusie a ja mam na plusie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|