|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olekklaczkowski123
Bywalec
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:32, 06 Kwi 2015 Temat postu: ,,Krzywy prąd" po wyjściu z mostka |
|
|
Witam. Postanowiłem zrobić u siebie w simku kierunkowskazy, jednak zanim wziąłem się za zakładanie kierunków postanowiłem zająć się ładowaniem którego zwyczajnie u mnie nie było. Miałem założony taki duży mostem Greatza nie wiem czy oryginalnie takie były ale ok. Postanowiłem go wymienić z powodu tego że było na nim mnóstwo śniedzi a nowy kosztował 5 zł. Mój nowy mostek to KBPC3510.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tam gdzie jest AC podpiąłem jeden kabel z cewki ładowania a drugi po przekątnej. Pod + kabel idący do akumulatora i po przekątnej masę. Dobrze?
Na kablach z cewki jest po ok 30v (prąd zmienny) przy wyższych obrotach.
Gdy prąd przejdzie przez mostek prąd nie jest wyprostowany podpinałem pod kabel przerywacz kierunkowskazów który działa tylko na prądzie stałym(skoro przerywacz nie działa akumulator też nie będzie ładowany. Dlaczego prąd nie jest prosty?
Czy ma jakieś znaczenie który kabel z cewki gdzie?
Co zrobić?
Prosze o pomoc
Simson s51 electronic 12v bez elby bez ewr itp
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:55, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
AC podłączasz pod masę, + pod przerywacz, a pozostałe 2 pod cewkę ładowania, tak mi się wydaje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:41, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Stasiu007 - no comments...
olekklaczkowski123 napisał: | Tam gdzie jest AC podpiąłem jeden kabel z cewki ładowania a drugi po przekątnej. Pod + kabel idący do akumulatora i po przekątnej masę. Dobrze? |
Dobrze.
olekklaczkowski123 napisał: | Na kablach z cewki jest po ok 30v (prąd zmienny) przy wyższych obrotach. |
Rozumiem, że to na gołych kablach z cewki, bez obciążenia w postaci np. żarówki, akumulatora. Jeśli tak, to w miarę OK.
Sprawdzanie tego co się dzieje na wyjściu mostka, lepiej zrobić woltomierzem, tzn. podłączyć mostek jw. i zmierzyć napięcie stałe miedzy masą a plusem mostka (bez akumulatora). Zmierzyć napięcia na coraz wyższych obrotach (powinno być coraz większe, nawet powyżej 50V). Potem podłączyć do mostka akumulator i też zmierzyć na podobnych obrotach - przy wyższych napięcie na aku powinno wzrastać.
A tak w ogóle, to na samym początku trzeba sprawdzić, czy cewka jest bezmasowa, bo tylko taka może być do mostka - jak to zrobić pisałem niedawno.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olekklaczkowski123
Bywalec
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:37, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Cewkę sprawdziłem. Przejście na jednym kablu wynosi 540 a na drugim 666 Wide grin Czyli co jest to cewka bezmasowa?
Prąd na wyjściu z mostka wynosi 30-40v ale mierzy prąd jest ZMIENNY a nie stały (na mierniku ustawiane zmienny-stały na stałym pokazuje 0)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:31, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Nic nie rozumiem z tego co napisałeś. Co to są za wielkości 540, 666. Mierzone między jakimi punktami, na jakim zakresie?
O tym, czy cewka jest masowa świadczy niska rezystancja między odczepami cewki a masą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olekklaczkowski123
Bywalec
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:41, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Jeśli cewka jest bezmasowa to kable wychodzące z niej nie mają połączenia z masą sprawdziłem to za pomocą brzęczyka w mierniku nie wiem czy można tak sprawdzać ale ok. i to 540 i 666 to odczyt z brzęczyka.
Jeden kabel z miernika na kabel z cewki a drugi od miernika do masy. Tak samo z drugim kablem z cewki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:59, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Kompletnie nie rozumiem tego podejścia. Skoro masz wyjaśnione i napisane, że masowość cewki należy sprawdzać omomierzem na zakresie 200 omów, to po jakiego grzyba ustawiasz miernik na brzęczyk, odczytujesz jakieś liczby i bez świadomości, co one wskazują interpretujesz wynik jako "bezmasowość". To jest bez sensu. Ustaw miernik na zakres do 200 omów i zmierz - wtedy będzie coś wiadomo.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olekklaczkowski123
Bywalec
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:55, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jakim cudem ale w czasie odczepiania wsuwek (cewki) od mostka przeskoczyła iskra nie mam pojęcia jakim cudem i cewka się spaliła Jak to możliwe? To że się spaliła wnioskuje po tym że nie ma na niej przejścia. Po zakupie nowej cewki będę dalej próbował uporać się z ładowaniem. Na razie dzięki za pomoc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:56, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Odnośnie przeskoku iskry, to trudno mi powiedzieć co było przyczyną. Jeśli silnik był zgaszony, to jedynym źródłem napięcia mógł być akumulator, którego plus mógł być podłączony na plus mostka.
Natomiast spalenie się cewki od przeskoku iskry, to jakaś bzdura. Cewka ładowania jest nawinięta drutem ok. 0.8mm średnicy, więc przepalenie takiego drutu wymaga nie tylko bardzo dużego prądu ale też chwili czasu.
Coś to źle diagnozujesz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorz1252
Nowicjusz
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:58, 07 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Tu masz wytłumaczone gdzie co podłączyć z tej kostki( mostek prostowniczy). ELBA służy jako regulator napięcia. Może Ci posłużyć schemat instalacji na 12V z ELBĄ a zamiast RELBY można zewrzeć ptzewody tak jak wychodzą z ELBY naprzeciw siebie. Moim zdaniem powinieneś dołożyć ELBE albo zbudować regulator napięcia może z tego tematu na tym forum-"Układy: ładowania akumulatora i odpowiednik EWR/ESB1.
"minus po przekątnej w stosunku do plusa a drugi styk AC po przekątnej opisanego styku AC.
Do AC podłącza się 2 kable z cewki ładowania, minus do masy a plus do styku 59a ELBY". Dlatego pisałem, żebyś dołożył jakiś regulator bo będzie to korzystne dla twojego akumulatora i działania całości.
Ostatnio zmieniony przez grzegorz1252 dnia Śro 19:13, 08 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|