|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maniek1gy1
Bywalec
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:59, 30 Kwi 2010 Temat postu: Jak podłączyć bezpiecznik? |
|
|
bezpiecznik od akumulatora ma być podłączony do + czy do - bo niemiałem i niewiem
TAG-SYZ ELEK-BEZP
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Romek
PREZES
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:11, 30 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Bezpiecznik do minusa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
badyllek1993
Stały bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polska, Dol., Twardogóra
|
Wysłany: Pią 23:15, 30 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
W sumie to obojętne przy którym biegunie zastosujesz bezpiecznik.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szymusnik
Bywalec
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Humniska
|
Wysłany: Sob 21:51, 01 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
ja mam przy plusie:D
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
samson
Nowicjusz
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Jagodne Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:43, 14 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
napewno to jest obojętne
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
samson
Nowicjusz
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Jagodne Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:20, 16 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
???
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:28, 16 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
O co chodzi ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
samson
Nowicjusz
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Jagodne Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:02, 16 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
nie rozumiesz???
Warn za niezrozumiałe posty. Syzyf
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TERY
Stały bywalec
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 1141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pon 19:07, 16 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
mi to lotto to bez róznicy orglinalnie było na (-)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:46, 16 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Kabel od masy do (-) akumulatora przecinasz i wlutowujesz wsuwki na bezpiecznik
Ja mam na (-)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:09, 17 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jest to temat o bezpiecznikach to wspomnę pewną ważną rzecz. Jeżeli posiadamy w naszej instalacji elektrycznej ELBE to gdy bezpiecznik się spali/zniszczy/może wypaść pod wpływem drgań dziur na drodze itp automatycznie ELBA nie ma gdzie podąć ładowania i się przepala. A my sobie jedziemy i jesteśmy ok 40zł w plecy.
DDR-owcy nie pomyśleli o tym fakcie.
Ostatnio zmieniony przez Prezes333 dnia Wto 14:10, 17 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:52, 17 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Prezes333 - to jest trafna uwaga i warto zabezpieczyć bezpiecznik przed wypadnięciem.
Rzeczywiście zarówno w literaturze jak i z relacji użytkowników ELBY wynika, że nie należy odpalać silnika przy odłączonym akumulatorze. Przy braku obciążenia ELBY akumulatorem, na jej wejściu 59a pojawi się nadmiernie wysokie napięcie z cewki, które uszkodzi układ scalony.
Tutaj nasuwa mi się pewna refleksja związana z takim typem usterki...
ELBA działa w ten sposób, że "bada", porównuje napięcie akumulatora do pewnej wartości (wzorca) i w zależności od tego zachowuje się dwojako:
1. Jeśli napięcie jest niższe (aku nie naładowany) to przepuszcza prąd na plus aku. W tym przypadku ELBA staje się "przeźroczysta", bo ona nie wpływa na poziom napięcia a jedynie je przepuszcza ze styku 59a na styk 49 (niemal jak zworka z drutu)
2. Jeśli napięcie jest wyższe (aku naładowany) to odcina ładowanie.
Z tych punktów wynika, że moduł ten zachowuje się bardzo ciekawie: gdy akumulator nie jest naładowany, to ELBA jest zbędna i można ją zastąpić kawałkiem drutu.
Gdy akumulator się naładuje, to ELBA powoduje odcięcie akumulatora od cewki, czyli identyczny efekt, jak wyciągnięcie bezpiecznika. To zaś powoduje jej uszkodzenie
Zatem podczas ładowania akumulatora ELBA jest zbędna a gdy spełni funkcję, do której została stworzona i odcina ładowanie, to się uszkadza.
Genialne rozwiązanie
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 15:53, 17 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:06, 17 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Najlepiej mieć w Simsonie podczas jazdy włączone światło postojowe z przodu czyli żarówkę 6/12V 2/4W. To powinno załatwić sprawę.
Będzie cały czas jakiś pobór napięcia i ELBA zawsze będzie miała co robić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:16, 17 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
No tak ale nie ma pewności, że ten pobór prądu spowoduje spadek napięcia akumulatora poniżej granicy zadziałania ELBY.
A jeśli tą postojówką rzeczywiście spowodujesz efekt, że ELBA będzie przepuszczała prąd cały czas, to równie dobrze można ją w ogóle odłączyć i sprzedać
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:46, 17 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: |
A jeśli tą postojówką rzeczywiście spowodujesz efekt, że ELBA będzie przepuszczała prąd cały czas, to równie dobrze można ją w ogóle odłączyć i sprzedać |
Syzyf napisał: |
Zatem podczas ładowania akumulatora ELBA jest zbędna a gdy spełni funkcję, do której została stworzona i odcina ładowanie, to się uszkadza.
Genialne rozwiązanie |
Pewnie nie napiszę nić mądrego ale widzę że Syzyf ma dziś dobry humor
Humor humorem ale rzeczywiście dobrze napisałeś.
Czyli chyba bardziej się przydaje jako przerywacz do kierunków.
Gdy odcina ładowanie ale z podłączonym aku to jest ok, ale bez aku to się pali. No rzeczywiście genialne
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Wto 20:48, 17 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|