 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kat
Nowicjusz

Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowosiółki Dyd. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:11, 28 Lip 2011 Temat postu: Ładowanie akumulatora mostek prostowniczy + układ dławikowy? |
|
|
Witam dziś przestały działać mi kierunki więc wziąłem się za sprawdzenie kabli okazało się że jest wszystko dobrze więc rozkręciłem elbe i na niej była spalona ścieżka znalazłem w garażu przerywacz mechaniczny działa ale nie mam z czego zrobić ładowania został mi sam mostek i tryzystor 12v taki jak na tym zdj [link widoczny dla zalogowanych] i nie wiem jak to podłączyć żeby działało proszę o pomoc
TAG-SYZ ELEK-LADO
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:03, 28 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Jest coś takiego jak tryzystor?
Chyba nie..
Skoro napięcie masz 12V, to wykorzystaj mostek prostowniczy który masz a za kilka złotych możesz zrobić regulator według patentu Syzyfa.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kat
Nowicjusz

Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowosiółki Dyd. Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:09, 29 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Tak, chodzi o ten układ ale jeśli nie znasz się na elektronice, to nie polecam.
Możesz wykorzystać prostownik, który pokazałeś na fotce ale ładowanie będzie słabsze o połowę. Pytanie też, jaką masz cewkę ładowania, bo do niego potrzebna jest cewka z odczepem na masie - musiałbyś to sprawdzić np. baterią i żarówką podłączoną szeregowo z każdym kablem od cewki i masą motoru. Jeśli cewka będzie masowa, czyli dla instalacji 6V, to napięcie może być zbyt niskie do ładowania aku 12V.
Gdyby cewka była bezmasowa - taka jest w inst. 12V - to trzeba by jeden odczep podłączyć do masy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kat
Nowicjusz

Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowosiółki Dyd. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:47, 29 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Cewkę mam 100 % bez masową dwa odczepy które są podłączone do mostka prostowniczego i dalej była elba 12v która się spaliła.Chciałem ją zastąpić tym [link widoczny dla zalogowanych] O ile jest taka możliwość ...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:06, 29 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
W takim razie musisz podłączyć jeden z kabli cewki do masy (obojętne który) a drugi do przewodu zielono-czerwonego prostownika z fotki. Kabel czerwony prostownika do bezpiecznika i z jego drugiego styku do plusa aku.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kat
Nowicjusz

Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowosiółki Dyd. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:30, 29 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
U mnie z tego prostownika wychodzi 3 kable zielono czerwony zielony i szaro czarny jedyny czerwony kabel jest przylutowany do górnej części prostownika . W takim razie jak to podłączyć ???
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:51, 29 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Kablami innego koloru się nie przejmuj i zostaw je nie podlączone. Podłącz tylko czerwony i zielono-czerwony w sposób jak napisałem wyżej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kat
Nowicjusz

Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowosiółki Dyd. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:03, 29 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
To jest mój prostownik w sumie są tu trzy kable czy mam dolutować kabel do tego czerwonego ???
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:17, 29 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Ten czerwony kabel powinien być wyprowadzony na zewnątrz obudowy - spróbuj zobaczyć, czy nie wychodzi. Może został obcięty wewnątrz
Ostatecznie można przylutować do tego lutu kawałek przewodu, który będzie "robił za czerwony".
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kat
Nowicjusz

Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowosiółki Dyd. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:51, 29 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Nie widać żeby było coś obcięte spróbuje od tych dwóch czerwonych dać trzeci czerwony kabel.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:17, 29 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Przepraszam ale nie zauważyłem tego pierwszego zdjęcia i nie widziałem, że tam było coś grzebane w środku i lutowane. W takim wypadku to jest bez sensu aby używać tego prostownika, bo nie wiadomo jak to jest połączone itp.
Lepiej już kupić nową diodę prostowniczą na prąd minimum 6A (3 zł) albo podłączyć mostek prostowniczy oraz sprawdzić miernikiem napięcie i prąd ładowania.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kat
Nowicjusz

Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowosiółki Dyd. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:52, 29 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Mam taki mostek [link widoczny dla zalogowanych] czyli podłączyć zamiast na elbe styk 59a do (+) akumulatora ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:45, 29 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak, chociaż na plusie akumulatora (albo minusie) powinien być bezpiecznik 5A aby przy jakimś zwarciu Simson nie poszedł z dymem
Przy takim podłączeniu będziesz miał ładowanie ale teraz pytanie jakie i czy brak ELBY nie spowoduje nadmiernego ładowania. Trzeba by trochę pojeździć i potem zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wysokich obrotach. Dobrze by było też zmierzyć prąd ładowania tzn. podłączyć się miernikiem szeregowo z plusem aku (na zakresie amperomierza 10A).
Co może spowodować brak ELBY?
Wbrew pozorom ELBA nie jest regulatorem napięcia, tzn. nie wpływa na nie i nie ogranicza go do bezpiecznego poziomu, lecz jedynie odłącza mostek po osiągnięciu przez aku ok. 14V. Jej brak może więc spowodować nadmierne napięcie na nim, jeśli osiągnie stan naładowania a mostek będzie nadal go ładował. Ale może być tak, że np. przy częstym używaniu kierunków do tego nie dojdzie. Dlatego ważne jest zrobienie pomiarów.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kat
Nowicjusz

Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowosiółki Dyd. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:23, 30 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Podłączyłem zrobiłem kilka km odpiołem kabel od mostka przy plusie akumulatora podłączyłem do niego czarną sondę czerwoną do plusa miernik na 10A i pokazało na wysokich 0.7 na niskich 0.5 . Podłączyłem żarówkę 12v 10w do tego kabelka i różnica jasności jej światła na wysokich a niskich obrotach była bardzo mała . Sprawdzając akumulator odłączony prąd stały miernik na 20v pokazało coś 0.25 . Więc chyba coś jest nie tak albo mój miernik jest popsuty .
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|