|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jurcyk
Nowicjusz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Staszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 1:46, 28 Lut 2016 Temat postu: Kontrolka długich świateł |
|
|
Witam, zakupiłem i zamontowałem sobie w Simsonku obrotomierz z kontrolką świateł długich. Niestety nie jestem zadowolony z podświetlenia tej kontrolki. Podpiąłem ją pod reflektor przedni. W ciągu dnia praktycznie jej nie widać, wieczorem świeci tak sobie. W raz z dodaniem gazu mocniej świeci ale też bez szału. Mam kontrolkę kierunkowskazów i świeci super. Da się coś z tym zrobić czy już tak musi być ? W mojej maszynie instalacja 12V, platynki, żarówka halogenowa z przodu, wkład HS1, układ z Elbą i EWR. Żarówka w kontrolce 12V 2W
Ostatnio zmieniony przez Jurcyk dnia Nie 1:50, 28 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:04, 28 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Słabsze świecenie kontrolki wynika zapewne z tego, że jest ona zasilana z cewki świetlnej, natomiast kontrolka kierunków z akumulatora (wyższe i stabilne napięcie).
Widzę tutaj 2 wyjścia:
1. Zastosować żarówkę 6V/2W. Teoretycznie powinna się ona przepalać w instalacji 12V, ale nie wiadomo jakie masz napięcie z cewki świetlnej. Jeśli będzie za wysokie, to można szeregowo z kontrolką włączyć diodę prostowniczą (jest tam napięcie przemienne, więc prąd spadnie o połowę) albo rezystor ok. 10 omów i mocy 5W.
2. Zasilić kontrolkę z akumulatora. Dla pewności musiałbyś na próbę podłączyć ją do akumulatora i sprawdzić, czy jest poprawa. Jeśli tak, to można myśleć o zasileniu jej w taki sposób, aczkolwiek wymaga to jakiegoś dodatkowego układu pośredniczącego, bo rozumiem, że chcesz aby była ona włączana w chwili, gdy włączysz długie przełącznikiem na kierownicy.
Trzeba by zrobić układ, który z tego przełącznika będzie brał tylko "sygnał włączenia" i podłączał kontrolkę do akumulatora (ze styku 15/51 stacyjki). Tu wystarczy prosty układ z 1 tranzystorem pracujący jako tzw. klucz.
Czyli ogólnie coś w tym stylu (zamiast R2 żarówka, zamiast R3 kondensator):
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jurcyk
Nowicjusz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Staszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:04, 28 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki Syzyf ! Z przodu w reflektorze nam żarówke H4 35W. Podpiąłem kontrolkę wedle schematu, pod światła długie w reflektorze. Światła mam z cewki 12V 42W czyli kontrolka również pobiera prąd z cewki.
Czyli po zastosowaniu żarówki 6V 2W kontrolka powinna świecić lepiej ? Zastosowanie takiej żarówki nie wpłynie na światła reflektora ? Pamiętam że kiedyś robiłem test i po założeniu żarówki do tylniego światła pozycyjnego 6V 5W światło reflektora świeciło słabiej .
Nad drugim rozwiązaniem jeszcze poczekam aczkolwiek bardzo za nie dziękuję !
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:34, 28 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli teraz przednia lampa dobrze świeci na długich, to żarówka 6V nie powinna wpłynąć na jasność - w końcu to tylko kilka watów więcej. Raczej jest szansa na to, że po przygazowaniu kontrolka może się spalić, dlatego lepiej do testów było by użyć rezystora szeregowego (moc 5W lub więcej).
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|