|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
niebieskiS51
Nowicjusz
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Wrocławia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:39, 15 Lip 2012 Temat postu: Lampa tylnia - światła |
|
|
Witam
Moje żaróweczki w Simsonie S51 w tylniej lampie świecą bardzo, bardzo słabo, nawet po ciemku słabo je widać i boje się, że albo mi się przypierniczy policja lub stopu nie będzie widać i będzie nieszczęście. A to wszystko spowodowane tym, że elektryka w Simsonku jest samoróbka (nie ma stacyjki, brak elby). W przeszłości bez kierunków (wtedy akumulatora 6V też nie było) wszystko było ok, później ktoś doradził mi po zamontowaniu migaczów, aby ładowanie akumulatora odbywało się poprzez diodę, która poprzez podłączenie do kabli z tylnej lampy będzie doładowywać akumulator, prąd zostanie podzielony. Po tej niezwykle skomplikowanej operacji żarówki zaczęły świecić bardzo słabo i zacząłem się zastanawiać co zrobić.
Moje pytanie polega na tym, czy dało by się zamontować jakieś zamienniki LED (jak wiadomo pobierają wiele mniej prądu i może by zdały egzamin) jeśli istnieją.
Jeśli macie jakieś pomysły to walcie
P.S Jestem tu nowy, wkrótce mój tygrys zostanie zaprezentowany
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:20, 15 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Z tego wynika że ktoś doradził ci zrobienie ładowania z cewki świetlnej. :O
Logiczne jest że ona nie uciągnie ładowania i świateł.
Pytanie tylko jak masz zasilaną przednią lampę ?
W iskrowniku powinna być cewka osobna do świateł i osobna do ładowania.
Jeśli masz instalacje 6V to do wyjścia cewki ładowania podpinasz ładowanie oraz zasilanie światła stop.
Napisz jaką masz instalacje: 6V czy 12V ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
niebieskiS51
Nowicjusz
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Wrocławia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:50, 15 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
6V mam, znaczy się w moim Simku to z tą elektroniką jest tak pomieszane, że ciężko to pojąć, ale z tego co doświadczyłem to wszystko jest pod 6V oprócz cewki, która jest pod 12V. Jednym słowem namieszane ale chodzi...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
V.I.P
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ok. Środy Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 2:04, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Cewka wysokiego napiecia jest w 90% instalacji 12V niezaleznie od tego, czy 6 czy 12V. Tym sie nie sugeruj.
Najwazniejsze na tym etapie, to wywalic smieszne obejscia z lamp do ladowania, swiatla zrobic z cewki swietlnej.
Kolejnym etapem jest dojscie, jaka cewka jest od ladowania. Masowa, czy bezmasowa. Rozroznisz ja po tym, ze masowa ma tylko 1 kabel bezposrednio z cewki, bezmasowa ma 2. Jezeli cewka jest masowa, mozesz podlaczyc cewke do akumulatora przez diode prostownicza, zakladajac, ze napiecie ladowania nie przekracza bezpiecznej granicy. Jezeli cewka jest bezmasowa, drugi kabel mozesz podlaczyc do masy, lub zastosowac mostek graetza z 4 diod prostowniczych oraz podlaczyc do akumulatora, z podobnym zalozeniem do poprzedniego.
Najprostrze z mozliwych ukladow ladowania i swiatel.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 6:20, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Pustack napisał: | Z tego wynika że ktoś doradził ci zrobienie ładowania z cewki świetlnej. :O |
Niekoniecznie, bo jeśli to jest instalacja 6V, to lampa tylna jest zasilana z cewki ładowania.
Antonio napisał: | Kolejnym etapem jest dojscie, jaka cewka jest od ladowania. Masowa, czy bezmasowa. Rozroznisz ja po tym, ze masowa ma tylko 1 kabel bezposrednio z cewki, bezmasowa ma 2. |
Od cewki ładowania zawsze wychodzą 2 kable, więc po tym się ich nie rozróżni. Najprościej to sprawdzić omomierzem: odłączyć oba kable z cewki ładowania od instalacji i miernik podłączyć między masę a jeden z kabli z cewki - przy masowej miernik wskaże "przejście do masy", czyli wartość bliską 0 omów. To samo na drugim kablu. Wtedy będzie to cewka masowa, czyli dla inst. 6V. Można też obejrzeć cewkę, czy ma jeden drut przylutowany do metalowego rdzenia, ale to wymaga demontażu iskrownika (a po co?).
Łatwiej by było coś doradzić, gdybyś sobie dokładnie obejrzał i narysował na kartce podłączenia fragmentu instalacji dotyczącej ładowania i zasilania tylnej lampy. Jest to raptem kilka kabelków.
W wiązce kabli wychodzących z silnika ustal kable czerwono-szary (NIE czerwono-biały, bo ten jest od lampy przedniej) oraz czerwono-żółty i sprawdź dokąd biegną. Potem odkręć klosz lampy tylnej i sprawdź dokąd biegną kable (opisz kolory) od żarówek i jak się łączą z cewką ładowania, prostownikiem i aku.
Wstaw taki rysunek albo przynajmniej słowny opis: co jest z czym połączone.
Jaki masz prostownik do ładowania aku? Taki: [link widoczny dla zalogowanych] ?
Schemat do instalacji 6V: [link widoczny dla zalogowanych]
Być może wystarczy tylko zmienić podłączenia cewki ładowania i będzie OK bez kombinowania z LEDami.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|