|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek025
Bywalec
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:15, 15 Mar 2011 Temat postu: Ładowanie 6V |
|
|
Witam nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie więc postanowiłem założyć nowy temat więc chodzi o to że od początku nie miałem ładowanie dziś zakupiłem elbę kierunki już podłączone i zostaje mi jedno wejście wolne do regulatora wiem że mam popsuty orginalny prostownik 6V który kosztuje 100 zł więc chciałbym się dowiedzieć czy idzie tanim kosztem zrobić porządne łądowanie używam kierunków bardzo często i przy kontroli polici doczepili się że kierunki długo się włączają więc podjąłem decyzje o kupnie elby i co bym musiał zrobić aby mieć dobre ładowanie aha i mam jeszcze jeden problem pali mi żarówkę tylnią jak włącze na długie i jak wkręcę mój sprzęt na REZO to już jest po żarówce pomóżcie mi bo chce mieć wszystko tak jak należy Pozdrawiam
TAG-SYZ ELEK-LADO6
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:38, 15 Mar 2011 Temat postu: Re: Ładowanie 6V |
|
|
Rozumiem, że wolne wejście ELBY, to styk 59a?
Teoretycznie ELBA sama jest prostownikiem (tyrystor w środku), jednak chyba lepiej jest na wejściu dać diodę, jak na schemacie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Na tym schemacie jest w tym charakterze wykorzystana część mostka (Gleichrichter) masz do wyboru, co będzie ci łatwiej kupić: mostek na min 6A albo diodę prostowniczą na min. 6A. Koszt obu w granicach 2-3 zł.
Diodę trzeba podłączyć anodą od strony kabla z cewki a katodą na styk 59a ELBY.
Palenie się tylnej żarówki można spróbować wyeliminować włączając szeregowo z nią także diodę prostowniczą 6A. Więcej o tym: KLIK
Nie rozumiem tego zdania z uwagi na brak przecinka:
krzysiek025 napisał: | pali mi żarówkę tylnią jak włącze na długie i jak wkręcę mój sprzęt na REZO to już jest po żarówce |
O którą żarówkę chodzi, bo włączenie świateł długich nie powinno mieć związku z żarówką tylną.
Dobrze by też było abyś podał schemat, którym się posługujesz.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 19:53, 15 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek025
Bywalec
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:54, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
no ja wiem że teoretycznie żarówka tylna świcić powinna tak samo ,ale u mnie na długich tylna żarówka świeci mocniej, a jak włącze krótkie to żarówka świecie słabiej, a jeszcze się spytam bo mam owiewkę diablo i tam są halogeny, i jeden halogen potrzebuje 100W żeby świecić pełną mocą czy dało by rade podnieść natężenie wytwarzane przez cewki niewiem ,np coś w stylu przetwornicy. Aha i zapomniałem tylne światło mam z cewki tak samo jak przednie Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:11, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
To opisz jakie masz zmiany w instalacji bo oryginalne cewki na pewno ci nie uciągną tego halogena.
Napisz co tam masz pokombinowane.
Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Wto 21:14, 15 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:49, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
100W na pewno nie wyciśniesz z jednej cewki a nawet dwóch. Żadna przetwornica niczego nie wyczaruje a wręcz pogorszy, bo sama pożera część energii. Poza tym po co ci tak mocna żarówka - w samochodach jest H4 60W.
Jeśli jest zależność świecenia tylnej żarówki od przedniej, to zapewne masz je podłączone pod tą samą cewkę, czyli niezgodnie ze schematem. Stąd moje pytanie o to, jakim schematem się posługujesz.
Nie zmienia to jednak faktu, że oba włókna w żarówce przedniej przeważnie mają tą samą moc (krótkie/długie, np. 25W/25W), zatem zmiana świateł nie wiąże się ze zmianą mocy odbiornika i nie powinno to wpływać na jasność świecenia żarówki tylnej, nawet jeśli jest podłączona do wspólnej cewki (a powiny być - przy 6V - do różnych).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek025
Bywalec
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:45, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
ja nie mam orginalnej lampy z przodu tylko owiewkę zerknij na link mojego simka na dole i mam tak zrobione że na krótkich mam podłączone 2 halogeny a na długich jeden ,dlatego aby coś świeciło mocniej i tak jak mówisz tylne światło mam podłączone do tej samej cewki co lampa z przodu a jak podłanczałem instalacje to nie korzystałem z zadnych schematów tylko robiłem z głowy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:06, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Marek Niedźwiecki z Trójki mówi "z głowy, czyli z niczego"
Schemat mimo wszystko dobrze jest mieć, bo pamięć jest zawodna i po jakimś czasie zapomina się co i jak. Choć może ja tak mam z racji wieku
To jest trochę dziwne, że przy tak mocnych żarówkach z przodu, na jednej (zakładam ok. 45W) przepala się tylna. I te 2 halogeny na krótkich świecą w ogóle ?
Ale skoro tak, to zostaje sposób z diodą albo spróbowanie podłączenia na cewkę ładowania, poprzez dławik uszkodzonego prostownika 6V, w którym dławik zapewne jest OK.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek025
Bywalec
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:14, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
2 halogeny świcą ale szału ni ma xD. co do schematów to mam dobrą pamięć wyjaśnij mi bardziej z tym prostownikiem bo dłąwik jest na moje oko ok i jaki kabel od czego podłączyć pod styk regulatora w elbie ???
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:31, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Prostownik, czyli diodę (albo część mostka) podłączasz anodą (w mostku ~) do kabla czerwono-żółtego wychodzącego z silnika, zaś drugi styk do 59a ELBY: w diodzie katoda (ma pasek na obudowie), w mostku symbol "+".
Światło tylne: kabel czerwono-szary z silnika powinien być na styku potrójnym stacyjki, jak na schemacie [link widoczny dla zalogowanych] .
Do tego styku podłączasz kabel szaro-czarny dlawika i drugi szaro-czarny na styk 59b.
Światło tylne podłączasz na styk 58 stacyjki - jak na schemacie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek025
Bywalec
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:47, 29 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
dziś kupiłem diode prostowniczą 6A podłączyłem ją i nie wiem czemu ale przez elbę nie ładuje tylko jak podłącze , diode prostwoniczą od razu pod aku czemu tak się dzieje ???
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:07, 30 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
A skąd wiesz, że nie ładuje przez ELBĘ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek025
Bywalec
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:00, 31 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
dlatego że sprawdzałem miernikiem nie wiem dlaczego tak jest ???
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:08, 31 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Chodziło mi o to, w jaki sposób robiłeś ten pomiar, gdzie się podłączyłeś, itd.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek025
Bywalec
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:30, 03 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
no podłączyłem pod idące kable pod akumulator
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:52, 03 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Czy to jest taki problem odpowiedzieć precyzyjnie na pytanie?
Zadam więc kolejne:
1. Czy akumulator był podłączony do instalacji?
2. Jak podłączyłeś miernik do kabli: szeregowo z plusem, czy równolegle do zacisków aku?
3. Co tam zmierzyłeś?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|