|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel723
Bywalec
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:42, 10 Paź 2012 Temat postu: Kilka pytań z elektroniki |
|
|
Witam
1.Przejeździłem chyba z ponad 2 tyś km na źle podpiętej cewce butelkowej i teraz dopiero się ujawnił mój błąd czy mogło się coś stać z jakimiś częściami w elektroniku pomijając to że spaliły mi się 3 świece
2.Czy da się wykorzystać jakoś diode np. 1N5408 tak jak zawór przeciwzwrotny nie jestem zbyt dobry z elektroniki ale po wyłączeniu wszystkiego w Simku nadal swieciła mi lekko dioda postojowa mam dużo nawalonej elektroniki i mam wrażenie że ucieka mi prąd a aku sie rozładowuje.
3.Sprawdzałem ostatnio też impulsator w statorze nie wiem czy dobrze ale jeden przewód miernika podłączyłem do masy motoru a drugi do styku nr 3 z impulsatora i miernik piszczał na każdej pozycji statora dlaczego???
4.Pytanie kolejne. Dlaczego jak odłączyłem z EWR od żarówki HS1 przewody 59b i 59a (te kable od cewki) żarówka nadal świeciła tak samo jak z podłączonymi kablami może ta masa z EWR nr 31 albo 31c nie powinna iść do masy motoru a bezpośrednio do żarówki jak u was to jest podłączone.
5.Licze na odpowiedzi od Pana Syzyfa naprawde podziwiam wszystkie tematy. Zamieścił Pan tam układ zapobiegający przepalaniu się żarówek (odpowiednik EWR/ESB1) to na ten halogen według tego przychodzi stałe napięcie a nie jak w zwykłych Simkach zmienne tak ??? Moge wykorzystać ten układ np. do lampy tylnej ale dodatkowo jeszcze ze stabilizatorem na 12v żeby diody się nie paliły przy wysokich obrotach no chyba że do tego układu nie musiał bym dawać stabilizatora prosze o odpowiedz heh
6. Jak dobrze pamiętam to gdy sprawdzałem napiecie ładowania aku to na wysokich obrotach miałem nawet 16 v czy to wina modułu ładowania.
Ostatnio zmieniony przez pawel723 dnia Śro 21:45, 10 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:26, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
1. Odwrotne podłączenie cewki butelkowej nie powinno zaszkodzić modułowi. Co najwyżej iskra może być słabsza.
2. Pobór prądu można stwierdzić miernikiem: podłączyć go szeregowo (jako amperomierz) z akumulatorem, wyłączyć odbiorniki i sprawdzić, czy płynie prąd (nie powinien).
3. Impulsator, to cewka (zwój drutu) o dość małej rezystancji i miernik będzie piszczał, co oznacza prawie zwarcie. Podłącz miernik tak samo i ustaw go na zakres pomiaru rezystnacji: powinien pokazać ok. 15-30 omów.
4. Kable 59a i b nie służą do zasilania żarówki, tylko do ładowania akumulatora (EWR ma w sobie mostek prostowniczy). Styk 31 to masa. Styk 31c służy do zmiany poziomu max napięcia podawanego na żarówkę - może być nie podłączony albo zwarty do masy.
5. Na halogen jest podawane napięcie przemienne. Opisany układ działa normalnie na napięciu stałym, ale w tym wypadku ma mostek prostowniczy. Jak nie znasz się na elektronice, to zrozumienie tego będzie trudne. Dla lampy tylnej na diodach: lepiej dać stabilizator napięcia np. 10V bo wtedy lampa będzie zawsze świeciła tak samo, bez względu na wahania napięcia w instalacji (12-16V).
6. Może być chwilowo 16V, bo ELBA nie ogranicza napięcia ładowania, lecz tylko odłącza aku, gdy osiągnie stan naładowania.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 23:31, 10 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel723
Bywalec
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:48, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
A to pytanko mam idzie wykombinować jakiś układ do ładowania tego aku bo 16v raczej niezdrowe dla aku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel723
Bywalec
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:59, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedno jaka jest różnica miedzy modułem wysokim i niskim jaki mam kupić. To jest zależne od cewki NN ??
Ostatnio zmieniony przez pawel723 dnia Pon 16:00, 15 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:54, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Z tego co wiem, to raczej bez różnicy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel723
Bywalec
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:18, 19 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Kolejne pytanko przeglądam tak sobie schematy i o co chodzi w tym dlaczego masa 31c z EWR jest podłaczona pod stacyjke 59 według tego to i tak na kazdej pozycji beda swiecic swiatla czy mam racje ??? [link widoczny dla zalogowanych]
Bo tu tak jak ja mam jest następująco [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|