|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:49, 11 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Miernik ustawiasz na zakres pomiaru rezystancji 200 omów (z symbolem [link widoczny dla zalogowanych]) . Odłączasz te 2 kable idące z silnika: szary i czerwono-biały w tym przypadku.
Robisz 3 pomiary:
- pomiędzy kablami: powinno być około 0 omów (zwarcie, czyli obwód zamyka się przez drut cewki)
- pomiędzy masą (korpus silnika), a szarym: powinno być "1" (rozwarcie), czyli brak połączenia z masą
- pomiędzy masą a czerwono-białym: powinno być tak samo, czyli "1", więc brak połączenia z masą
Tak będzie dla cewki bezmasowej, czyli takiej, która żadnego odczepu nie ma połączonego z masą.
Zrób też taki pomiar, tzn. między masą a odpowiednim kabelkiem, pomiędzy pozostałymi 2 kablami z wiązki: brązowym i czerwonym.
W tym przypadku powinno być ok. 0 omów (cewka masowa).
Na filmie mierzyłeś tylko napięcie akumulatora: po odpaleniu silnika i zgaszeniu coś tam odrobinę przybyło, ale to cienizna.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:59, 12 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Na siwym i baialo-czerwonym na mierniku nastawione 200om mam na zgaszonym - czarna sonda na silniku czerwona w jednym z kabli na poczatku: 01.0 i po 2. sek: 00.9
Na brązowym jest 0 jak odpale miernik pokazuje tam 3,cos ale skacze a jak dam gaz to jest sam ..-.. Takie pomiary i rysunki załączylem . Co dalej Syzyfie : ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:46, 12 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Przede wszystkim: przy pomiarze rezystancji nie powinieneś był włączać silnika (kable nie powinny być pod napięciem), bo mogłeś uszkodzić sobie miernik.
Diesel_1.5_DCI napisał: | Na siwym i baialo-czerwonym na mierniku nastawione 200om mam na zgaszonym - czarna sonda na silniku czerwona w jednym z kabli na poczatku: 01.0 i po 2. sek: 00.9 |
W takim razie cewka ładowania jest masowa, czyli teoretycznie do instalacji 6V. Możesz ją spróbować wykorzystać, ale musiałbyś wyczaić, który z tych 2 kabli daje wyższe napięcie. Musiałbyś utrzymać obroty silnika na jednakowym poziomie i zmierzyć napięcie (zmienne) między masą a danym kablem: siwym a potem czerwono-białym. Na jednym z nich napięcie powinno być o jakieś co najmniej 30% wyższe.
Wtedy ten "słabszy" nie będzie wykorzystany a ten drugi będzie można podłączyć do modułu na Regler.
Nie trzeba podłączać do masy styku nr 7, który zaznaczyłeś na rysunku schematu z modułem.
Te fotki co zapodałeś nie wiem, co mają obrazować. Na stacyjce masz przecież numery styków.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 6:53, 16 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy z takim czymś mogę isc do garazu i brac sie za robotę ?
PS. A jak na 2 kablach mam taką samą wartosc zmienna to obojęniei ktory kabel przykręce do ramy z cewki ladowania ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:15, 16 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Na tym rysunku jest błąd, który sprawi, że ładowania nie będzie:
Diesel_1.5_DCI na rysunku napisał: | REGEL - "mocniejszy" kabel z cewki ładowania, słabszy na masę |
Ja napisałem, że "słabszy" nie będzie wykorzystany, a ty wysnułeś z tego wniosek, że ma być podłączony do masy. To jest oczywisty nonsens. Ten kabel ma pozostać nie wykorzystany, tzn. nie podłączony do niczego, odłączony, zaizolowany i zakopany
Nie ma też takiej możliwości, aby na obu odczepach było to samo napięcie przy tych samych obrotach silnika. Ta cewka to są jakby 2 cewki podłączone szeregowo, niczym np. 2 baterie "paluszki" połączone jedna za drugą. Pierwsza ma minus podłączony do masy, a do jej plusa podłączony jest minus drugiej baterii. Jeśli zmierzysz napięcie między masą a plusem pierwszej, to zobaczysz 1,5V. Jeśli zmierzysz napięcie między masą a plusem drugiej, to zobaczysz 3,0V. Taki mniej więcej jest rozkład napięć na cewce ładowania masowej z 2 odczepami z instalacji 6V (tyle, że napięcia przemienne).
Gdyby plus pierwszej baterii ("słabszy" odczep) zewrzeć do masy, to między masą na plusem drugiej baterii pozostanie tylko 1,5V, zamiast 3,0V (i jeszcze powstanie zwarcie pierwszej baterii).
Można to zmierzyć na wolnych obrotach. Jeśli wytypujesz "mocniejszy", to warto się jeszcze upewnić i podłączyć do tego odczepu/kabla żarówkę np. 12V/21W (drugi styk żarowki do masy) i zmierzyć napięcie na obu odczepach, czy rzeczywiście na tym "słabszym" jest mniejsze.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pią 9:09, 16 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:57, 16 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Wróciłem:
- ładowanie mam na akumulatorze bardzo ładne na wysokich prawie 14v Happy
- PROBLEM się pojawił po pomiarze gdy naciskam sygnał, kierunek, stop- nie ma nic
Moto pali jak trzeba, a okazalo się ze wyjecie siwego wyłączyło mi światła to spowrotem go wpiołem w stacyjke to już są takie jak były
Mam 2 bezpieczniki(wyżej są jeszcze stare zdj) w górnym bezpieczniku jest wpięty + akumulatora i z niego na pin 30 stacyjki jest (podświetlenie z akumulatora jest)
drugi bezpiecznik jest z jednej strony wpięty czerwony kabel ze statora i nic z drugiej strony bezpiecznika nie mam
Akumulator daje mi prąd tylko na podswietlenie, na kierunki i sygnał nie
Co mam teraz robić ?
