 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magic
Bywalec

Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Turek
|
Wysłany: Pią 15:24, 02 Lis 2007 Temat postu: Obrotomierz z 126p |
|
|
Kto mi powie, jak przerobic ze 126p obrotomierz zeby poszedl na simsona. Standardowy model 12V platyny. Tam chodzi pewnie o przerobke ukladu czestotliwosc-napiecie, głownie o zmiane czestotliwosci. Wiem ze cos takiego juz ktos robił więc prosze o podpowiedzi
TAG-PUS ELEK-PROB
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES

Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:51, 02 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Jesli masz obrotomierz od mlaucha to pasuje on idealnie bez przerobek.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magic
Bywalec

Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Turek
|
Wysłany: Pią 22:59, 02 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Sprawdzales to? Nie oszukuje? A do obrotow ile sie nakreca silnik simsona, takie ktory ja reprezentuje?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES

Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:37, 02 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Tak powinien dzialac bez zadnych przerobek. Wg logicznego myslenia, cykl zaplonu silnika dwucylindrowego, czterosuwowego, jest taki sam jak silnika jednocylindrowego, dwusuwowego.
Powinienes na luzie wykrecic ponad 9 tys.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magic
Bywalec

Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Turek
|
Wysłany: Pią 23:39, 02 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
to braknie mi scali od 126p a przerabiales juz od fiata?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal91a
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lewniowa
|
Wysłany: Sob 0:19, 03 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
no pewny tego czy bedzie dobrze działał to nie jestem bo w maluchu tłoki chodzą razem i wtym nie było by nic dziwnego tylko dostaje zapłonu na oba cylindry naraz ale pewny nie jestem w poniedziałem pujde na warsztaty to wyciągne aparat i oblukam to
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Sob 12:49, 03 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Dla rozwiania wszelkich wątpliwolści:
TAK, obrotomierz od fiata 126p działa porpawnie w Simsonie s51/s53/sr50.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł
PREZES

Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 4434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:16, 03 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
z instalacja 12v
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal91a
Simson Fan

Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lewniowa
|
Wysłany: Sob 20:17, 03 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
możliwe ze dobrze piszesz pewny tego nie jestem ze źle bedzie chodził
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Nie 1:45, 04 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
No tak, zapomniałem dopisać, że do poprawnego działania takowego obrotomierza niezbędna jest instalacja 12V.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czteryef
Bywalec

Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: woj Opolskie
|
Wysłany: Nie 2:24, 04 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Poprawcie mnie jeśli sie mylę. Ale z tego rozumiem że 2 cylindrowy czterosuw i 1 cylindrowy dwusuw będą miały taki sam czas zliczania impulsu.
Wniosek z tego taki że jeśli weźmiemy obrotek z cinquecento sporting, czyli 4 cylindry, czterotakt i zamienimy mu generator kwarcowy z orygianlnego, na mniejszy o połowę,żeby prawidłowo zliczał (tak jak to robi się do cc 700 i 126p) to taki obrotomierz powinien także prawidłowo pokazywac w Simsonie. Przynajmniej tak to by było w teorii
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES

Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:52, 04 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Skad pewnosc ze generator bedzie liczyl jeden impuls jako jeden obrot? Nie mialem nigdy tego obrotka w rece...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czteryef
Bywalec

Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: woj Opolskie
|
Wysłany: Nie 14:55, 04 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Mam CC 700 i czytałem na temat obrotka do tego auta. Silnik jest z 126p bis, zasada działania zapłonu taka sama. Przerabiają w ten sposób obrotomierze ze sportingów. W necie jest pełno takich opisów. I tam właśnie pisało że trzeba zmienić gnerator i dorobić trymer do regulacji. Generator ma być mniejszy o połowę (oryginalny jest jak pamiętam 6 MHz) żeby poprawnie zliczał obroty. Bo sporting ma 4 gary a 700 na 2. Stąd wnioskuje że skoro obrotomierz z kaszlaka pasuje do simka to taki też powinien. W tej chwili to są teoretyczne rozważania. Może jak znajdę zimą trochę czasu to zobaczę jak to będzie w praktyce
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES

Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:37, 04 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Wiec bedzie dzialac na 100%. Jesli cos wykombinujesz to porob fotki i wrzuc tutorial.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Nie 22:01, 04 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Pmiętajcie też o tym, że są silniki z jedną cewką na dwa cylindry (czyli DIS) albo nawet z jedną cewką na jeden cylinder. Warto też wiedzieć że nowsze auta sygnał do obrotka mają z komputera.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|