|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasiodora
Bywalec
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Horyniec zdrój Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:52, 12 Lip 2010 Temat postu: Opór cewki ładowania i sprawdzenie ELBY 6V |
|
|
Witam. Chcę przewinąć cewkę ładowania w simsonie sr50 tylko nie wiem jaki ma mieć opór . Wie ktoś może ?
I jak sprawdzić czy w elbie chodzi mi ładowanie bez podłączenia elby do simsona bo nie mam dobrej cewki ładowania .
Elba 6 V
TAG-SYZ ELEK-LADO6 ELEK-CEWK
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:05, 12 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Znajomość oporu nic ci nie da przy przewijaniu - trzeba wiedzieć ile ma być zwojów drutu i jakiej ma być grubości. Ja taką cewkę na 6V rozwijałem i ona była nawinięta drutem ok. 0,8mm grubości.
Najpierw jeden koniec drutu trzeba przylutować do masy (rdzenia), nawinąć 65 zwojów i wyprowadzić na zewnątrz odczep (to będzie do ładowania aku). Do niego ma być przylutowany drut i nawijane dalej w tym samym kierunku kolejne 65 zwojów. Odczep na końcu będzie do podłączenia światła "stop" i lampy tylnej (przez dławik).
Opor takiej cewki to będą góra pojedyńcze omy albo nawet ułamek oma.
Edit: sprawdzenie ELBY wymaga jakiegoś transformatora sieciowego o napięciu przemiennym 8-12V (niezbyt mocnego) oraz akumulatora. Podłączasz ELBĘ do aku łącznie z amperomierzem: styk 49 na czerwony kabel miernika, czarny kabel na plus aku (minus aku do 31). Potem podłączasz jeden odczep trafo do minusa aku, drugi do 59a ELBY i mierzysz prąd. Jak płynie kilkaset mA o znaku dodatnim (wg miernika), to ELBA działa.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 21:14, 12 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasiodora
Bywalec
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Horyniec zdrój Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:10, 12 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
To czyli razem ma być 130 zwojów . Czy tak ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:15, 12 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli mnie pamięć nie myli, to dokładnie naliczyłem 65 a łącznie 136.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasiodora
Bywalec
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Horyniec zdrój Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:16, 12 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie A wiesz może jak sprawdzić czy elba jest dobra bez podłączenia do simsona ? Miernik mam .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:21, 12 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Napisałem wyżej
Edit: nie robiłem tego praktycznie, ale teoretycznie powinno tak być
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 21:23, 12 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasiodora
Bywalec
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Horyniec zdrój Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:25, 12 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie . Tylko kurde nie mam chyba zasilacza o napięciu przemiennym . Mam zasilacz stabilizowany od 1.5 V do 12 V ale pokazuje na mierniku troszkę więcej , może być taki ?
Prostownik ma do aku 6 V .
Ostatnio zmieniony przez lasiodora dnia Pon 21:27, 12 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:35, 12 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Chyba nie bardzo, bo napięcie zmienne powoduje wyłączanie tyrystora w każdej połówce jego przebiegu. Przy stałym tyrystor włączy się raz i koniec, o ile włączy się w ogóle. Ale spróbować możesz, stopniowo zwiększając napięcie do max 8-9V.
Tylko czy to będzie miarodajne ?
Aż tak bardzo się nie wgłębiałem w temat aby powiedzieć na 100%.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasiodora
Bywalec
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Horyniec zdrój Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:37, 12 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Może do cewki od światłą podłączyć elbę? Na wolnych obrotach może by nie zaszkodziło elbie .
Ostatnio zmieniony przez lasiodora dnia Pon 21:37, 12 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:47, 12 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Też można, nie gazując zbyt mocno.
Ale najpierw podłącz styki a dopiero potem odpal silnik.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 21:49, 12 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasiodora
Bywalec
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Horyniec zdrój Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:50, 12 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ok idę sprawdzić . Napisze co i jak .
Zmierzyłem ale nie wiem ile było mA . Ale plus się zaświecił . Podłączyłem do zasilacza . Sorki za słabą jakość zdjęcia .
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez lasiodora dnia Pon 22:19, 12 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasiodora
Bywalec
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Horyniec zdrój Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:17, 13 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Przewinąłem cewkę . Sprawdziłem napięcie . 5 V na wolnych obrotach , a na wysokich około 9 V . Za mało czy wystarczająco do ładowania ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:49, 13 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Powinno wystarczyć. Podłącz ELBĘ, akumulator i zmierz, czy napięcie na aku wzrasta podczas większych obrotów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasiodora
Bywalec
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Horyniec zdrój Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:17, 13 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Podłączyłem przewody od elby -31b do masy , 59a do cewki ładowania , 49 do plusa akumulatora , minus akumulatora do masy .
Podłączyłem elbę i napięcie jakie jest na akumulatorze to 5 V czy dam więcej gazu czy mniej to jest cały czas 5 V .
To dobrze czy źle ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|