Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowy iskrownik 6V MZA elektronik - pali żarówki, ELBĘ

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:05, 22 Gru 2010    Temat postu: Nowy iskrownik 6V MZA elektronik - pali żarówki, ELBĘ

Siema.

Mam chyba jakiegoś pecha co do napięcia w Simsonie -.-
Dziś dotarł nowy zapłon ze Stazetu. Platynkowy sprzedałem.
Cewki są 35/21, 6V.
Ja mam powiedzmy że B2-4 z EWR, ale ładowaniem 6V (Elba).
Odczepiłem zasilanie na EWR (59). Odpaliłem. Stop się spalił, ładowanie zniknęło momentalnie, przy przygazowaniu żarówki te już 12V się spaliły (HS1 + 5W).

Założyłem na stop 12V/21W i na full gazie mam tam 19V, świeci tak jakby miała za sekundę sie spalić. Z przodu mam H4 60/55W a z tyłu 24V/5W bo innej 5W już nie mam. Świeci nawet nawet, prawie jak HS1.

Ale nie o to mi chodzi, chcę mieć ładowanie 6V a nie 20V oraz z przodu HS1 z EWR.

Dodam, że cewki były nie dokręcone, taki odpier*** że ja niemogę :/
Koło magnesowe było w S50 B2 (6v). U kolegi wszytsko ok, u mnie nie.

Ktoś się z tym spotkał? Co robić? Wymiana cewek na te "IFA" pomoże?

TAG-SYZ ELEK-CEWK ELEK-LADO6
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:41, 23 Gru 2010    Temat postu: Re: Zapłon MZA 6V B2 = 20V

warszawa_24 napisał:
Cewki są 35/21, 6V.
- żarówki te już 12V się spaliły (HS1 + 5W).
- założyłem na stop 12V/21W
itp.


Nie bardzo rozumiem, dlaczego do instalacji 6V zakładasz żarówki 12V. Podobnie jest z EWR, który pracuje w instalacji 12V.
Jak wiadomo napięcie na zaciskach cewki zależy mocno od obciążenia, które do niej podłączymy. Cewka umownie zwana 6V może przy zbyt małym obciążeniu wytwarzać 30V.

Jeśli do "cewki stopu" zamiast żarówki 6V/21W podłączasz 12V/21W, to zmniejszasz obciążenie cewki aż 4 krotnie, co powoduje zwiększenie napięcia na jej wyjściu i może przepalić żarówkę.
Żarówka 12V ma rezystancję 6,8 oma zaś 6V ma 1,7 oma, co wynika z wzoru na rezystancję R w zależności od napięcia na końcówkach odbiornika U i jego mocy P:
R=U*U/P
Proponowałbym więc najpierw założyć odpowiednie żarówki, choć nie musi to przynieść poprawy, bo cewki i żarówki nie są elementami liniowymi i czasem trudno przewidzieć jak będą razem współdziałać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:07, 24 Gru 2010    Temat postu:

Rozumiem. EWR wypiąłem, bo miałem kupić cewkę 12V.
Założyłem 12V bo kolega w S50 B2 założył zamiast BA20D 6V 35/35W żarówkę BA20D 12V 35/35W.
Wszytsko chodzi ładnie. Nic się nie spala jemu.

Wywaliłem EWR, podłaczyłem schematycznie, z tej cewki 6V/35W świeci tylko H4 12V 60/55W i świeci super Happy
Światło tylne z dławika z cewki 21W. Żarówka to 24V/5W. 6V mi spaliło. Muszę kupić 12V/5W.
Jedynie układ ładowania w Elbie wysiadł.

Teraz kwestia stopu i ładowania.
Założyłem żarówkę stopu 6V/21W, nie spaliła się, nawet jak całe napięcie z cewki szło na nią.

No i co mam robić?
Dziwi mnie to, że mimo dławika 6V/5W się spaliła.
No i ładowanie - nie chcę by Elba znów poszła z dymem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:44, 25 Gru 2010    Temat postu:

Układ ładowania i stopu spróbuj zrobić jak w oryginale, czyli zamiast ELBY diodę prostowniczą (chyba masz ją w dławiku używanym do św. pozycyjnego tylnego).
Z tyłu żarówkę 6V/5W i na stop 6V/21W. Tą pierwszą mogło ci spalić, gdy padła ELBA i nie było poboru prądu przez akumulator i stąd mniejsze obciążenie cewki oraz wyższe napięcie na wyjściu.
Dioda prostownicza minimum 5A lub więcej, na napięcie 100V lub więcej.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Sob 23:46, 25 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:15, 26 Gru 2010    Temat postu:

Ale po co mi diody skoro mam kompleny ten "trystor" DDR.
Zobaczę czy nie zrobi mi rewolucji w akumulatorze, jak bd z 8V to zostawie tymczasowo tradycyjne ładowanie. Ale i tak czeka mnie zakup Elby oraz 6V/5W.
Stopu nie pali, 6V/21W nawet jeżeli on jako jedyny pobiera prąd z cewki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin