|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 0:02, 19 Lip 2010 Temat postu: Jak zrobić, aby światła drogowe były na pozycje? |
|
|
Witam.
Drodzy koledzy chciałem was się zapytać co mogę zrobić, aby światła miałem tylko w 2 pozycji (posiadam też w 1). Elektrykę mam oryginalną. Schemat poniżej:
[link widoczny dla zalogowanych] (zapłon mam platynkowy)
Słyszałem, że DDR-owcy zrobili tak, aby światła były na 1 jak i zarówno na 2 pozycji. Miało to zapobiec przepalaniu się żarówek HS1.
Niestety mnie to rozwiązania się nie podoba. Mam w Simsonie takie układy jak ELBA i EWR i za bardzo nie wiem jak te światła zrobić.
Simson S51 Enduro, 1990r, ELBA+EWR, 12V, Platyniarz.
Pozdrawiam Prezes333.
TAG-SYZ ELEK-PRZE
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:44, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Panowie nie macie jakiś propozycji, może Syzyf?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:23, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Nie bardzo rozumiem, jak chcesz by światłą drogowe były an pozycji.
Jak Ci nie pasuje EWR to możesz zrobić elektrykę wg zwykłego schematu, bez EWR, chyba, że mylę intencję.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:51, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Warszawa ty wiesz o co mi na pewno chodzi. Na układzie EWR światła są na 1 i na 2 pozycji z tym, że na 2 o większej mocy na nocne podróże.
Chciałbym jakoś zrobić, żeby światła były tylko na 2 pozycji.
Dało by radę coś o depnąć lub przemienić w instalacji, aby tak było?
Oczywiście według tego schematu: [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:58, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Robiłem koledze całą elektrykę wg tego schamtu, dokładnie wiem jak świecą światła na I i na II.
Nie ma problemu
Platynki 12V na Elbie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten schmat będzie odpowiedni, też robiłem raz wg. niego.
Musisz kupić mostek a EWR możesz sprzedać.
Ostatnio zmieniony przez warszawa_24 dnia Pon 20:59, 19 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:23, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Niestety odpada ponieważ mam żarówkę HS1 z przodu. Kurcze mnie zależy na tym, aby tylko coś zmienić w elektryce i światła już by nie było na pozycji 1.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:39, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ale czemu odpada? Lol
Zgadnij jaką ja mam - 60/55W a cewki to 2x 42W i nie mam żadnego regulatora poza dławikiem na 5W.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:49, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Jeszcze mam taką koncepcję. Zgodnie z tym schematem: [link widoczny dla zalogowanych] zrobiłbym tak. Układ EWR bym pozostawił, ale nie jego wszystkie przewody. Ten żółty kabel biegnący na 56 bym wyrzucił włącznie z masą na 59. Przewód z cewki świetlnej wpinam pod 59 a światło drogowe przód/tył pod 56. Teoretycznie powinno na pozycje być. Jedynie co mogę jeszcze zrobić to dołączyć do styku 56 przewód biały wychodzący z EWR od 59.
Teraz tylko pytanie czy to wszystko zagra?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:58, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Nie mam pojęcia, nie znam wewnętrznego schematu EWR.
Czekaj na Syzyfa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:01, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Syzyfie ratuj Gdzie jesteś?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:05, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ta ostatnia koncepcja jest OK, ale styk 56 ma tylko 2 konektory, więc nie podłączysz do niego 3 kabli bez lutowania.
Ale możesz wykorzystać styk "potrójny", czyli tak:
- na styku potrójnym zostaje szary od lampy tylnej oraz biały od 59 EWR
- do niego prowadzisz kabelek od styku 56
- na styk 56 podłączasz czarno-biały od żarówki przedniej
Teraz tylko zasilanie, czyli przewód czerwono-biały od cewki na styk 59.
Pozostaje ci decyzja, co zrobić ze stykiem 31a EWR. Jeśli chcesz mieć światła słabsze, to zostawiasz go nie podłączonego a jeśli mocniejsze, to podłączasz go na stałe do masy.
Ewentualnie możesz sobie zrobić dodatkowy włącznik na masę, to wtedy będziesz mógł przełączać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:15, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Czyli dobrze myślałem. Powiem ci tak, z ciekawości dzisiaj mierzyłem czy tak faktycznie jest to światło mocniejsze. Zarówno na 1 jak i na 2 pozycji. Okazało się, że żadnego wzrostu napięcia przemiennego na 2 pozycji nie było. Wnioskując z tego przewód żółty nie jest mi potrzebny. Na światło przednie nie mogę narzekać, ponieważ mam je bardzo mocne. Syzyf powiedz mi jeszcze czy żarówka HS1 (+5W na tył oczywiście) mi się nie spali jak dokonam tych przeróbek, które wyżej opisałem?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:19, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Nie powinna, bo właśnie do tego masz EWR aby się żarówki nie paliły.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:21, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Jutro to zmienię i się odezwę. Dzięki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezes333
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:33, 20 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Witam. Zmieniłem przewody w instalacji tak jak mi doradziliście. Wszystko ładnie chodzi. Nurtują mnie tylko dwie sprawy:
1) Na 1 pozycji nie jest pobierany żaden prąd z akumulatora a ELBA cały czas będzie go ładować, dobrze czy źle?
2) Czy zmniejszy się żywotność mojej żarówki HS1 zarówno przy włączaniu światła podczas jazdy lub wyłączaniu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|