|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przem1992
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Borucin okolice Raciborza
|
Wysłany: Czw 20:19, 17 Gru 2009 Temat postu: Jak podłączyć i sprawdzić układ ładowania na 6V? |
|
|
Mam pytanie na schemacie z regulatora ładowania (tyrystor) jest pokazane ze wychodza 4 kable a ja zas mam ich 6 ;/ prosze o pomoc w podłączeniu ich
TAG-SYZ ELEK-LADO6
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gasto25
Nowicjusz
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łuków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:52, 17 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz kostkę w której jest 6 wyjść to zapewne jest to EWR czy jakoś tak jest to prostownik i regulator przedniego reflektora o ile się nie mylę mógłbyś dać foto?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przem1992
Simson Fan
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Borucin okolice Raciborza
|
Wysłany: Czw 22:35, 17 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] chodzi mi o to
Ostatnio zmieniony przez przem1992 dnia Czw 22:36, 17 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:09, 19 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
To nie jest regulator czy tyrystor, tylko prostownik.
Ze schematu wynika, że przewód czerwony ma iść na bezpiecznik 8A a z niego na "+" akumulatora. Kabel zielony na drugi bezpiecznik a z niego na cewkę ładowania do statota (do silnika pod magneto).
Kable szare to dławik włączony w szereg z żarówką tylnej lampy (światło pozycyjne) i oświetleniem licznika, czyli jedna końcowka do punktu 59b stacyjki a drugi na jakiś wspólny na stacyjce - patrz schemat. Nie ma znaczenia który szary do którego punktu, bo dławik jest symetryczny i mu rybka jak go podłączysz
Przyczyną wadliwego działania może być uszkodzenie w nim diody prostowniczej. Wtedy akumulator będzie miał zwarcie - przez diodę, dławik i cewkę ładowania - do masy a sam prostownik będzie się grzał. Po odłączeniu czerwonego przewodu likwidujesz to zwarcie i napięcie na kierunki i klakson idzie z akumulatora i jest OK. To znaczy do czasu, bo nie ma on wtedy ładowania i padnie.
Aby to sprawdzić musisz odłączyć przewody od prostownika, "rt" (czerwony) oraz gn/rt (chyba zielony albo zielono-czerwony).
Do pomiaru będzie potrzebny omomierz.
Przy analogowym trzeba podłączyć omomierz na zakresie ok. 2000 omów. Podłączasz 2 kabelki do 2 styków a potem je zamieniasz miejscami, czyli podłączasz na odwrót. Przy jednym podłączeniu oporność powinna być mała a przy odwrotnym bardzo duża, praktycznie rozwarcie.
Jeśli przy obu podłączeniach oporność będzie mała, to znaczy że dioda jest uszkodzona i trzeba ją wymienić.
W przypadku miernika cyfrowego trzeba to zrobić tak samo, ale ustawić go na pozycji z symbolem diody. Przy rozwarciu miernik pokaże 1 a przy przewodzeniu jakąś liczbę.
Nie musi to być przyczyną, bo powinien wcześniej spalić się bezpiecznik, ale spróbuj bo łatwo to sprawdzić miernikiem.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Nie 8:56, 09 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|