 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mate08
Nowicjusz

Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Pon 14:20, 21 Mar 2011 Temat postu: Jak podłączyć elbe i co to za instalacja |
|
|
Witam
Mam instalację 12V i chyba powinna być to elba. Kierunkowskazy podłączone do zwykłego przerywacza takiego butelkowego. Jak odpale simsona to przednia lampa świeci zależnie od obrotów. Im wyższe tym lepiej świeci.
Niżej zdjęcia
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
TAG-SYZ ELEK-INSS
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:18, 21 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Lampa przednia jest zasilana z cewki, zatem to normalne, że jasność zależy od obrotów.
Z fotek wygląda na to, że masz instalację 6V o czym świadczy diodowy układ ładowania (to złote za stacyjką). Na jakie napięcie masz akumulator?
ELBA wtedy nie jest konieczna.
Jeśli masz zapłon platynkowy, to schemat będzie ten: [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mate08
Nowicjusz

Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Pon 17:47, 21 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
akumulator mam 12V. poza tym po srednio 1-2 miesiącu jazdy muszę ładować akumulator bo rozładowany jest średnio do 10V i kierunkowskazy nie działają. Simson to S51 z 1983 i właśnie mnie zdziwiło że 83 rok a instalacja jest 12V
Ostatnio zmieniony przez Mate08 dnia Pon 17:51, 21 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:59, 21 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
W takim razie ta instalacja była przerabiana, bo ten układ ładowania nie był oryginalnie stosowany przy 12V. Być może masz coś nie tak podlączone.
Ile kabli wychodzi z cewki ładowania i czy jest ona masowa?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mate08
Nowicjusz

Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Pon 18:07, 21 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
przerabiana prawdopodbnie była. ta cewka ładowania gdzie jest?? i jak sprawdzić czy jest masowa
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:14, 21 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Cewka jest w silniku. Sprawdzić można miernikiem albo baterią z żarówką - c cewki wychodzą pewnie 2 kable: czerwono-żółty i czerwono-szary (w wiązce z silnika). Trzeba sprawdzić czy któryś z nich ma połączenie z masą: plus baterii do żarówki, drugi styk żarówki do sprawdzanego kabla. Minus baterii do masy (np. sinika). Jeśli kabel będzie miał połączenie z masą, to żarówka zaświeci a cewka jest masowa.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|