|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:05, 22 Gru 2010 Temat postu: Nowy iskrownik 6V MZA elektronik - pali żarówki, ELBĘ |
|
|
Siema.
Mam chyba jakiegoś pecha co do napięcia w Simsonie -.-
Dziś dotarł nowy zapłon ze Stazetu. Platynkowy sprzedałem.
Cewki są 35/21, 6V.
Ja mam powiedzmy że B2-4 z EWR, ale ładowaniem 6V (Elba).
Odczepiłem zasilanie na EWR (59). Odpaliłem. Stop się spalił, ładowanie zniknęło momentalnie, przy przygazowaniu żarówki te już 12V się spaliły (HS1 + 5W).
Założyłem na stop 12V/21W i na full gazie mam tam 19V, świeci tak jakby miała za sekundę sie spalić. Z przodu mam H4 60/55W a z tyłu 24V/5W bo innej 5W już nie mam. Świeci nawet nawet, prawie jak HS1.
Ale nie o to mi chodzi, chcę mieć ładowanie 6V a nie 20V oraz z przodu HS1 z EWR.
Dodam, że cewki były nie dokręcone, taki odpier*** że ja niemogę
Koło magnesowe było w S50 B2 (6v). U kolegi wszytsko ok, u mnie nie.
Ktoś się z tym spotkał? Co robić? Wymiana cewek na te "IFA" pomoże?
TAG-SYZ ELEK-CEWK ELEK-LADO6
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:41, 23 Gru 2010 Temat postu: Re: Zapłon MZA 6V B2 = 20V |
|
|
warszawa_24 napisał: | Cewki są 35/21, 6V.
- żarówki te już 12V się spaliły (HS1 + 5W).
- założyłem na stop 12V/21W
itp. |
Nie bardzo rozumiem, dlaczego do instalacji 6V zakładasz żarówki 12V. Podobnie jest z EWR, który pracuje w instalacji 12V.
Jak wiadomo napięcie na zaciskach cewki zależy mocno od obciążenia, które do niej podłączymy. Cewka umownie zwana 6V może przy zbyt małym obciążeniu wytwarzać 30V.
Jeśli do "cewki stopu" zamiast żarówki 6V/21W podłączasz 12V/21W, to zmniejszasz obciążenie cewki aż 4 krotnie, co powoduje zwiększenie napięcia na jej wyjściu i może przepalić żarówkę.
Żarówka 12V ma rezystancję 6,8 oma zaś 6V ma 1,7 oma, co wynika z wzoru na rezystancję R w zależności od napięcia na końcówkach odbiornika U i jego mocy P:
R=U*U/P
Proponowałbym więc najpierw założyć odpowiednie żarówki, choć nie musi to przynieść poprawy, bo cewki i żarówki nie są elementami liniowymi i czasem trudno przewidzieć jak będą razem współdziałać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:07, 24 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Rozumiem. EWR wypiąłem, bo miałem kupić cewkę 12V.
Założyłem 12V bo kolega w S50 B2 założył zamiast BA20D 6V 35/35W żarówkę BA20D 12V 35/35W.
Wszytsko chodzi ładnie. Nic się nie spala jemu.
Wywaliłem EWR, podłaczyłem schematycznie, z tej cewki 6V/35W świeci tylko H4 12V 60/55W i świeci super
Światło tylne z dławika z cewki 21W. Żarówka to 24V/5W. 6V mi spaliło. Muszę kupić 12V/5W.
Jedynie układ ładowania w Elbie wysiadł.
Teraz kwestia stopu i ładowania.
Założyłem żarówkę stopu 6V/21W, nie spaliła się, nawet jak całe napięcie z cewki szło na nią.
No i co mam robić?
Dziwi mnie to, że mimo dławika 6V/5W się spaliła.
No i ładowanie - nie chcę by Elba znów poszła z dymem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:44, 25 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Układ ładowania i stopu spróbuj zrobić jak w oryginale, czyli zamiast ELBY diodę prostowniczą (chyba masz ją w dławiku używanym do św. pozycyjnego tylnego).
Z tyłu żarówkę 6V/5W i na stop 6V/21W. Tą pierwszą mogło ci spalić, gdy padła ELBA i nie było poboru prądu przez akumulator i stąd mniejsze obciążenie cewki oraz wyższe napięcie na wyjściu.
Dioda prostownicza minimum 5A lub więcej, na napięcie 100V lub więcej.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Sob 23:46, 25 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warszawa_24
Simson Fan
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słubice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:15, 26 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Ale po co mi diody skoro mam kompleny ten "trystor" DDR.
Zobaczę czy nie zrobi mi rewolucji w akumulatorze, jak bd z 8V to zostawie tymczasowo tradycyjne ładowanie. Ale i tak czeka mnie zakup Elby oraz 6V/5W.
Stopu nie pali, 6V/21W nawet jeżeli on jako jedyny pobiera prąd z cewki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|