|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebastian113
Nowicjusz
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:31, 25 Wrz 2010 Temat postu: Która cewka jest cewką ładowania |
|
|
Witam ! Chcę wymienić sobie cewke ładowania.ale... Kupiłem nową cewkę i teraz nie mogę się ogarnąć ktora to cewka ładowania ;P Przeglądając schematy wytypowałem jedną od której odchodzą 2 kable bez masy t5ak jak w tej która kupiłem, jednak ta wytypowana cewka jest większa od tej co kupiłem. Biąrąc pod uwage rozmiar to pasuje tylko do jednej cewki która nie jest tą z poprzedniego typowania... I teraz nie wiem którą wymienić ?
Chyba trochę nieskładnie wytłumaczyłem ale mam nadzieje że wiecie o co chodzi
TAG-SYZ ELEK-LADO
Ostatnio zmieniony przez sebastian113 dnia Nie 10:01, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TERY
Stały bywalec
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 1141
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Sob 18:34, 25 Wrz 2010 Temat postu: ..... |
|
|
model simsona 6v 12v ? a w starszych tematach jest wszystko napisane.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 8:36, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Do cewki ładowania - bez względu na napięcie - są przylutowane 2 kable o kolorach szaro-czerwonym oraz żółto-czerwonym.
Od napięcia w instalacji jest natomiast uzależnione podłączenie kabelków:
- przy 6V kabel żółto-czerwony musi być przylutowany do punktu lutowniczego na cewce, który ma widoczne razem 2 druty
- przy 12V kable można przylutować dowolnie
Przy okazji zmień tytuł tematu, bo "Malutki problem" nic nikomu nie mówi. Czy nie można wprost napisać "Która cewka jest cewką ładowania?".
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebastian113
Nowicjusz
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:01, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Simson SR50C 12V. Czyli rozumiem, że mam wymienić tą z dwoma przylutowanymi kabelkami. A czy ma jakieś znaczenie to, że nowa cewka jest mniejsza ?
Ostatnio zmieniony przez sebastian113 dnia Nie 10:02, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolsr
Simson Fan
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:20, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
sebastian113 napisał: | Simson SR50C 12V. Czyli rozumiem, że mam wymienić tą z dwoma przylutowanymi kabelkami. A czy ma jakieś znaczenie to, że nowa cewka jest mniejsza ? |
Jak to mniejsza? Chodzi ci o to ze ma cieńsze zwoje, mniejsza ilość ich?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:40, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Może masz cewkę od instalacji 6V, bo ona ma mniej zwojów. Ale na 6V jest cewką masową, czyli ma jeden odczep przylutowany do metalowego korpusu (rdzenia). Obejrzyj ją dokładnie, czy do rdzenia nie jest czasem przylutowany jeden koniec drutu cewki (szukaj punktu lutowniczego na rdzeniu). Zmierz też wysokość rdzenia, czyli tą zaokrągloną część, która jest najbliżej magnesów magneta - powinna mieć ok. 14 mm.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lhr Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:43, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Jaki masz zapłon?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebastian113
Nowicjusz
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:37, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Zapłon mam elektroniczny. Co do punktu lutowniczego to przy tej cewce pasującej rozmiarowo zauważyłem że jest dochodzi do niej tylko jeden przewód i przy jednej ze śrub mocujących jest właśnie punkt lutowniczy
Ostatnio zmieniony przez sebastian113 dnia Nie 19:38, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:05, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli dochodzi do niej kabel biało-czerwony, to będzie to cewka świetlna.
Sprawdź jeszcze w tej drugiej cewce (jak piszesz: mniejszej, z dwoma przylutowanymi kablami), czy ma punkt lutowniczy i czy jest do niego przylutowany drut z cewki (może być tylko kropla cyny bez drutu).
Bo możesz mieć coś namieszane i masz ładowanie na cewce masowej z instalacji 6V.
Sprawdź też dokąd prowadzą te 2 kable z "małej" cewki. Powinny iść na mostek prostowniczy (kostka wielkości rosołku z Knorra z 4 stykami) a potem na styk 59a ELBY.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebastian113
Nowicjusz
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:44, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Zgodnie ze schematem wymieniłem cewkę do której dochodziły kable czerwono-żółty i siwo-czerwony (jeszcze nie zdażyłem sprawdzic czy działa ładowanie) Jednak wcześniej przez pomyłkę wlutowałem ta cewkę na miejsce cewki świetlnej. Kiedy zauważyłem błąd, z powrotem włożyłem cewke świetlną a wymieniłem prawidłową cewkę(wg schematu) Tylko mam teraz mały problem, bo zauważyłem że nie mam świateł ;/;/ Czy przez to że wlutowałem cewke ładowania na miejsce cewki świetlnej mogło dojść do uszkodzenia któreś części elektryki ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 6:52, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Nie, zamiana miejscami cewki świetlnej i ładowania nie ma wpływu na ich działanie.
Zobacz do którego styku stacyjki jest podłączony przewód czerwono-biały od cewki świetlnej, odłącz go, podłącz do niego żarówkę, odpal silnik i zobacz, czy świeci.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebastian113
Nowicjusz
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:45, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki, znalazłem przyczynę - kabel o którym mówisz podłączyłem pod nie ten styk co trzeba ;p
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|