HELP
Ostatnio zmieniony przez Diesel_1.5_DCI dnia Pią 16:58, 16 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:36, 16 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Na styk 15/51 podłącz konektor z 2 kablami: jeden powinien iść na klakson, a drugi na przerywacz kierunków.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:09, 17 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
ok, juz wszystko jasne. Ladowanie teraz jest takie jakiego nigdy nie mialem xd czyli na max obr prawie 14v. Dziekuje w szczegolnosci mistrzowi elektryki Syzyfowi ale rowniez tym co zajrzeli tu ale nic nie napisali . Dziekuje za porady wszystko dziala.
Mam jeszcze 2 pyt.
Do czego jest drugi bezpiecznik? Mam na nim wpiety czerwony kabel z cewki nic wiecej.
Co jest przyczyna nierownego migania kierunkowskazow po dodaniu gazu czy podczas jazdy? Moj stary, butelkowy przerywacz kierunkowskazow?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:44, 17 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Ten drugi bezpiecznik jest pozostałością po instalacji na napięcie 6V, która ma właśnie 2 bezpieczniki (pewnie oryginalnie taką miałeś). Na 12V wystarczy 1 sztuka.
Ten czerwony kabel jest pewnie z cewki świetlnej. Jeśli za tym bezpiecznikiem nic nie jest podłączone, to pytanie, jak masz zasilone światło przednie? Z czego?
Tak, przerywacz mechaniczny (2 stykowy, "beczułka") jest wrażliwy na zmiany napięcia, wibracje i może wpływać na sposób migania żarówek.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:33, 17 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Syzyfie, powiem tak ten kabel siwy, o ktorym dyskutowalismy wczesniej-po jego wypieciu ze stacyjki na 2 poz nie mam swiAtel to ja nwm jak to jest z tym czerwonym na bezpieczniku bo brazowy to zaplon w stacyjce jest wpiety.
A jaki polecasz inny lepszy 2 pinowy - nie mam kontrolki kierunkow przerywacz do kierunkowskazow?
Ostatnio zmieniony przez Diesel_1.5_DCI dnia Sob 21:34, 17 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:17, 17 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Nie wiem, jak tam jest z tymi kablami - musiałbyś prześledzić skąd i dokąd biegną itd. w sensie od jakich odbiorników, cewek itd. Kolory kabli nic nie mówią. bo masz nietypowe.
Przerywacz najlepiej kupić elektroniczny w sklepie motoryzacyjnym, np. od Malucha (na żarówki 2x21W/12V). Wpinasz go w miejsce obecnego 2-pinowego, tylko trzeci kabelek podłączasz do masy i tyle.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:11, 19 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: |
Przerywacz najlepiej kupić elektroniczny w sklepie motoryzacyjnym, np. od Malucha (na żarówki 2x21W/12V). Wpinasz go w miejsce obecnego 2-pinowego, tylko trzeci kabelek podłączasz do masy i tyle. |
Byłem po sklepach i po złomach i nie mają wgl.
Patrzyłem po internetach ;p jest ich troche, Jak byś mi mógł Syzyfie podac konkretny link do zamówienia go to było by fajnie
Taki, tani z 4 pinami tylko nwm czy to nie mechaniczny albo bimetaliczny a polecasz ten elektroniczny ;/ ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Ps. Mile widziane opisanie pinów w nim
Ostatnio zmieniony przez Diesel_1.5_DCI dnia Pon 15:15, 19 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:20, 19 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Ten z linku jest elektroniczny i powinien być OK - mam u siebie bardzo podobny. Sądząc z rysunku na obudowie podłącza się go tak - zakładając, że wstawiasz go w miejsce dotychczasowego mechanicznego 2 pinowego (ma styki 49 i 49a):
- kabel ze styku 49 podłączasz na styk "+" nowego
- kabel ze styku 49a podłączasz na styk "C" nowego
- styk "-" podłączasz do masy
- styk "R" (pewnie kontrolka) nie podłączasz w ogóle
Być może będzie dołączona jakaś instrukcja, to wtedy lepiej do niej sięgnąć.
Czekając na przesyłkę zapoznaj się z tym tematem, w którym jest sporo informacji na temat sposobu podłączania takiego przerywacza: http://www.simsonrulez.fora.pl/patenty,20/elektroniczny-przerywacz-kierunkowskazow,26505.html
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 17:22, 19 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:48, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
wlasnie rozpakowalem przerywacz, zamontowalem i jest duza roznica w pracy kieronkowskazow. Dzieki Syzyfie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:15, 06 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Jesli ktos ma problemy z podlaczeniem lub zastanawia sie nad awaryjnoscia takiego rozwiazania to prosze tu pisac jak cos. Ja polecam dziala pieknie
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|