Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ładowanie 35W z cewki świetlnej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pią 21:51, 21 Wrz 2007    Temat postu: Ładowanie 35W z cewki świetlnej

Wpadłem na taki pomysł aby zrobić ładowanie z cewki świetlnej 12V 35W. Do tej cewki zapinamy mostek prostowniczy a następnie regulator napięcia z malucha (starsze wersje które zamiast alternatora miały prądnice). Lampa tylna zasilanaby była prosto z baterii. Co o tym myślicie ??

TAG-SYZ ELEK-LADO ELEK-ZMIA
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:57, 21 Wrz 2007    Temat postu:

Po pierwsze zeby zapiac mostek musisz miec cewke bez polaczenia z masa (musialbys odlutowac mase z cewki).

Po drugie zeby zlozyc taki regulator napiecia potrzebne jest "wzbudzenie i prąd" a cewka oferuje jedynie prąd. Bez wzbudzenia niczego nie podladujesz - chyba ze masz pomysl jak je zrobic - chetnie obczaje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pią 23:25, 21 Wrz 2007    Temat postu:

Z osobną masą do mostka nie ma raczej problemu. A jeżeli chodzi o wzbudzenie to właśnie dlatego nie chce montować regulatora napięcia z alternatora tylko z prądnicy. Tam są tylko dwa styki i masa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:39, 21 Wrz 2007    Temat postu:

Zle sie zrozumielismy - mostek musi miec prad z cewki nie laczonej z masa.

Gdzie masz regulator napiecia bez wzudzenia? Jedynie ELBA.

W Maluchu, Ursusie, Jawie - wszedzie jest pradnica i wszedzie jest wzbudzenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pią 23:52, 21 Wrz 2007    Temat postu:

Dobrze się zrozumieliśmy tylko ja się źle wyraziłem. Wiem o co chodzi z tą cewką.
No dobra, skoro mówisz że regulator z malara nie spasuje to możemy zastosować elbe. Wiesz może jaki maksymalny prąd może przez nią płynąć i czy da się ją podpiąć tak żeby robiła jako tylko regulator ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:53, 22 Wrz 2007    Temat postu:

O ile mi dobrze wiadomo regulator powinien puszczcac tyle pradu ile wlasnie potrzebuje akumlator, czyli w skrajnych sytuacjach nawet cala moc cewki. Szczerze mowiac gornej wartosci nie znam, bo nie ma tego w internecie.

Elba ma jeszcze wejscie na przerywacz kierunkowzkasow - jesli naprawde nie chcesz uzywac wbudowanego elektronicznego przerywacza to mozesz nie podlaczac tam przelacznika. Dokladnie chodzi o wtyk 49a w ELBIE. Cala reszte podpinasz i masz sam regulator.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Sob 15:32, 22 Wrz 2007    Temat postu:

Knight, a spotkałeś się kiedyś z czymś takim jak przegrzana albo spalona Elba od za dużego prądu albo coś takiego ?? Bo myślałem żeby puścić do elby (po wyprostowaniu- chyba że elba ma prostownik w sobie to wtedy nie) prąd ze wszystkich cewek (najlepiej żeby to były te najmocniejsze czyli świetlne 35W 12V), a potem z Elby na akumulator. Wtedy wszystkie odbiorniki elektryczne byłyby zasilane z akumulatora (tak jak w samochodzie). Zniknełoby wtedy wkur**wiające przygasanie światła przedniego na wolnych obrotach (byłoby zasilane z aku). Aku mam 12V 7,5Ah żelowy tak więc powinien starczyć. Zapłon byłby bateryjny. Tylko pytanie jest takie czy Elba to wyrzyma. Można co najwyżej zrobić wersje uboższą tzn. zapłon pozostaje tradycyjny z cewki a reszta tak jak wyżej opisane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal91a
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lewniowa

PostWysłany: Śro 21:52, 26 Wrz 2007    Temat postu:

ja zrobiłem tak [link widoczny dla zalogowanych]
i powiem wam nawt to chodziło ale jednak troszki to było za mało bo kierunki miały chwilowe opuźnienie takie ze szło sie do tego przyzwyczaić ale miały i chodziło to tylko przy normalnej jeżdzie nie wiem ile pochodziły by te kierunki jakbym stanoł i mrugał na światłach i na wolnych obrotach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czteryef
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj Opolskie

PostWysłany: Śro 23:44, 26 Wrz 2007    Temat postu:

hmmm. Ja mam zamiast cewki ładowania cewkę oświetlenia. Masa jest wspólna. Ale zamiast mostka mam pojedynczą diodę dużej mocy. I to działa. nie wiem jakie parametry ma elba, ale zawsze można w niej podmienić scalony regulator napięcia na mocniejszy, a w ekstremalnych przypadkach pogrubić ścieżki.chociaż na moje oko to te które są w oryginalnych elbach made in DDR powinny wytrzymać bardzo dużo. Ja mam podpięte światła stop (żarówka i listwa 24 diody), pozycje, dodatkowy panel 24 diody w tylnej lampie, i na wskaźniku ładowania mam minimum 12,5V (takie 3 diody w obrotku, wyskalowane według zasilacza stabilizowanego) Jedyna anomalia tego układu jaką zauważyłem jest taka że na wolnych obrotach ma większe napięcie niż na szybkich ( a powinno być odwrotnie).
Pytałem znajomego elektronika, to mi powiedział że taki pomysł powinien działać, ale głowy za to nie daje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SR 50 B4 matej !
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: woj.opolskie

PostWysłany: Nie 9:49, 30 Wrz 2007    Temat postu:

ja mam zamiar teraz wymieniac cewke ładowania i swiatel na 12 V. niewiem czy kupic dwie cewki swiateł zeby było lepsze ładowanie moge tak zrobic ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czteryef
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj Opolskie

PostWysłany: Nie 10:04, 30 Wrz 2007    Temat postu:

Jak już pisałem u mnie to działa. Mnie się tego nie chce już przerabiać, ale możesz u siebie wyprowadzić masę z cewki ładowania na mostek. Wtedy powinien być normalny prąd ładowania, bo jak napisałem wyżej u mnie na wolnych prąd ładowania jest zaj.... Dowiedziałem się ostatnio że to może być wina wspólnej masy, bo cewki wzbudzają się wzajemnie i nakładają się. Ja tam stolarz jestem,więc nie za bardzo to kumam, ale elektrycy wiedzą o co chodzi:) ale cewka świateł do ładowania to sensowne rozwiązanie.Zawsze jest pod co halogen z przodu podłączyć:]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal91a
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lewniowa

PostWysłany: Czw 0:04, 04 Paź 2007    Temat postu:

a jaka mocna jest cewka ładowania moze nie trzeba by było kombinować z cewką świetlną tylko wykosztować sięna drugą cewke ładowania i tyle
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paluch
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzepice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:59, 04 Paź 2007    Temat postu:

a od za duzego prądu z mostka gretza czy elby aku sie nie zagotuje?? chyba tak ja chcialem zrobic swiatla w simku z akumulatora to bez regulatora napiecia nieda rady bo wtedy bez niego idzie za duzy prąd na aku i sie gotuje ;i wlasnie michal na tym twoim schemacie tak by bylo
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal91a
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lewniowa

PostWysłany: Czw 23:12, 04 Paź 2007    Temat postu:

ja miałem tak zrobione jak na tym schemacie i było troche za małe ładowanie i jezeli zawsze jechałem na światłach to nie było bata zeby zagotowało bo zaóważ ze cewka ładowania daje całe swoje watty(nie wiem ile ich jest) ale cewka świetlna daje tylko połowe bo jest ładowanie jednostronne
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin