|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TERY
Stały bywalec
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 1141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Nie 14:39, 28 Lis 2010 Temat postu: Jak sprawdzić cewke WN |
|
|
Jak sprawdzić cewke WN ? 12v od platyniarza
TAG-SYZ ELEK-CEWN
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Addadko
Nowicjusz
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mińsk Mazowiecki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:55, 28 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Miernikiem, którym mierzysz napięcie (nie pamiętam nazwy).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Nie 15:39, 28 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Miernikiem można sprawdzić tylko jeden obwód. Generalnie sposób na sprawdzenie poprawności działania cewki jest bardzo prosty i nie wymaga użycia żadnych narzędzi pomiarowych. Wystarczy jedynie do styku nr15 przyłożyć tyk plusowy akumulatora a do styku nr 1 minusowy. W momencie odjęcia jednego ze styków zasilania (zaleca się, aby to był styk minusowy) powinna przeskoczyć iskra na kablu wysokiego napięcia pomiędzy tymże kablem, a masą pojazdu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:06, 28 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz miernik to możesz sprawdzić przejście pomiędzy stykami 15 a 1, 1 a WN, 15 a WN.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TERY
Stały bywalec
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 1141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Wto 20:38, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ale mi chodizło też oto jaki tam jest opór napięcie i ile powinno być .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
abramov
Bywalec
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ludwinów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:48, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
no to miernikiem. Ja kupiłem taki w formie probówki z wyświetlaczem LCD.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:02, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Z podobieństw cewek WN w elektroniku i przy zapłonie mechanicznym można wywnioskować, że:
- jest to cewka
- zwiększa napięcie
- działają na identycznej zasadzie.
Więc pewnie można się pokusić o stwierdzenie że między stykami 1 a WN i 15 a WN powinno być kilka kiloomów, natomiast między stykami 1 i 15 kilka omów.
Zmierz i podaj wyniki.
PS. Nie doczytałem, o jakie napięcie ci chodzi ?
Gdzie to napięcie? Na wyjściu ? Tego tak łatwo nie zmierzysz bo to jest kilka tysięcy wolt.
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Wto 21:04, 30 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TERY
Stały bywalec
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 1141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Sob 16:28, 04 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Sory że mnie nie bylo problem z kompem dzisiaj pomierze i bede wiedział to napisze .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maniek94marko
Nowicjusz
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:50, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
mam podobny problem i proszę o konkretne wytłumaczenie jak to sprawdzić, czy akumulator w simsonie musi być podłączony do minusa w sensie że kabel od minusa:p a fajka rozumiem na miejscu..?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:11, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Akumulator nie musi być podłączony.
Od cewki butelkowej odkręcasz dwa przewody oraz wyjmujesz przewód wysokiego napięcia.
Miernik ustawiasz na zakres pomiaru rezystancji na zakres 200ohm. Jeden przewód przykładasz do jednego styku z gwintem, a drugi do drugiego. Miernik powinien pokazać kilka ohm.
Następnie przełączasz miernik na wyższy zakres 20kohm albo 200kohm i podłączasz miernik między styk wysokiego napięcia a ten jeden z gwintem, potem jeden przewód zostaje na styku wysokiego napięcia a drugi do drugiego styku z gwintem. W obu przypadkach wartości powinny być zbliżone do siebie i wynosić kilka/kilkanaście tysięcy ohm.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maniek94marko
Nowicjusz
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:21, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
aktualnie nie mam dostępu do miernika;/ może ten sposób ze stykaniem kabla do akumulatora..?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:36, 07 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Opisz dokładnie o co ci chodzi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maniek94marko
Nowicjusz
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:59, 07 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
ok już wszystko jasne, zapraszam do pomocy przy nowym temacie;)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miklej01
Nowicjusz
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:46, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Sory za odkop ....
Jaką dokładnie cewka wn powinna mieć oporność? Moja ma ponad ostro 4ohm do 5,5 ohm. Mam problem tego rodzaju że, pali ładnie na zimno i na gorąco. Tylko że na gorąco reakcja na dodanie gazu to przerywanie, nie ma mocy i o w kręceniu na obroty nie ma mowy. Jak się go zgasi choćby na 30s odzyska moc na parę sekund. No na zimnym silniku szatan w sród simsów 50ccm. Jakby co to mam elektronika 6V. Cewka jest 6V.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:19, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz możliwość to podmień cewkę na inną.
Jaki jest opór między wyjściem WN a stykiem np. 15 ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|