|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek805
Nowicjusz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:09, 13 Mar 2015 Temat postu: Jakie parametry cewek |
|
|
Witam panowie. Otoz chce sprawdzic cewki w moim simsonie s51 12V platynki. W iskrowniku sa cewki :
- ladowania
- swietlna
- zaplonowa
Tak ?
A wiec chce sprawdzic rezystancje i napiecie - Po prostu chce zobaczyc czy cewki te sa dobre. Do sprawdzenia mam multimetr. A wiec jak sie do tego zabrac i przede wszystkim jakie parametry powinna miec cewka ladowania, swietlna i zaplonowa ? Tzn. jaka rezystancja, napiecie ?
I gdzie przykladac te kable z mikrometra ? Silnik musi chodzic ?
Chcialbym w tym jednym temacie rozwiazac kwestie poprawnego sprawdzenia cewek, bo informacje na internecie sa, ale nie do konca dokladne i trzeba sie troche naszukac - Wiec w tym temacie mozna ta kwestie rozwiazac. Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam serdecznie.
Ostatnio zmieniony przez maciek805 dnia Pią 21:51, 13 Mar 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HubertSR50
Bywalec
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek805
Nowicjusz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:49, 13 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
No ok, schemat schematem, ale nie o to pytam. Troche nie na temat piszesz Potrzebuje konkretnych odpowiedzi na moje pytania za ktore bede bardzo wdzieczny, a przy okazji inni uzytkownicy beda bogatsi o wiedze.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez maciek805 dnia Pią 21:50, 13 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarasek
PREZES
Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 2:52, 14 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Miernik w łapę i sprawdzasz cewki po kolei , potem sprawdzasz pod obciążeniem , napięcia bierz z uwzględnieniem napięć odbiorników.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek805
Nowicjusz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:08, 14 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jarasek - Ok, no ale gdzie mam tym miernikiem "dotykac" ? Mam odczepic np. przewod przy stacyjce od jedne cewki i tam przytkac plus a minus do masy i napiecie bedzie ? Silnik musi chodzic ?
A jak ta rezystancje sprawdzic ? Silnik musi pracowac ?
Slyszalem, ze ktos mial napiecie 5-6V na cewce zaplonowej i przy kopaniu i ktos pisal na forum, ze jest ok ... Ale instalacja 12V, wiec jak to z tym jest ?
Pozdrawiam?
Ostatnio zmieniony przez maciek805 dnia Sob 11:08, 14 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HubertSR50
Bywalec
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:22, 14 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Na cewce nn będzie właśnie napięcie rzędu kilku V i opór rzędu 1,5Ohm, możesz mierzyć na pracującym silniku jak i przy kopaniu...
Schemat w łapę, patrzysz na jakich oznaczeniach styków masz wyprowadzenia z cewek i mierzysz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek805
Nowicjusz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:39, 14 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Dobra panowie, ale tak ogolnie to napiecia wiadomo jak sie mierzy a rezystancje tak samo przykladac sondy z miernika czy jak ?
Cewke ladowania wiem jak sprawdzic, na pracujacym silniku powinno byc 13.8-14.4 czy jakos tak, cewka zaplonowa to ta rezystancja i kilka V, a cewka swietlna jakie ma parametry ? Podobne chyba do ladowania, tak ?
Dzieki i pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HubertSR50
Bywalec
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:24, 14 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
To napięcie które podałeś powinno być za regulatorem, sama cewka będzie dawała wyższe napięcie.
Wykonaj te pomiary i wyniki dawaj na forum.
Mam nadzieję że wiesz że cewki generują prąd przemienny.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek805
Nowicjusz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:02, 14 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ok sprobuje pokombinowac, pomierze i zdam relacje co i jak.
A tak poza tym to jak sprawdzic jeszcze kabel wn i fajke ?
Tak, cewki generuja prad przemienny, mostek prostowniczy prostuje ten prad i dalej idzie "wyprostowany" prad na elbe - To wiem, chyba dobrze
EDIT. Panowie, jak silnk chodzi i mierze napiecie na aku to powinno byc ponad 14V ? Instalacje mam 12V na elbie i mostku prostowniczym. Po odpalenie napiecie jest 12,5V tak jak na aku. Swiatla, migacze dzialaja. W czym problem ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|