|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrmariusz
Nowicjusz
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:40, 19 Sie 2008 Temat postu: Jak sprawdzić instalację - czy jest na 6V czy na 12V? |
|
|
Witam wszystkim jestem nowym posiadaczem simsonka S51 z 82r i sprawuje mi się nawet dobrze, ale nie mam w nim akumulatora, jest jak wy to nazywacie platynkowcem, na obudowach ma naklejki informujące o instalacji 12V cewka zapłonowa ma również wybite 12V, ale jak sprawdzać żarówki to każda jest z innej parafii.
I mam teraz pytanko w jaki sposób mogę się upewnić że mój sprzęcik ma 12V- tową instalacj czy też 6V.
Pozdrawiam
TAG-SYZ ELEK-PROB
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 19:50, 19 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
najepiej miernikiem ;> a jak nie to zobacz jakie masz żarówki.. jeśli w kierunkach są 12v to jest 12v instalacja
Ostatnio zmieniony przez pawels2004 dnia Wto 19:51, 19 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrmariusz
Nowicjusz
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:53, 19 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
nie mam kierunków dopiero bede kupował i zakładał
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 21:05, 19 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
hmmm to sprawdz jakie napięcie daje cewka ładownia (miernikiem)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Romek
PREZES
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:24, 19 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
jeśli żarówki są wszystkie inne jak mówisz, to jedynie podpiąć miernik pod cewki i sprawdzić.
Jeszcze nie jestem pewny czy na kloszu lampy przedniej nie jest wybite jaka ma być żarówka.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrmariusz
Nowicjusz
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:43, 19 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
ok zrobie i sprawdze to co mówicie ale jeszcze jedno mam pytanko bo tak mi przyszło na myśl może miernikiem sprawdzając miedzy bezpiecznikiem a masą okaże się jakie jest napięcie w instalacji bo mam dwa bezpieczniki jeden 8A a drugi 16A chyba, i sprawdzając na nich nie okaże się jakie jest napięcie z ładowania??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4652
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Wto 21:48, 19 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
najlepiej zrob fotke iskrownika to ci powiem jaka instalacja
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrmariusz
Nowicjusz
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:59, 19 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
są trzy cewki kondensatorek platynki i koło zamachowe a z całości wychodzą 4 przewody podłączone do stacyjki i jeszcze gdzieś, a kolorystycznie odpowiadają orginalnym instalacją na 6V czy na 12V
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 23:43, 19 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
czyli masz zapłon platynkowy. ale po tym to nie poznamy czy jest to 12 czy 6 V. bezpieczniki nie mają wpływu na miezony prod raczej ale poprostu je omiń i już
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:28, 20 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Jezeli twoj sim jest sprzed 88 roku to na 90% to jest 6V instalka.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Romek
PREZES
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:33, 20 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
z 82r.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrmariusz
Nowicjusz
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:21, 26 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
sprawdziłem cewkę w kole zamachowym i ma oznaczenie 8305 co oznaczało by z książku z motorem na ty że cewak ładuje akumulator na 12V następnie sprawdziłem miernikiem kabelek wychodzący z tej cewki i na wolnych obrotach pokazywało około 6 do 8 V ładowanie a na większych obrotach nawet do 15 lub 17 Volt czyli instalacja powinna być na 12 V i akumulator również taki ale widocznie coś gdzieś nie chcący zwarłem i niestety poszedł dymek pod stacyjką gdzie jest chyba regulator lub prostownik. A gdzieś w necie czytałem że ten "element" jest na 6V, więc czy jest ktoś wstanie mi powiedzieć jak to dokładnie jest czy to nie ma znaczenia tzn działa na 6 i na 12 V, zadaje takie pytanko bo najprawdopodobniej spaliłem to i i musze to teraz wymienić. ps co to jest w ogóle ta ELBA bo ja czegoś takiego w swoim nie mam bynajmniej jeszcze nie widziałem
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|