|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcek10
Nowicjusz
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CAL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:48, 22 Lut 2010 Temat postu: Jaka instalacja jest lepsza (6 czy 12V)? |
|
|
Witam Was
Od niedawna jestem posiadaczem s51 Enduro 89r.
To moja pierwsza przygoda z Simsonem i jak na razie jest trochę tajemniczy Kupiłem go w dość kiepskiej kondycji ale zamierzam przywrócić do stanu użytecznego Czytałem wiele różnych tematów i teraz to już sam nie wiem nic Nie mam instalacji i zamierzam ją odbudować.Po pozostałościach żarówek i sygnale domyślam się ,że to 12V ale pewności nie mam bo miernik przy tylnej lampie pokazał mi 6,7V Nie mam Aku,Elby ani nic innego.Zapłon platynki i teraz pytanie Jaką instalację mu założyć,która jest mniej problemowa,jaka będzie tańsza?Z jakiego schematu korzystać?
TAG-SYZ ELEK-ZMIA
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
badyllek1993
Stały bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polska, Dol., Twardogóra
|
Wysłany: Pon 19:57, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Najlepiej 12V, gdyż jest to bardziej uniwersalne napięcie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wybieraj...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcek10
Nowicjusz
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CAL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:11, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
badyllek1993 napisał: |
Wybieraj... |
Ja schematy mam tylko chodzi mi o to które rozwiązanie będzie lepsze
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
badyllek1993
Stały bywalec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polska, Dol., Twardogóra
|
Wysłany: Pon 21:25, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Wszystko zależy od tego co chcesz mieć w motorze i czy miałeś jakiś kontakt z elektroniką/elektryką.
Możesz np. najpierw zastosować najprostszy schemat (aku, kierunki, klakson i inne podstawowe pierdoły), a potem dodawać swoje gadżety, np. kontrolki, wskaźniki, itp.
Lub bierzesz gotowy schemat np. [link widoczny dla zalogowanych] .
Lub modyfikujesz powyższy schemat, wg. własnych potrzeb.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcek10
Nowicjusz
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CAL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:15, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Właśnie myślałem nad takim rozwiązaniem.Czyli układ prostowniczy + Elba
A tak dodatkowe pytanie to czy w tym schemacie cewka od ładowania jest bez masowa? Bo u mnie chyba jest zwykła cewka z odczepem na ładowanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:21, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
badyllek1993 ma rację, że w Twojej sytuacji - gdy musisz wszystko robić od początku - lepsza będzie instalacja na 12V, które to napięcie jest obecnie typowe.
Łatwiej o żarówki, można dopasować jakieś elementy z innych pojazdów itp. Przez kable płyną też mniejsze prądy, więc straty mniejsze.
Oczywiście, jeśli ktoś ma instalację 6V, to nie znaczy że jest to jakiś badziew. Jeśli instalacja sprawuje się OK, to nie ma sensu jej zmieniać bo będzie to "sztuka dla sztuki".
Na schemacie jest cewka bezmasowa i taka raczej powinna być (jeśli chcesz mieć lepsze ładowanie) . Możesz ją przewinąć samemu na tym samym rdzeniu albo kupić nową.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcek10
Nowicjusz
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CAL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:41, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ok.Będę działał na podanym wyżej schemacie,a cewkę to się zobaczy.Mam nadzieje ,że coś z tego wyjdzie
EDIT
A jak bym przewijał cewki to jakiej średnicy drutem i ile zwojów żeby osiągnąć 12V tak żeby miała jakieś 40W ?
Ostatnio zmieniony przez marcek10 dnia Wto 14:26, 02 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|