 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Scyzor
Nowicjusz

Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Pon 22:40, 28 Cze 2010 Temat postu: Jaki regulator do elektronika, żeby nie paliło żarówek. |
|
|
Witam, włożyłem silnik 4-biegowy simona do Ogara 205, w silniku jest zapłon elektroniczny 6V do niego podłączony moduł i cewka butelkowa. Co jeszcze musze podłączyć, żeby nie paliło mi żarówek. Wiem, że Elba reguluje napięcie idące do akumulatora. Znalazłem jeszcze taki regulator jak w linku [link widoczny dla zalogowanych] i zastanawiam się, który jest właściwy??
TAG-SYZ ELEK-PRZE
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:04, 28 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
To jest prostownik do ładowania akumulatora i na palenie się żarówek nie będzie miał wpływu.
Które żarówki ci pali: przód, tył? Jakiej są mocy?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Scyzor
Nowicjusz

Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Wto 15:19, 29 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
I przód i tył. Próbowałem różnych kombinacji, ale nawet gdy z przodu było 12V35W, a z tyłu 12V5W, też paliło.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:44, 29 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Może cewki były przewijane i są za dużej mocy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:01, 29 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
A czemu dajesz żarówki 12V, skoro instalacja jest na 6V? Próbowałeś na 6V/35W?
Gdybyś miał instalację na 12V, to mógłbyś zastosować układ EWR, chociaż jest cholerycznie drogi
Pytanie też, czy żarówka tylna jest podłączona do tej samej cewki co przednia. Możesz podać link do schematu na bazie którego masz to podłączone?
Np z tych:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Scyzor
Nowicjusz

Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Śro 10:41, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Dałem żarówki 12V, ponieważ paliło mi te 6V, myślałem, że 12V będzie stawiało większy opór, ale nie pomogło.
Nie korzystałem ze schematów, podłączyłem instalację dzięki jednemu z użytkowników tego forum, który napisał mi co i jak mam podłączyć.
Myślałem, że po prostu nie podłączyłem jakiegoś regulatora, który regulowałby napięcie wychodzące na światła. Dlatego założyłem ten temat.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:01, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Takiego gotowego modułu na 6V raczej nie kupisz (nie spotkałem opisu).
Być może masz "polskie" magneto, które ma silniejsze magnesy i cewki generują za wysokie napięcie. Musiałbyś zmierzyć miernikiem jakie jest napięcie na żarówce przy różnych obrotach.
W grę wchodzi albo odwinięcie kilku(nastu) zwojów z cewki albo samodzielne zrobienie modułu ograniczającego napięcie.[/code]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|