|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:33, 28 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
To itak musisz wymienic elbe do ladowania. Jezeli stara jest oryginalna, jest 6V.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kabuz1
Nowicjusz
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:42, 28 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
elbe mam kupiona na 12v + cały iskrownik akumulator żarówki i został mi tylko ten prostownik ale nie wiem czy jest na 6v czy 12v
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:16, 28 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Skoro ELBĘ masz kupioną, to o co Ci chodzi z tym prostownikiem dławikowym? Stosuje się albo jedno albo drugie - nie możesz użyć ich obu jednocześnie. Zasadniczo ten prostownik jest przeznaczony do instalacji na 6V, choć można też go wypróbować przy 12V (z cewką masową). W wykazie elementów, które już masz zabrakło mostka prostowniczego, który ma być między ELBĄ a cewką ładowania. Być może myli Ci się ten prostownik o który pytasz z mostkiem prostowniczym, który jest zupełnie innym elementem (kosztuje ok. 3zł).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kabuz1
Nowicjusz
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:23, 28 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
właśnie pomyliłem prostownik z mostkiem prostowniczym, teraz załapałem wielkie dzięki za pomoc
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kabuz1
Nowicjusz
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:15, 02 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
panowie ile powinien mieć amper mostek prostowniczy, i czy jeżeli będzie za duży to może dawać mniejszy prąd do ładowania.
i jeszcze jedno czy z tego mostka jeżeli wychodzi plus i jest podłączony do elby do styku 59b to powinno iść 12v czyli ładowanie na akumulator.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:51, 02 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Mostek 4A albo więcej. Jak będzie miał więcej, to nie wpłynie to na prąd ładowania. Napięcie na wyjściu mostka zależy od obrotów silnika - 12V będzie tylko przy określonych obrotach. Przy innych będzie mniej albo więcej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kabuz1
Nowicjusz
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:48, 03 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Bo na mostku prostowniczym z plusa ma od 4V do 8V max. Jak podłączam żarówkę to świeci tak sobie, czy taki prąd wystarczy żeby naładować akumulator. a może źle podłączyłem mostek. Ja podłączyłem tak jak na zdjęciu. plus i minus na krzyż AC również na krzyż.[/img] [link widoczny dla zalogowanych] A zmierzyłem prąd z cewki ładowania i na jednym kablu jest 12V a na drugim 6V a powinno być chyba 12v może to jest przyczyną.
Ostatnio zmieniony przez kabuz1 dnia Sob 9:39, 03 Kwi 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 6:50, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
kabuz1 napisał: | zmierzyłem prąd z cewki ładowania i na jednym kablu jest 12V a na drugim 6V a powinno być chyba 12v może to jest przyczyną. |
Tego zdania nie rozumiem (przy okazji: prąd mierzy się w amperach, a w woltach napięcie). Nie wiem, względem czego (masy?) to mierzyłeś.
Cewka ładowania przy 12V jest bezmasowa (żaden koniec jej drutu nie jest podłączony do masy), zatem ma 2 wyprowadzenia, które trzeba podłączyć na wejścia AC mostka. Mierzyć możesz napięcie (przemienne) miernikiem tylko między 2 pinami AC, ale nie względem masy.
Dopiero na wyjściu "+" mostka możesz mierzyć napięcie względem masy (miernik na napięcie stałe).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kabuz1
Nowicjusz
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:37, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
A jak z tym mostkiem? Ja podłączyłem go tak jak jest na tej stronie, drugie zdjęcie [link widoczny dla zalogowanych]
Syzyf jakbyś mógł to zerknij i napisz czy tak jest ok.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:32, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ja takiego mostka nie używałem, ale sądząc po nocie katalogowej i tym, co napisali na Elektrodzie, to AC rzeczywiście powinny być po przekątnej, podobnie jak + i -.
Po drugiej stronie obudowy mostka nie ma oznaczeń?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kabuz1
Nowicjusz
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:10, 05 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
właśnie z drugiej strony nic nie jest opisane tylko z jednej + i ac
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:41, 05 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
No to przyjmij wersję, że jest "po przekątnej".
Aby mieć pewność na 100% trzeba by mostek sprawdzić miernikiem na zakresie ustawionym z symbolem diody:
- do styku "+" podłączasz czarny kabel miernika. Przy dotknięciu czerwonym kablem do AC jednego i drugiego powinna pokazać się wartość ok. 500-600. Po zamianie kabli miejscami pojawi się "1".
- do styku "-" podłączasz czerwony kabel miernika. Przy dotknięciu czarnym kablem do AC jednego i drugiego powinna pokazać się wartość ok. 500-600. Po zamianie kabli miejscami pojawi się "1".
Jeśli tak będzie to wiesz, gdzie jest plus a gdzie minus mostka oraz, że mostek jest sprawny.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kabuz1
Nowicjusz
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:57, 10 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Zmierzyłem napięcie na cewce ładowania tak jak radziłeś i na maksymalnych obrotach i wynosi ono 4,5v 6,7v i nic więcej.
mierzyłem oczywiście nie względem masy, a propo mostka prostowniczego jest on sprawny, plus i minus na krzyż AC również.Może cewka uszkodzona????
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:06, 12 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Spróbuj jeszcze zmierzyć napięcie pomiędzy tym 2 stykami cewki bez mostka i obciążenia a potem z podłączonym mostkiem (miernik na napięcie przemienne), na różnych obrotach. Jeśli rzeczywiście będzie za niskie, to jedynym elementem, który mógł się uszkodzić jest cewka.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|