|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moon
Bywalec
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Poniatowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:58, 03 Cze 2010 Temat postu: Kierunek uzwojenia cewki (PILNE) |
|
|
Witam
Mam simsona S51 1982 zapłon platynki.
Mianowicie problem pojawił się pewnego dnia a raczej wieczora gdy wracałem do domu i przy zjeżdżaniu z ulicy pod garaż koło wpadło mi w dołek i zgineły światła stop był i tylna pozycja również.
Następnego dnia zdjołem bak i szukałem przyczyny w kablach i żarówkach wszystko było dobrze podłączone ale świateł nie było.
Po wyczerpaniu wszystkich pomysłów rozebrałem zapłon i zobaczyłem że cewka od przednich świateł jest przypalona więc ją zdemontowałem i po sprawdzeniu piernikiem czy jet przepływ i go nie było postanowiłem z tata rozwinąć cewkę i nawinąć ją od nowa tyle ze innym drutem o tej samej średnicy i długości zrobiłem to z cewką zapłonową i działa.
Tu pojawia się moje pytanie iż ta cewka jest cewką dwu zwojową tzn. Jest jeden zwój i on się kończy i wychodzi drut i jest następny zwuj i chodzi mi o to że nie spojrzałem czy te zwoje sa w tym samym kierunku czy w odwrotnym i po założeniu cewki na jednym kablu jest prąd zaś na drugim go nie ma i czy po przez pomylenie uzwojeni (złe kierunki) może tak się dziac jeżeli ktoś miał już taki przypadek prosił bym o odpowiedz a najbardziej zależało by mi gdyby ktoś z forumowiczów miał starą cewke i była by ona nie sprawna i czy by mógł ją rozwiną i napisać w którą stronę jest które uzwojenie.Z góry dziękuje.
TAG-SYZ ELEK-CEWK
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:06, 04 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ja tą cewkę kiedyś rozwijałem robiąc sobie przy okazji kilka zdjęć "na pamiątkę" i po ich przeglądnięciu zwoje są na 99% nawinięte w jedną stronę. Czyli po punkcie łączenia drut nadał był nawinięty tak samo, jako kontynuacja.
Tylko jedna rzecz: napisałeś, że jest to cewka od świateł (których?). Cewka z 2 odczepami jest od ładowania i światła "stop" (żarówka przednia ma osobną cewkę).
Powinna mieć też jeden odczep (ten z początku jej nawijania na rdzeń) przylutowany do korpusu (masy).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:03, 04 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Napisz jeszcze na ile wolt masz instalacje?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moon
Bywalec
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Poniatowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:10, 04 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ta cewka jest to cewka od świateł przednich a instalacja jest na 6V tak ma ona odczep do masy na samym początku.
Jeszcze mam takie pytanie czy kierunek nawijania tzn. czy w prawo czy w lewo ma znaczenie??
Ostatnio zmieniony przez moon dnia Pią 10:13, 04 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:54, 04 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli to jest na 6V i cewka ma początkowy odczep na masie a potem jeszcze 2 końcowki, to na pewno jest to cewka ładowania/stopu a nie świateł przednich.
Sam kierunek nawinięcia w tym wypadku nie ma znaczenia.
Natomiast zastanowiłem się, co by było, gdyby nawinąć cewkę pierwszą partią zwojów w jedną stronę, a drugą w odwrotną.
Wyszło mi tak, że napięcie (względem masy) na pierwszym uzwojeniu by było natomiast na drugim nie (o ile liczby zwojów są takie same w obu partiach). Wynika to z tego, że są to jakby 2 cewki połączone szeregowo. Przy przeciwnym nawinięciu zwroty/polaryzacje indukowanego napięcia mają w stosunku do siebie przeciwne kierunki. Upraszczając: na jednej cewce jest +6V a na drugiej -6V. Przy połączeniu szeregowymte napięcia się dodają i powstaje 0V.
Natomiast gdyby zmierzyć napięcie między odczepem 1 i 2, to tutaj także napięcie będzie ok. 6V, podobnie jak między 1 a masą. Wtedy bowiem mierzymy napięcie na pojedyńczej cewce, na jednej z tych dwóch połączonych szeregowo.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moon
Bywalec
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Poniatowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:05, 04 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Hym muszę popatrzeć na schemacie i dam dokładną odpowiedz. niestety pojawił mi się taki problem iż. nie mogłem znaleźć styku na którym było by przejście więc zlutowałem kable na którym był prąd przeznaczony na światła z kablem który szedł na światła i wszystko świeciło ładnie nawet na niskich obrotach. Więc problem uznałem za rozwiązany i posprzątałem sima zostawił wieczorem chciałem się przejechać wytestować światła i przejechał 1km i pozycje z tyłu mi znikły po ustawieniu odpowiednio kluczyka zajarzały się one ale były tak słabe że prawie nie widoczne tak działo się z przodem i tyłem, przekręciłem kluczyk aby mieć aby przód dobry i wróciłem do domu. I teraz jest tak że jak kluczyk jest w pozycji gdzie wcześniej było dobrze to pali się aby przednia żarówka, zaś gdy przekręcę kluczyk w inne miejsce to przód i tył się dosłownie zajarza a w innym miejscu jest aby pozycja z przodu. Jeżeli macie jakieś pomysły gdzie się robi zwarcie lub co kolwiek innego to piszcie z góry dziękuje.Pozdrawiam
PS.SYZYF- Podziwiam Cię pod względem twej wiedzy na temat elektryki dla mnie to jest czarna magia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:30, 04 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
To twój podziw zmaleje, bo ja nic z tego nie rozumiem
"Po ustawieniu odpowiednio kluczyka", "przekręciłem kluczyk aby mieć aby przód dobry", "jak kluczyk jest w pozycji gdzie wcześniej było dobrze", to niestety nic nie mówi. Musisz się wyrażać bardziej precyzyjnie. Stacyjka ma 4 pozycje: 0, 1, 2, 3. Kluczyk przekręcony całkiem w lewo to pozycja 0, czyli wszystko wyłączone. Obracając kluczyk zgodnie z ruchem wskazówek zegara (w prawo) zwiększasz numer pozycji. Musisz więc napisać: na pozycji 1 świeci się to i to, na pozycji 2 tamto i owamto itd.
Coś masz źle podłączone ale to i tak sprowadzi się do sprawdzenia połączeń z odpowiednim schematem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moon
Bywalec
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Poniatowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:41, 04 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Trochę niezrozumiale to wszystko napisałem za co przepraszam i jutro z rana się za to wezmę i napiszę dokładnie w których pozycjach co się dzieje.Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moon
Bywalec
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Poniatowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:44, 05 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Problem rozwiązany.Okazało się że masa która jest przylutowywana do korpusu ceki nie łączyła ale wziołem lutownice i ją przylutowałem i gra muzyka;)
Dziękuje Ci za odpowiedzi.Pozdrawiam.
W takim razie zamykam. Syzyf
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|